• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Bengalen

Det är ju skillnad om man ska göra FET. Då har man ju ingen donator att ta hänsyn till och då kan man givetvis boka så fort man får grönt ljus att slemhinnan ser okej ut.

• Frazze
    zaq1234 skrev 2015-08-19 13:04:24 följande:

Mitt prel datum har alltid stämt. Jag har alltid bokat efter ul 2 mätning av slemhinna, det har då oftast blivit dyrare flygresor

Jag har bara fått order om 1 ultraljud!? Varför har ni fått göra två? Nu måste jag skriva till Jelena igen och fråga. Hon är nog rätt less på mig!

Bengalen! Jag har fått ett datum den 9 Sep för Et och den 4e ska min man lämna sitt bidrag. Det ska bli intressant att se vilka datum det blir. En kompis fick kasta sig iväg i flygande fläng. Så jag har tänkt att packa det mesta redan nästa vecka så att jag inte behöver tänka mer på det sen. Nä nu terrorisera Jelena igen!
  • Frazze

Hahaha! Jisses vilken uppläxning jag fick där. Jag skrev till Jelena att jag var med i en grupp på nätet som handlade om äd i Riga på deras klinik och att de flesta tjejer där gjort 2 ultraljud innan de kommit till Riga. Sen frågade jag om jag bara skulle ha ett ul gjort. Hon svarade att internet inte är min vän just nu och att jag inte ska söka svar där! Okidoki! Jag bara frågade så att jag inte missar nåt och får skit för det sen istället. Hahaha!

• zaq1234

Frasse bättre att fråga en gång för mkt än för lite när man satsar så enormt mkt på detta. Jag minns inte exakt men tror att det var 2 första gången för att kolla att jag var redo att börja efter det, vid fet sedan var det nog bara ett.

• Frazze
    zaq1234 skrev 2015-08-19 16:54:30 följande:

Frasse bättre att fråga en gång för mkt än för lite när man satsar så enormt mkt på detta. Jag minns inte exakt men tror att det var 2 första gången för att kolla att jag var redo att börja efter det, vid fet sedan var det nog bara ett.

Ja detta är min första gång EVER! Hon skrev att om min slemhinna var bra då behöver jag bara ett. Är slemhinnan inte som de vill att den ska vara så ändrar de kanske medicinering och jag får göra ett ul till. Ja jag frågar massor hela tiden! Det hon blev grinig över var att jag läste på internet. Jag skrev väl ingen utförlig beskrivning om vad vi gör i denna tråden kanske. Jaja! Mådde du pyton av procren sprutan? Jag har fått som jordens magkatarr och jordens huvudvärk nu. Vågar man ta omeprazol eller? Kan ju inte sova för att magsäcken krampar så!
  • zaq1234

Tror jag fick svettningar på natten efter jag tog sprutan, inte ont ngnstans.

Vet inte om du kan ta omeprazol... Har du frågat Jelena ?

• Redan47

Ja du vågar ta omeoeazol om du tror det kan hjälpa dig. Jag mådde skit av nedreglering oxå. Huvudvärk framförallt när hormonerna dalar i kroppen....ta alvedon, 2*500mg/gång.

Antalet UL är ointressant. Du undersöker dig för att få kunskap om hur slemhinna svarat på östrogen. Visst kan det bli olika antal bland oss. Du kan ju ta ett UL dag3-4 för att se att slemhinnan är tunn, och dag8 för att se hur den utvecklats ev justering av medicin och ytterligare ett dag12 ....det kan se olika ut. Jag har gjort all i från ett till 5. Mitt problem har varit slemhinnans tillväxt.

Insättningsdag i Riga har stämt m någon dag hit eller dit. Jag har alltid bokat i tid och valt vara där. Räknat på mellanskillnad flyg hotell o dagar. Har bott på två olika hotell alltid bra frukost.

• Frazze
    Redan47 skrev 2015-08-20 06:35:42 följande:

Ja du vågar ta omeoeazol om du tror det kan hjälpa dig. Jag mådde skit av nedreglering oxå. Huvudvärk framförallt när hormonerna dalar i kroppen....ta alvedon, 2*500mg/gång.

Antalet UL är ointressant. Du undersöker dig för att få kunskap om hur slemhinna svarat på östrogen. Visst kan det bli olika antal bland oss. Du kan ju ta ett UL dag3-4 för att se att slemhinnan är tunn, och dag8 för att se hur den utvecklats ev justering av medicin och ytterligare ett dag12 ....det kan se olika ut. Jag har gjort all i från ett till 5. Mitt problem har varit slemhinnans tillväxt.

Insättningsdag i Riga har stämt m någon dag hit eller dit. Jag har alltid bokat i tid och valt vara där. Räknat på mellanskillnad flyg hotell o dagar. Har bott på två olika hotell alltid bra frukost.

Jag får så ont i huvudet, men det kommer nog från att magen är så dålig. Alvedon hjälpte inte!!! Min man köpte omeprazol till mig igår och magsäcken känns redan lugnare. Min tunga är helt vit och det sa hon jag var på akupunktur hos att det inte bar bra. Ingen aning?! Börjar med progynon på lördag och hoppas att det går bra med slemhinna etc! Hoppas på att få lite ordning på magen innan vi åker. Ca 14 dagar kvar tills min man ska lämna bidrag Hoppas hon producetar många ägg till oss. Vi har nog bestämt oss för att ta embryoscope nu. 74% chans att bli gravid är bra mycket bättre än de 20-25% man har på ivf. På ivf blev jag ju gravid 1a ggn.

Valde ni embryoscope?
  • Amberiah

Ja, då är man inne på ruvardag 4.. Tyvärr med en tråkig känsla i kroppen. Tror inte det tagit sig. Ruvarnojan??

En fråga...

Är det någon som vet hur mycket donatorerna får i ersättning?

• Frazze
    Amberiah skrev 2015-08-21 22:21:15 följande:

Ja, då är man inne på ruvardag 4.. Tyvärr med en tråkig känsla i kroppen. Tror inte det tagit sig. Ruvarnojan??

En fråga...

Är det någon som vet hur mycket donatorerna får i ersättning?

Grattis till ruvarstatus! Hoppas verkligen att det tar sig!