Hej Melmun och välkommen i tråden,
Blir lite fundersam om du har hittat rätt tråd? Eller vänta, så klart du har. Ava Riga har ju börjat med IVF, glömde det.
Alla (jag tror jag kan säga alla?) vi andra har redan gjort dem turerna ett antal gånger och fått ge upp det. Så det har varit mer av en äggdonations-tråd. Det finns mycket kunskap här även om IVF. Om man får fråga, hur kommer det sig att du inte gör det privat i Sverige? (Äggdonation kan man ju inte göra privat i Sverige, men IVF brukar ju gå bra. Eller finns det kanske någon åldersgräns för privat också?)
Melmum skrev 2014-09-16 19:44:29 följande:
Ja då gick vi om varandra, komiskt :)
Okej, då blir det ju lättare med flyg, vi bor i Östergötland så båt från Stockholm funkade ok. Dock tar vi nog flyg nästa gång. Båten var lite ofräsch :/ Vi var bara i Riga ett par timmar så vi hann varken äta eller se något direkt. Tack för tipset på restaurang, det får vi prova när vi är där lite längre.
Tråkigt med missfall, då har man ju redan fått upp hoppet. Håller tummarna för denna gång nu.
Jupps, nu är vi igång. Tog första sprutan igår, skapligt fet nål, men denna var ju bara en gång. Gonal-F ska väl vara en mindre variant som jag förstår det. Känner inget alls ännu men det kommer nog ;/
PGD är ett sätt att testa en del av cellerna i embryot för att se fel i kromosomuppsättningen. Jag har ett fel så vi behöver få friska ägg för att det ska fungera. Besöket gick bra och vi kände oss väl omhändertagna, lite omtumlande dock :)