• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • PeeWee44

Det gick inte 4:e gången heller. Jag gråter och gråter. Min man vill inte fortsätta för han tycker han är för gammal. Jag vill inget hellre än att få bli mamma. Ska skicka uppgifter till dr d så ska han göra en bedömning vad han tror gick fel.

• TyckOmMig
    Sunlight skrev 2015-11-12 06:56:46 följande:

Tyck om mig. Hur många dagar fick din man hjälpa till att bära flickorna efter ET 2. Hur mycket bar du dagarna och veckan efter ET eller bar du inte alls veckorna efter när du blev gravid med tvillingpojkarna?

Mamma
    Jag bar inte alls-delegerade ut den biten undvek så mycket det bara gick!
  • Wonderstruck

Tycker att jag blivit så dåligt bemött från Riga. Känns riktigt tråkigt detta försöket, känns som jag blir motarbetad istället för att få hjälp. Koordinatorn svarar med en ny behandlingsplan varje gång jag hör av mig. De flyttar UL hit och dit. När jag berättar vad som sagts under UL ifrågasätter jag tydligen deras kompetens. Önskar att det gick att byta klinik. Kan man flytta sina frysta embryon?

• Frazze
    Wonderstruck skrev 2015-11-12 13:09:50 följande:

Tycker att jag blivit så dåligt bemött från Riga. Känns riktigt tråkigt detta försöket, känns som jag blir motarbetad istället för att få hjälp. Koordinatorn svarar med en ny behandlingsplan varje gång jag hör av mig. De flyttar UL hit och dit. När jag berättar vad som sagts under UL ifrågasätter jag tydligen deras kompetens. Önskar att det gick att byta klinik. Kan man flytta sina frysta embryon?

Vilken av klinikerna går du på? Ava el Ivf?
  • niki74

Imorgon bitti är det dags för oss att sätta in emrbyo/embryon. Sitter här och läser artiklar om att det är "vanligt" med microproppar om man är lite äldre (jag är 41).
    Hur många av er har tagit Trombyl eller Fragmin efter ET? Vart har ni fått det utskrivet?
    Jag får väl diskutera med läkaren imorgon, men eftersom detta är vårat första försök misstänker jag att de inte tycker att blodförtunnande är viktigt.
    Borde jag stå på mig?

• RobSab
    Cottiz skrev 2015-11-10 11:47:46 följande:

Hej! Jag har precis genomgått min första IVF som misslyckades. Blödning kom idag på TD! Jag har läst på Riga hemsida och lite runt hör på familjeliv.

Kort historia: Har endometrios så har dålig miljö i livmodern och embryo vill inte fästa så det tar sig inte. Vill inte lägga ner mer pengar på behandlingar här i Sverige som misslyckas. Det känns som de inte lyssnar på mig. Jag fick tillbaka 2 stycken 2-celliga! De var av dålig kvalité, ja fattar inte ens att de satte tillbaka dem. Visste de inte skulle gå hela vägen. Detta gjordes hos CvL i Uppsala. De sa också att min endometrios inte skulle spela någon roll.

Tyvärr så gör den det, den reglera hela processen om det ska fästa eller inte.

Nu har jag massor med frågor och funderingar, men första: Vart har ni om ni ej sparat lånat till er behandling? Hos Riga kliniken eller hos en av deras svenska samarberapartners? (Schultz läkarpraktik, Citygyn i Sthlm) ?

Är det någon här med endometrios som gjort eller ska göra behandlingen hos dem. Är det då en 5 dagars blastocyt ni sätter tillbaka?

Sista fråga: Får ni två om det är efter konsultion med läkaren? (Fick det hos Linnékliniken med tanke på mina dåliga odds)

Mycket text men hoppas någon av er erfarna där ute snälla kan ta er tid och svara så gott ni kan!

Kram.

Hej!

Jag har också endometrios. Jag har gjort 3 IVF på CvL. Jag personligen skulle inte rekommendera den kliniken för någon då jag tycker de är både ganska ignoranta och väldigt arroganta. 

Vi behövde inte låna utan sparade ihop våra pengar. Vi satte tillbaks blasto vid vårt återförande och vi  valde två embryon. CvL (och ackis) har varit väldigt snåla vid återförande, i Falun satte de tillbaks två hela tiden.

Om ni väljer ÄD istället så är Ava riktigt bra. Väljer ni att fortsätta med IVF så rekommenderar jag Falun. Det tar inte så himla lång tid att åka från uppsala och dit, det är värt det =)

• Snart lycklig

RobSab, så fantastiska nyheter! Vad glad jag blir att ni äntligen är gravida. Jag förstår att det är mkt oro blandad med den oerhörda glädjen, men nu är ni värda att få njuta. Roligt att få följa er. Kramar till er båda (eller alla tre eller alla fyra???)

• Frazze

Ja men visst! Jättenöjd då jag fick en tid imorgon för min undersökning, man får inte blöda bara! Jag fick min mens förra lördagen så jag tänkte att tisdag borde ju vara riktigt lungt, men inte faaaan då(ursäkta språket) var helt klar igår, men nu så har det kommit blod igen!? Kan det vara så att det sitter något kvar efter missfallet? Kan det vara därför som det inte slutar blöda?

• weeme

Hej medsystrar, ni missade väl inte att det var Lettlands nationaldag i gårSolig