• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • weeme
    Cejo77 skrev 2015-10-20 20:54:04 följande:

Är i Riga nu och vi skall göra ett syskonförsök till vår pojk som är 4 år: ). Vi har tidigare gjort en äggdonation i Sverige, men andra barnet får man ju bekosta själv och då valde vi ivf riga. Hittills har allt fungerat jättebra, gott bemötande här på kliniken och snabba svar via email. Nu är vi så spända, har 6 små mini embryon som skall växa till sig nu, och på lördag blir det ET för oss : )

Lycka till!
  • lilsis

Man ska alltid läsa bipacksedeln. Det är bra att veta vad man ska vara uppmärksam på.

• Frazze

Är det någon här som haft/har hyperplasi? Min kordinator vill att jag ska göra en hysteroskopi och kolla detta, vet inte vad min gyn säger om detta? De gör inte så mycket sånt längre säger de utan vill hellre göra en hydrosonografi. Men på den ser man bara polyper inte om man har hyperplasmi. Någonting säger mig att med den blödning jag har vid mens och förmågan att få till tjock slemhinna att det inte är helt omöjligt att jag har detta. Varför ska allt jämt motarbetas här i Sverige för? Ska man behöva åka till Riga för att göra en sådan undersökning? Omständigt! Ja vi får väl se vad han har att komma med på måndag!

• Rosen 76
    Frazze skrev 2015-10-22 12:44:22 följande:

Är det någon här som haft/har hyperplasi? Min kordinator vill att jag ska göra en hysteroskopi och kolla detta, vet inte vad min gyn säger om detta? De gör inte så mycket sånt längre säger de utan vill hellre göra en hydrosonografi. Men på den ser man bara polyper inte om man har hyperplasmi. Någonting säger mig att med den blödning jag har vid mens och förmågan att få till tjock slemhinna att det inte är helt omöjligt att jag har detta. Varför ska allt jämt motarbetas här i Sverige för? Ska man behöva åka till Riga för att göra en sådan undersökning? Omständigt! Ja vi får väl se vad han har att komma med på måndag!

Låter kanske konstigt men jag hade inte blandat in min svenska läkare i detta. Jag hade gjort vad Riga säger och åkt dit på en hysto.
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-10-22 15:44:14 följande:

Låter kanske konstigt men jag hade inte blandat in min svenska läkare i detta. Jag hade gjort vad Riga säger och åkt dit på en hysto.

Jo det hade jag gärna gjort om det hade vart smidigare för mig att ta sig dit. Jag ska försöka prata vett och sans med min gyn på måndag. Annars får vi väl ta och åka till Riga då!
  • Missne
    Vonatlina skrev 2015-10-19 18:59:31 följande:
    Åh vad bra! Jag kan ej inboxa dig då din sida är privat så snälla inboxa mig istället!
    Måste vara nåt konstigtmed FL nu. Jag är inte privat. Brukar få meddelanden i inboxen från alla möjliga. Och nu när jag försökte inboxa dig så står det att din sida är privat också....
  • Frazze
    Missne skrev 2015-10-22 17:46:43 följande:

Måste vara nåt konstigtmed FL nu. Jag är inte privat. Brukar få meddelanden i inboxen från alla möjliga. Och nu när jag försökte inboxa dig så står det att din sida är privat också....

Ja jag har aldrig vart privat förut, men helt plötsligt så var jag oxå det. Gick in och klickade runt lite i inställningarna och vips så kan folk skriva till mig igen!
  • Vonatlina
    Missne skrev 2015-10-22 17:46:43 följande:

Nu tror jag att jag har lyckats skicka iväg ett meddelande till dig!
  • Missne
    Frazze skrev 2015-10-22 17:53:51 följande:
    Ja jag har aldrig vart privat förut, men helt plötsligt så var jag oxå det. Gick in och klickade runt lite i inställningarna och vips så kan folk skriva till mig igen!
    Tack för tipset. Gjorde som du sa och vips så går det att få meddelanden igen. Ändrade inga inställningar, bara klickade på dem igen och sparade på nytt så gick det bra. Så nu har jag svarat Vonatlina
  • Amberiah

Alltså jag måste bara fråga.

Är det någon annan som fått ta Lutinus till v 16? Är i v 13 nu och fick nedtrappningsschemat idag (väntar tvillingar). Men ända till v 16 kändes väldigt länge??