• Beccalie

AVA klinik i Riga

Jag brukar göra det. Oavsett om det är positivt på stickan eller minus. Måste vara utrogesten i mitt fall. Badar i svett under nätterna.

LinaQ skrev 2014-08-21 16:42:45 följande:

Någon mer än jag som svettas floder av medicinerna? Cyklade fem min och det rann om mig! Skulle också kunna sova hela dagarna, dock inte så bra på natten!

• Beccalie

Det var det jag menade. Läser inte igenom alla inlägg innan jag kommenterar, då jag kan glömma bort var inlägget var annars. Så det kan bli lite upprepning, tyvärr.

Fru84 skrev 2014-08-21 22:20:43 följande:

Hmm, kan det va nidblödning jag har.. Passar ju in i tiden att den fäster nu. Rosa strimmigt på pappret. Det är ju för tidigt för missfall och mens. Hoppas på nidblödning :)

• Beccalie

Usch; börjar bli orolig att HCG-sänkningen har stannat av eller till och med börjat öka.

Har varit trött hela helgen och även i fredags. Sov i och för sig dåligt förra veckan och hade stressigt på jobbet med lite övertid, så jag får hoppas det är det tillsammans med en "pseudo"-graviditet.

Tog sista HCG-testet i torsdags, nästa i morgon och VUL på tisdag (inte för att jag förstår vad dem tror dem ska hitta med så här låga värden. Men det är ju bra dem håller koll ändå).

Förra veckans 2 prov visade på 17% sänkning vardera på 3 dagar... så alldeles för långsamt. Kommer nog ta tid det här, medans jag bara vill få det klart så att jag kan göra min hysteroskopi och hoppa på nästa försök.

Tålamod brukar vara mitt andranamn men det börjar tryta nu. :-/

• Beccalie

Hej zaq,

Nej, inte än. Men nästan. Tack och lov!

Hade HCG 128 förrförra måndagen. Fick något som kändes som rejäl mens och som varade i drygt en vecka efter det, då lite mer rester kom ut och jag trodde HCG-sänkningen skulle öka takten. Men icke så Nicke. Var 67 förra måndagen. Sänkning på ca 40% på en vecka.

Läkaren på Karolinska hade fortfarande inte sett min Norge-journal, som måste ha fastnat med Norskt personer på inscanningscentralen och verkade inte ha uppfattat min historia (eller kanske tro på den) och tyckte att då jag verkade ha haft ett vanligt missfall och HCG sjönk normalt(!?) så tyckte hon att jag inte behövde ta mer blodprover utan att jag skulle ta kissprov om två veckor istället. Men se då det blev det krut i mig.

Blev riktigt arg och nämnde att om dem inte hade slarvat bort min journal så hadd hon vetat hur min historia har sett ut. Läkaren backade och ändrade sig till att jag borde nog ta ett till blodprov ändå (dagens prov, som då var om en vecka).

Och bara nåra dagar senare började jag tokblöda på jobbet. Tog mig till SÖS akut. Och bara genom att gå ner till vanliga akuten (för att anmäla mig) från gynakuten och upp igen så hade jag blött igenom byxorna medans jag använde binda+extra-papper. Fick lägga mig på brits och det lugnade sig senare. Dem ville dock hålla kvar mig under natten in case jag behövde skrapning. Prover såg bra ut, jag fick abortpiller (som inte verkade funka), men eftersom jag inte hade nämnvärt ont, blödningen hade lugnat sig och proverna såg bra ut så fick jag åka hem (fredagen). Blöder fortfarande från och till och kommer göra det en tid. HCGt var nere på 37-38 i torsdags kväll. Vet inte hur dagens värde ser ut än. Men jag tror att det har gått ner bra.

Det ska bli sååå intressant att höra hur Karolinska älskaren förklara det som hände, eftersom allt var klart enligt henne.

zaq1234 skrev 2014-09-12 20:44:22 följande:

Grattis till era ruvningar Redan och Swede!!

Rosen, länge sedan vi hörde från dig är inte du också på g snart?

Beccalie, hur går det för dig? Är Hcg nere?

• Beccalie

Bah, dessa självrättningsprogram i mobiler och plattor. Karolinska-älskaren ska vara Karolinska-läkaren och inget annat.

• Beccalie

Hej Melmun och välkommen i tråden,

Blir lite fundersam om du har hittat rätt tråd? Eller vänta, så klart du har. Ava Riga har ju börjat med IVF, glömde det.

Alla (jag tror jag kan säga alla?) vi andra har redan gjort dem turerna ett antal gånger och fått ge upp det. Så det har varit mer av en äggdonations-tråd. Det finns mycket kunskap här även om IVF. Om man får fråga, hur kommer det sig att du inte gör det privat i Sverige? (Äggdonation kan man ju inte göra privat i Sverige, men IVF brukar ju gå bra. Eller finns det kanske någon åldersgräns för privat också?)

Melmum skrev 2014-09-16 19:44:29 följande:

Ja då gick vi om varandra, komiskt :)

Okej, då blir det ju lättare med flyg, vi bor i Östergötland så båt från Stockholm funkade ok. Dock tar vi nog flyg nästa gång. Båten var lite ofräsch :/ Vi var bara i Riga ett par timmar så vi hann varken äta eller se något direkt. Tack för tipset på restaurang, det får vi prova när vi är där lite längre.

Tråkigt med missfall, då har man ju redan fått upp hoppet. Håller tummarna för denna gång nu.

Jupps, nu är vi igång. Tog första sprutan igår, skapligt fet nål, men denna var ju bara en gång. Gonal-F ska väl vara en mindre variant som jag förstår det. Känner inget alls ännu men det kommer nog ;/

PGD är ett sätt att testa en del av cellerna i embryot för att se fel i kromosomuppsättningen. Jag har ett fel så vi behöver få friska ägg för att det ska fungera. Besöket gick bra och vi kände oss väl omhändertagna, lite omtumlande dock :)

• Beccalie

Tackar! Ja det skulle vara skönt.

chikita124 skrev 2014-09-16 10:53:14 följande:

villsågärna härligt snart e tösen i famn..skall du bli igång satt??

jag får bara gå till v.38 sen skall de igång tydligen en regel de har här för äd,ivf..

Beccalie hoppas snart "din skitperiod" är slut så du kan få starta om.

Lycka till ni som ruvar o ni som ligger i uppstart...

• Beccalie

Gratulerar till underverket! (Kommer inte ihåg om jag har gjort det redan.)

callimero skrev 2014-09-16 11:48:02 följande:

Hejar också på er Redan och Swede!

Och stort grattis Rosen.

Låter himla jobbigt Beccalie, hoppas det blir ordning och reda snart (en älskare låter ju roligare dock ).

Tänk att det snart är dags villsågärna, helt fantastiskt är det.

Sitter och försöker hinna gå tillbaka i tråden för att se vad som hänt, dagarna snurrar iväg fort här, lilla underverket ligger och jollrar bredvid. Tiden går så snabbt! Kram på er alla!

• Beccalie

Tackar! Ja, det sjukhuset vänder jag mig inte till igen om jag inte behöver. Med risk att få samma läkare igen. :-\

Underbart att de egna äggen börjar ta sig helt plötsligt!

villsågärna38 skrev 2014-09-16 11:00:25 följande:

Nej men fy va hemskt! Hoppas att du snart slutar blöda och mår bättre. Vilken klant till läkare du träffade på KS. Ens sjukdomsförlopp är väl a och o om de har koll på kan man ju tycka. Kram

Svar på tråden AVA klinik i Riga