• Redan47

AVA klinik i Riga

Lina ja det är samma. Ta dela till 85-100mg. Säg till dem att sätta in trombyl o fragmin omg!

• Redan47

Tack alla NI. Ja Callimero det blev en längre resa än vad jag någonsin räknat eller kunnat föreställa mig när den började aug 2013. 

• Redan47
    TyckOmMig skrev 2015-03-23 20:57:59 följande:

Redan-underbar läsning med bra HCG stegring och plus!Verkligen er väl förunnat jippi och stort grattis även från mig vännen!

super tack! känns ff så overkligt.
  • Redan47
    Frk Röd skrev 2015-03-26 18:08:39 följande:

Ni som gjort ET eller FET i naturlig cykel, vilken cykeldag hade ni transfer? Vilken dag innan tog ni IL-dropp?

Tack, ja det känns gott. Efter denna 10e....
    Det dels på din egen slemhinnas utveckling. Den behöver ju vara färdig. Men alltid transfer senast 5 dgr efter ÄL. dag14+5. Så kan du räkna. Jag har gjort dag 20 oxå. Det är ditt fertilitetsfönster. När du säger naturlig cykel, menar du utan tillskott av hormoner? 
  • Redan47

IL- för immunsupport är generella givor, en vecka innan transfer, en vid transfer och en vid plus. Sedan om du ska följa slaviskt hur ditt immun förhåller sig med hjälp av FBC, blodanalyser, så kan du ta fler naturligtvis.  IL är helt ofarligt- det är bara näringslösning bas soyaprotein. Jag tod ett IL förra gången en vecka efter transfer. inte heller tog jag en vecka innan. Denna omgång tar jag 1v innan, 1 transfer, 1 vid plus (fredag). Utöver det 20 mg cortison. Mina blodkroppar visar ngt förhöjd men som kan kopplas till kortisonet och inte till något påslag. Och denna gång har jag inte känt något alls typ svettningar eller så efter transfer. 

• Redan47

Hcg nr2, 1367. Blir fördubblingstakt på 33h. Nu känns det mkt säkrare! Och mer verkligt. Dags att kissa lite stickor så jag kan rama in!!!

• Redan47

Jag rekommenderar utrogest. Ovadsett pris. Den är bioidentisk. Går att ta oralt. Kladdar minimalt tycker jag vaginalt.. Har trosskydd hela tiden javisst det är nödvändigt, tycker jag. (Den går att få ut på recept, men på licens.) Kan ju vara så att klinik anpassat till Sveriges påvra sortiment därav ord lutinus. Plus de som har möjlighet att få det på sv recept blir det billigare. Men de som ändå kommer åka till andra sidan Östersjön så köp hem så ni har för 12veckor.

• Redan47
    Frk Röd skrev 2015-03-27 18:37:09 följande:

Redan, tar du ultrogest oralt eller vaginalt?

IL i Sthlm. Tar huvudsak, 800mg vaginal, 1 tabl/4ggr. Jag tar oxå en oral 200mg till natten, eftersom jag somnar...men kan ta den vaginalt oxå. Nu har jag ju fått svar att mina värden ligger på 168, så då är det lugnt. Tar mer För att balansera östrogenet lite, är oxå en fördel rent immun mässigt har jag läst någonstans. Peny vill inte jag sänker östrogenet . Mår bättre mentalt nu sedan jag justerar så. Det är lugnast att nedregleras, men Peny vill ändå inte dröja med transfer långt in i cykeln. Så gör dig resklar dag 17. Brukar din slemhinna samarbeta?

Tyckommig- vad fort tiden går! Det var som igår du plussade!
  • Redan47

Från blödnings start-cd1.... VUL cd8- då vet du ju måttet. Runt cd14 är det Äggplock ...+5dgr transfer. Så runt cd13-14,där IL nr1.

Nedregl... Minns ej...bara gjort det två ggr. Olika tidpunkter i cykeln, så jag är nig ingen fingervisning ändå. Tar väl några dagar...vilken cykeldag tar du den? När räknar du med transfer?

Svar på tråden AVA klinik i Riga