• azurea

AVA klinik i Riga

MrsCecilia, kul att se att du "håller lite koll" på oss fortfarande trots att du verkar ha galet fullt upp (följer din blogg slaviskt jag med ). Och kan inte annat än instämma med dig ang BM.

• azurea
    zaq1234 skrev 2014-12-08 09:21:16 följande:

Sitter o ser över medicin förrådet. I vilken vecka är man fri från progestern?

Vilka mediciner måste man ta hela graviditeten? Kan tänka mig levaxin o vitaminer?

Jag slutade så sent som v15+2, men jag tror jag sett andra som slutat tidigare.
  • azurea
    LinaQ skrev 2014-12-14 13:54:54 följande:

Zaq, känner nu att det var dumt av mig att ta upp det där med illamåendet av Utrogesten... Det skapar mer oro än lugn.. I mitt fall kom grav.illamående (morgon och kväll) först v 6-7. I samma veva fick jag också blödningar och fick sluta med Utrogest vaginalt och tog alla oralt. Då började jag också bli illamående en stund efter jag tagit Utrogesten. Samt allmänt kass mage. Det var därför jag drog parallellen till tabletten.

Det måste dock vara högst individuellt? Jag blev mest toktrött av utrogest, och speciellt när jag tog den oralt. Mådde aldrig illa av tabletterna, men det är ju möjligt att kombinationen gravidillamående + utrogest eskalerar illamåendet något.
  • azurea
    zaq1234 skrev 2014-12-16 14:53:40 följande:

Tack alla för alla grattis. Idag ligger jag i sängen, migrän, inte trevligt, var lite orolig att jag kräktes upp medicinera.

Ni som gjort nedtrappning, i vilken vecka slutade ni med progynon? Frågar för att jag tyckte läkaren s igår att man bör ha det till v 12, men i Rigas plan blir det i vecka 8+6

Jag åt Estrofem t o m v10+5.
  • azurea
    zaq1234 skrev 2014-12-20 12:17:37 följande:

Nu har jag fått mediciner från Riga, hur gör man när man betalar dom? Kan man göra det från sin internetbank? Vad väljer man då? Jag har bank nr, VAT reg no samt reg nr...eller måste man gå till ett bankkontor? 

Du borde kunna göra en utlandsbetalning via din Internetbank, det har jag gjort varje gång.
  • azurea
    zaq1234 skrev 2014-12-28 09:57:39 följande:

Hur är det med dig Azurea? Har tvilling nr 2 börjat växa till sig?

Zaq, inte riktigt. Hon bevakas noggrant med UL i stort sett varje vecka nu (flöden och tillväxt varannan gång). Jag är sjuuukt trött på att vara gravid nu (v32+6) faktiskt.
  • azurea

Tyckommig, halsbränna är bara förnamnet. Sura uppstötningar och kräkningar har kommit sent i graviditeten. Binder stora mängder vatten också som är väldigt obehagligt/gör ont (+10kg på en månad). Och det finns ingen ställning att sitta, stå eller ligga som är bekväm. Sover 20-30 min i stöten i bästa fall. Nä inte kul att vara gravid just nu

• azurea

Generellt sett äter vi alldeles för lite d-vitamin i det här landet, speciellt på vintern, så det rekommenderar jag att ni överdoserar, iaf jmf med Livsmedelsverkets riktlinjer. Ni kommer vara trötta nog pga att järnvärdet går ner oftast från v20 (har jag för mig).

Svar på tråden AVA klinik i Riga