• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Rosen 76
    swede skrev 2015-09-24 11:13:48 följande:

Stort grattis Amberiah! Och dubbel lycka dessutom :)

Lycka till i Riga Rosen! Hoppas att det kommer att gå bra :)

Frazze, ta HCG så vet du säkert! Jag tror på dig jag!

Tack, det behövs all lycka som finns nu!
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-09-24 12:35:39 följande:

Tack, det behövs all lycka som finns nu!

Har du fortfarande frysta embryon kvar? Hur gör du när du ska ha insättning? Är det samma med procren och progynon el kör du bara i din naturliga cykel men äl spruta? Har du gjort samma alla ggr el provat olika? Måste veta ifall jag får göra om det snart. Vet inte hur jag ska göra, men i så fall väntar jag nog till Januari när vi kommit hem ifrån semestern.
  • Frazze

Får se om det kommer upp här! Vet inte hur man laddar upp bilder. Vad tror ni?
  • Severina

Hej,

Grattis till alla som plussat !!!

Är det någon här som har erfarenhet av att ha svårt att bygga upp slemhinnan?

Har tidigare inte haft bekymmer med det men det senast halvåret har mensen kommit mer och mer sällan och dosen 3 x 2 mg Progynon räcker ej till (det blir 7 mm slemhinna). Har testat Estradot plåster hög dos + progynon som hjälpte lite på slemhinnan men fick för många stora foliklar som störde. Någon som har tips på medicin och dos för att bygga upp en slemhinna där embryon kan fastna hör gärna av er!

Tack på förhand!

Kram !

• Frazze
    Severina skrev 2015-09-24 14:12:35 följande:

Hej,

Grattis till alla som plussat !!!

Är det någon här som har erfarenhet av att ha svårt att bygga upp slemhinnan?

Har tidigare inte haft bekymmer med det men det senast halvåret har mensen kommit mer och mer sällan och dosen 3 x 2 mg Progynon räcker ej till (det blir 7 mm slemhinna). Har testat Estradot plåster hög dos + progynon som hjälpte lite på slemhinnan men fick för många stora foliklar som störde. Någon som har tips på medicin och dos för att bygga upp en slemhinna där embryon kan fastna hör gärna av er!

Tack på förhand!

Kram !

Men har du pratat med dem på kliniken? Har inte de något förslag?

Har du provat med procren och progynon el bara progynon?

Jag kunde delat med mig lite av min slemhinna. När jag hade ET så var den 17mm! Inte dåligt det skulle jag vilja säga.

Vet tyvärr inte vad du kan göra, men jag ska hålla tummarna för dig att du lyckas!
  • Frazze
    Wonderstruck skrev 2015-09-24 14:07:30 följande:

Det är gravid. Grattis Frazze.

Ja nu får vi se vad Hcg visar då bara. Tog idag och får svar på måndag. Så jag antar att jag tar nästa på måndag el tisdag i nästa vecka. Vågar inte tro något förrän jag fått svar därifrån.
  • Redan47

Severina: ja, det har varit mitt stora problem.
    Det visade sig efter en hysto i Aten att jag har mkt/stora ärrbildningar, varför det inte fanns någon färsk hinna. Svarade inte på de låg doser du nämner.
    Dos: 8mg oralt fördelat dagtid och 4mg vaginalt till natten.
    100-200mg estradot.
    400mg e-vitamin.

Trombyl o Fragmin för att förhindra proppar med östrogen behandlingen.

Prova högre doser , hur många försök har du bakom dig?
    Mitt lyckade 10 försök var efter ytterligare experiment o op. vid serum i Aten.