• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Redan47

Frazze. Att göra ÄD resa, ska man räkna med 3 försök.... Som sagt du plussade, alltso fäste embryot och det är ju ett jätte bra utgångsläge plus ni har i frysen att tillgå. . Kortison 10-15 mg, 1 tromyl och fragmin skulle jag absolut införa till dina försök, utan att blinka, utan några prover. För detta är ju en standard behandling som tex i Aten. Då klarar du enstor del av immun attack, som alltid ingår i en transplantation. 
    Prislistan på FET har ju kliniken. Övriga priser och resvägar vet ju bara du hur du vill och kan göra. 
    Det är lätt att bli nedslagen av ett minus, när förhoppningarna på ÄD är stora och statistik på 60% att lyckas. Du ni får bestämma er för ert mål och vägen dit. Då blir resan lugnare. Så har det varit för oss. Det kommer gå, det är bara en tidsfråga!

• Frazze

Min gyn här i Sverige tycker absolut INTE att jag ska ta fragmin nästa försök. Han är verkligen emot det! Jag får väl ljuga och säga att jag inte gör det då!? Sen så tog jag bara 10mg prednisolon denna gången. Kanske skulle ta mer nästa gång då eller? Blää de smakar ju vidrigt!!!!

• niki74

Frazze - så hemskt tråkigt att höra om ditt missfall. Det är så mycket hopp och förtvivlan hela tiden på den här resan.

Jag själv känner mig nästan redan inställd på att det inte kommer att funka första gången för oss. Det gäller väl att hålla modet uppe och bara försöka tänka på målet.

Den här immunundersökningen ni skriver om...,vad innebär den?

Kram på dig!

• Frazze

[quote=75872381][quote-nick]niki74 skrev 2015-10-13 18:13:25 följande:[/quote-nick]Frazze - så hemskt tråkigt att höra om ditt missfall. Det är så mycket hopp och förtvivlan hela tiden på den här resan.

Jag själv känner mig nästan redan inställd på att det inte kommer att funka första gången för oss. Det gäller väl att hålla modet uppe och bara försöka tänka på målet.

Den här immunundersökningen ni skriver om...,vad innebär den?

Kram på dig![/quote

Ja det är en riktig resa mellan hopp och förtvivlan! Varför ens få plus på stickan när det ändå ska tas ifrån en?

För att vara helt ärligt så vet jag inte vad dessa tester innebär!? De kollar vad man kan ha för problem med att bli gravid. Som en bekant som har för hög insulinutsöndring för att bli gravid t ex. Jag får försöka dra ner på socker och sänka mitt insulin jag med.

Bara för att jag inte lyckades så behöver inte det betyda att du inte lyckas. Du ska se att det går så bra så! Lycka till nu! Kram

• Frazze

Vad står det på era embryoprotokoll om kvalitén på era embryon/ blastocyster? Dr Fodina sa ju att våra var så bra så bra toppen kvalité, men när jag kollar så fattar jag ju inte riktigt vad som står här. Embryo for ET : BC5AB och det andra var BC4BB. Vore inte AA vara bästa då? Och om dessa inte fungerade så lär väl inte kvalitén vara bättre på de andra! Hur blir det då? Det kanske var dem det var fel på ändå, inte mej?

• Amberiah

Frazze, jag beklagar. :/ Vad tråkigt. Men det kan ju ha varit något fel med embryot och därför stötte din kropp bort det. Det är ju ändå den största anledningen till missfall.

Till nästa gång kan jag tipsa om att köpa "Babyklister". Det har jag använt vid mina båda ÄD och jag har ju lyckats båda gångerna.

Fructus Femina heter dropparna och är ett homeopatläkemedel. Det används i Danmark. Man börjar typ en vecka innan insättning och tar 10 droppar, tre ggr om dagen. Sen fortsätter man till v 12. Vid hot om missfall tar man 50 droppar på en gång.

Kram till dig

• Frazze
    Amberiah skrev 2015-10-14 15:09:35 följande:

Frazze, jag beklagar. :/ Vad tråkigt. Men det kan ju ha varit något fel med embryot och därför stötte din kropp bort det. Det är ju ändå den största anledningen till missfall.

Till nästa gång kan jag tipsa om att köpa "Babyklister". Det har jag använt vid mina båda ÄD och jag har ju lyckats båda gångerna.

Fructus Femina heter dropparna och är ett homeopatläkemedel. Det används i Danmark. Man börjar typ en vecka innan insättning och tar 10 droppar, tre ggr om dagen. Sen fortsätter man till v 12. Vid hot om missfall tar man 50 droppar på en gång.

Kram till dig

Vart köper man det ifrån? Kan man skicka efter? El har du någon sida jag kan gå in på och beställa sen när det blir aktuellt?

Vad jag inte gillar är att när man mailar och ber dem skicka tex provresultatet där det står att jag har då trombofilia vad det nu än är på Svenska. El som nu när jag bad henne skicka papper på kvalitén på resterande blastisar. Då är det knäpptyst därifrån! Det är precis som att de undviker det till 100% Jag har ju rätt till alla provsvar på papper och även så jag får se kvaliten på mina blastisar som är kvar! Tillslut skriver jag att jag inte kommer över förrän de skickat mig det jag vill ha!
  • trex2013
    Frazze skrev 2015-10-14 11:31:07 följande:

Vad står det på era embryoprotokoll om kvalitén på era embryon/ blastocyster? Dr Fodina sa ju att våra var så bra så bra toppen kvalité, men när jag kollar så fattar jag ju inte riktigt vad som står här. Embryo for ET : BC5AB och det andra var BC4BB. Vore inte AA vara bästa då? Och om dessa inte fungerade så lär väl inte kvalitén vara bättre på de andra! Hur blir det då? Det kanske var dem det var fel på ändå, inte mej?

Följer er tråd fastän jag går via Serum i Aten. 
    här kan du finna bra info om blastocyster och dess kvalité/gradering.
    Lycka till nu!

http://www.advancedfertility.com/blastocystimages.htm

• Redan47
    trex2013 skrev 2015-10-14 19:10:29 följande:
    Följer er tråd fastän jag går via Serum i Aten. 
    här kan du finna bra info om blastocyster och dess kvalité/gradering.
    Lycka till nu!

http://www.advancedfertility.com/blastocystimages.htm

Jo, men klinikerna har egna system... Ej standardiserat.

Frazze du behöver därför fråga fodina om översättningen vid deras klinik.