• Frk Röd

AVA klinik i Riga

Idag har jag äntligen fått klartecken från min klinik att jag får börja med Progynon. Skönt att äntligen vara pågång igen efter all väntan.

• Frk Röd

Det kan det säkert göra azurea. Vad spännande att se på första UL. Stort grattis!!

• Frk Röd
    annaba skrev 2014-06-14 11:38:00 följande:
    Tillbaka på hotellet, glad, lättad och trött. Alla 10 överlevde och blev användbara embryon. 9 med 8 celler och toppkvalitet. 1 med 6 celler och medium kvalitet. 2 av de 8-celliga återförda, slemhinnan på 8,16 mm vilket är det bästa jag sett under någon stimulering. Testdag 25/6. Tills dess bara lugn, positiva tankar och att lalla omkring hemma med katterna och maken.
    Grattis Annaba till bra resultat.

Jag ska på ultraljud på torsdag och kolla hur min slemhinna har växt till sig, sen blir det ET veckan efter midsommar. Har dock inte fått bekräftat exakt vilket datum än. Har hela tiden varit så inställd på att jag ska sätta tillbaka tre (gjorde det vid förra försöket), men nu har jag ändrat mig. Det blir max 2 eftersom det är blastocyter denna gång. Förra gången var det 3-dagars.
  • Frk Röd

Chikita, jag har ET samma vecka som dig men har inte fått bekräftat exakt datum än men skulle tro att det blir 26 el 27:e. Ska på UL 19/6 så vi får se hur slemhinnan har växt till sig då. Började med Progynon först i torsdags och då bara med 2mg. Har efter det haft långsam upptrappning. Igår och idag tar jag 4mg och i morgon trappas det upp till 6 mg i tre dagar innan ytterligare ökning till 8 mg på torsdag. Min slemhinna växte till sig så fort vid förra behandlingen så det blir lite långsammare upptrappning denna gång.
    Hur många embryon ska du sätta tillbaka? Jag tar 2 denna gång. Blastocyter.

• Frk Röd
    chikita124 skrev 2014-06-15 10:52:33 följande:
    Härligt går du i Riga med? började progynon 2 mg 3 gånger dag i måndags... VUL onsdag 18 juni förra gången vart slemhinnan 10 mm vid de första ul o 12 vid insättning. . redan fått min tid i Riga bokat flyg åker torsdag hem fredag..tid på kliniken 14.30 de bli 2 blasto om de klarar tiningen. .. tar upp alla sen fryser om de blir kvar 4 är toppklass ett sämre.. har du gjort innan med? Vad gick fel ?
    Nej, jag går i Aten. Gud va skönt att få veta i god tid innan när transfer är så man kan planera ledighet, flyg och annat. Jag hoppas få bekräftat datum i början av veckan. Har gjort ett ET innan, felet var att inget fäste :). Skämt och sido så blev det bara 3 embryon från donatorn. Kände mig väldigt besviken eftersom det inte var bättre resultat än med mina egna ägg. Hur som helst så sattes alla tre tillbaka och då var de tredagars. Personligen så tror jag att min slemhinna hade hunnit bli för gammal innan insättning och att det kan ha varit en av anledningarna till att inget fäste. Den var 11,5 mm vid sista UL och jag fick gå med den i 10 dagar innan transfer. Max en vecka är okej enligt många fertilitetsläkare. Förra behandlingen hade jag heller inga stödmediciner förutom innohep. Till denna behandlingen har de ändrat och höjt dosen av blodförtunnande till clexanne 0,4 men även tillsatt trombyl och kortison. Nu hoppas jag verkligen att det ska fungera denna gång.
  • Frk Röd
    chikita124 skrev 2014-06-15 13:24:11 följande:

Oj de lät konstigt att du fick gå så länge.. ja med frysar kan man ju planera allt om de nu överlever dit. Jag fick MAN förra gången satte två dagars då... hur kommer de sig att du valt Aten gjorde du förra där med? 3 ägg bara de va tråkigt lite förstår din känsla vi fick 8 överlevare ett kastade vi som va dåligt 5 frös vi... jag är i förtidigt klimakteriet så jag står på femasekvens vilket ger en snabbare start.. håller tummarna att vi lyckas denna gången.. har du barn innan?
    Anledningen till att det dröjde var säkert dålig synk med donator samt att min slemhinna växte till sig fortare än vad de räknat med. Jag "scannade" över i stort sett varenda klinik i Europa, Riga, Tjeckien, Polen, Spanien m.m och hade mailkontakt med väldigt många kliniker innan valet föll på Embio i Aten. Jag tyckte att de helt enkel verkade proffsigast och jag fick bäst bemötande därifrån. Gjorde även första behandlingen där och allt har fungerat bra, det jag inte har varit nöjd med vid första behandlingen har de tagit till sig och ändrat till denna gång. Kliniken är stor och fräsch i flera våningar. Upplever att det är mer sterilt där än vad det var på kliniken i Danmark där jag gjorde mina IVF:er med egna ägg.  Vid transfer får man byta om till sjukhuskläder och de kör in en brits som man får hasa sig över på efter transfer eftersom de inte vill att man ska stå eller gå de närmaste 30 minuterna efter.
    Nej, har inga barn innan så nu håller vi tummarna för att vi lyckas bli gravida denna gång.
  • Frk Röd

Stort grattis Redan!! Det är ju fantastiskt!!
    I början på nästa vecka är det dags för ET i Aten för mig.

• Frk Röd

Chickita, grattis till fin slemhinna, men varför ska du vänta ända till den 27:e med FET när din slemhinna är "klar" nu?

Min klinik i Aten meddelade idag att jag inte behöver göra UL imorgon som planerat. Jag åker till Aten redan på söndag och om allt ser okej ut på UL som de kommer göra på måndag så blir det ET samma dag för mig. Från och med imorgon torsdag så vill min läkare i Aten att jag ska ta hela 12 mg Progynon per dag uppdelat på tre gånger/dag. Jag tycker att det låter otäckt mycket och är lite orolig faktiskt, för proppar och annat även om jag äter trombyl och snart ska börja med Clexanne.
    De har haft äggplock på min donator idag och det gav 11 ägg så nu hoppas jag på att alla befruktas och växer till sig fint så de kan frysa ner några (för nya försök) OM jag inte skulle lyckas bli gravid den här gången heller.

Svar på tråden AVA klinik i Riga