AVA klinik i Riga
Vilken lycka Rosen, grattis!!!!
Vilken lycka Rosen, grattis!!!!
azurea-åh vännen då förstår jag att det är extremt jobbigt.Kommer du få bli igångsatt tidigare?Jag fick mkt vätska i mina ben med ED tvillingflickorna i fjol och det tog över en månad efter förlossningen innan det hade gått tillbaka helt.Lite rädd att det ska bli samma denna gång och mitt i sommaren då var det åtminstone mörka november!!!
azurea-tänker på dig ofta och att du snart har gått i mål med två underverk i din famn istället-trots att det säkert är jätte tungt just nu.
Redan, härligt du är på gång igen!
Jennie, så himla tråkigt, lider med dig. Kram
Gjorde ul igår dag 10+3. Puh det såg bra ut. Fick svar av Riga nu. Börja redan idag med att ta bort em dosen utrogest, dvs minska med två piller. Lina, chikita, wonders eller ngn annan vilken dag började ni trappa ner utrogest? Riga sa att om du inte känner disconfort i magen så kan jag fortsätta med den minskade dosen. Vet ngn vad de menar för disconfort?
Hej Zaq, nya bäbisar har gjort intåg i tråden sex veckor för tidigt. Jag blev väldigt sjuk i förra veckan och det blev ett akut ks till slut. Fick ligga några dygn på intensiven och är fortfarande inlagd på sjukhus men börjar repa mig sakta. Barnen ligger på neo men är ett par starka krabater trots sin ringa storlek, behöver ingen andningshjälp utan klarar sig ändå.
Azurea, stort Grattis till dina två små!! Du är den första sedan jag kom med i tråden som jag har följt från insättning till riktiga bebisar, så roligt!!
När du orkar och om du har lust skulle jag gärna vilja veta hur allt hände, vad var dina symtom på jag antar du fick preklamsi? och hur fort efter det åkte du in, blev det ks direkt? Kram till Dig och sköt om dig så du blir pigg fort
Har blivit rek att göra en skrapning efter mitt missfall av min gynekolog i Riga.Har gjort mer än 12 inseminationer =3mf , 2 embryodonation =1mf.Försökt i 7 år.Alla värden o mf utredning är ok. Vill gärna göra skrapningen i Sverige. Sökte gynekolog på en privat klinik i Stockholm. Hon rek mig att lägga ner mina barnförsök o istället ragga på krogen för att spara såväl på mina krafter som pengar. Det måste ju va fel på mig o kanske är det ingen bra kvalitet på embryo/säd som använts. Jag ör ju dessutom för gammal om för att få offentlig hjälp i Sverige (40 år). Vad är det som gör att jag är besatt m att skaffa barn , varför skaffar jag inte en man m barn eller adopterar undrade hon. är klart att jag tvivlar på om det här gått vägen o det inte är självklart att fortsätta hade hoppats på kanske prover , kanske en remiss till skrapning. Hon tycke synd om mig - det gör ju inte jag. Jag är stolt över att följt min längtan. Idag efter besöket kände jag mig misslyckad o sårbar. Jag vet inte hur om jag ska fortsätta. Nytt försök eller gå vidare m att köpa bostad, resa osv.
Panik!! Jag undrar om det ev går att få hjälp här i denna tråd fast det var länge sedan jag följde den.
Är det någon som kan tänkas ha lite Utrogest liggande som inte används? Jag väntar leverans från Riga som inte kommit ännu och mina Utrogest tar slut på tisdag. Är rädd att det blir försenat ännu längre tid.
Är äntligen gravid efter många försök med äd
Skicka gärna PM om du ev har lite Utrogest att avvara.
Panik!! Jag undrar om det ev går att få hjälp här i denna tråd fast det var länge sedan jag följde den.
Är det någon som kan tänkas ha lite Utrogest liggande som inte används? Jag väntar leverans från Riga som inte kommit ännu och mina Utrogest tar slut på tisdag. Är rädd att det blir försenat ännu längre tid.
Är äntligen gravid efter många försök med äd
Skicka gärna PM om du ev har lite Utrogest att avvara.
För FET får proverna inte vara äldre en 1 år fick jag som svar.Fråga koordinatorn.
Hej Micro hur går det? Något nytt försök inplanerat? Jag ska ringa om mediciner imorgon. Känns pirrigt att ge sig på denna "cirkus" igen. Denna gång vill de att jag ska ta progynon från dag 2 och sen lutinus fyra dagar före transfer.. Inget annat.. Känns som jag hade ett halvt apotek att ta varje dag förra gången.. Någon som gjort denna syskonresa? Micro känner du igen det?
Hej! Hur kommer det sig att du hade så få mediciner den här gången?
azurea-intressant att det fungerar utan östrogen du går väl på gamla?Hade gärna helst kört utan östrogen kliniken vill att jag fasar utan v 8 om blödningarna slutat bara ena embryot har fäst detta försök varit på VUL/UL idag igen hur mkt progesteron tar tog du då?
Snart nedräkning för dig kram vännen.
Helt otroligt GRAVID 1-2 veckor! Idag blev det glädjetårar. Nu är jag och väntar på att ta blodprov.
Lycka till i dag.
Undrar hur vanligt det är att ÄD fungerar på 1a försöket?