• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Frazze
    niki74 skrev 2015-11-05 19:54:28 följande:

Jag vill inte terrorisera Veronika över saker som hon inte kan ge säkra besked om. Allt har ju att göra med hur donatorn svarat på behandlingen. Fast de borde ju kunna ge besked om att det antagligen inte blir det "planerade datumet". Hur väl stämde ditt första datum med det slutliga?

Nu har både jag och min sambo redan varit tvungna att ta ut semester hela nästa vecka, för annars skulle det kunnat bli svårt. 

Men att du känner att mensen är på gång är ju bra. Då vet du att allt är på väg att börja fungera och du kan sätta igång igen. Planerar ni för FET i januari?

Vi var planerade för min mans "bidrag" den 4:e Sep och införande den 9:e men istället blev det mannens bidrag den 9:e och införande den 14:e alltså 5 dagars förskjutning.

Ja jag har "småblödit" i 4-5 dagar nu och det ökar inte på! Jag blir KNÄPP!!!!!! ja vi ska försöka få till ett FET i Januari, men det beror ju på om det visar nåt fel på livmodern el slemhinna på undersökningen.
  • weeme
    RobSab skrev 2015-11-05 07:44:40 följande:

Jag är gravid!!!

Efter 9 ivf + 6 återföranden utan + så känns det här helt overkligt!

Grattis!
  • Frazze

ÄNTLIGEN!!!! Nu har den där förbaskade mensen kommit! Nu kan jag boka in min undersökning och få svar på om det är nåt fel på livmodern/slemhinnan.

Någon mer än jag som tagit progynon och sen fått sluta pga att man inte blivit gravid el fått MF? Jag mår så skit nu efter jag slutat att det är inte sant. Det där vidriga som jag upplevde i 3-4 år efter jag slutade med p-piller är typ tillbaka i kanske lite mindre skala. Värmevallningar, tappar håret, hyn i ansiktet så oljig att det är vidrigt, men på resren av kroppen dö torr! Känns som att hela halsen svullnat upp fastän att den inte gjort det och ont i halsen. Sen så är jag så förbannat trött att jag knappt pallrer mig ur sängen på morgonen! Någon mer som känner igen sig?

• niki74
    Frazze skrev 2015-11-08 10:50:07 följande:

ÄNTLIGEN!!!! Nu har den där förbaskade mensen kommit! Nu kan jag boka in min undersökning och få svar på om det är nåt fel på livmodern/slemhinnan.

Någon mer än jag som tagit progynon och sen fått sluta pga att man inte blivit gravid el fått MF? Jag mår så skit nu efter jag slutat att det är inte sant. Det där vidriga som jag upplevde i 3-4 år efter jag slutade med p-piller är typ tillbaka i kanske lite mindre skala. Värmevallningar, tappar håret, hyn i ansiktet så oljig att det är vidrigt, men på resren av kroppen dö torr! Känns som att hela halsen svullnat upp fastän att den inte gjort det och ont i halsen. Sen så är jag så förbannat trött att jag knappt pallrer mig ur sängen på morgonen! Någon mer som känner igen sig?

Vad skönt att den har kommit igång så att du kan starta upp igen Frazze.

Det låter som jobbiga symptom efter avslutandet av Progynon. Hormoner är jobbiga grejer och det är nog rätt vanligt att må lite dåligt. Särskilt om man är känslig för det. Själv har jag mått förträffligt över Progynonet och Procren då jag sluppit mina svåra pms-besvär. Att mina bröst har blivit enorma och att jag ökat lite i vikt är däremot pest.

Imorgon bitti åker vi Äntligen!
  • weeme

Frazze, har tappat hår i massor efter varje MA jag haft och även nu då jag trappade ner och slutade med medicinerna fast jag fortfarande var gravid. Humöret har väl inte heller varit på topp, men det kan ju ha berott på MA faktumet.

niki, lycka till på resan!

• Frazze
    niki74 skrev 2015-11-08 22:11:44 följande:

Vad skönt att den har kommit igång så att du kan starta upp igen Frazze.

Det låter som jobbiga symptom efter avslutandet av Progynon. Hormoner är jobbiga grejer och det är nog rätt vanligt att må lite dåligt. Särskilt om man är känslig för det. Själv har jag mått förträffligt över Progynonet och Procren då jag sluppit mina svåra pms-besvär. Att mina bröst har blivit enorma och att jag ökat lite i vikt är däremot pest.

Imorgon bitti åker vi Äntligen!

Ja det var ju just det att jag mådde toppen på progynon, men nu när jag slutat så mår jag skit! Men jag har tänkt att köra lite pergotime och så denna månaden så vi får se om det kanske hjälper.
  • TyckOmMig

Ni som går på gamla AVA har Veronika koordinatorn bytt mailadress?Försökt nå henne ett par gånger förra veckan ännu inte fått svar?Hon brukar nämligen alltid svara snabbt...

• niki74
    TyckOmMig skrev 2015-11-09 17:28:35 följande:

Ni som går på gamla AVA har Veronika koordinatorn bytt mailadress?Försökt nå henne ett par gånger förra veckan ännu inte fått svar?Hon brukar nämligen alltid svara snabbt...

Hon mejlade mig i fredags,så hon är i alla fall på plats. Hon brukar ju svara snabbt så det låter konstigt att hon inte svarat. Imorgon lär jag träffat henne.
  • Rosen 76
    TyckOmMig skrev 2015-11-09 17:28:35 följande:

Nej, hon har samma adress och svarar mig på studs!