• wonders

AVA klinik i Riga

Grattis Ahavamaria till plusset! Underbart att se.

Redan håller tummarna att alla dina noggranna förberedelser ska göra skillnad så du kan skriva upp dig under gravida om sisådär 14..dagar.

Fru om din kropp var lite nedbruten denna gång så kanske det har fastnat just för att den inte var på sin vakt..

Fire det måste kännas bra att slippa kolla klockan och sätta larm för att inta tabletter. Längtar så till slutet av sept.

• wonders

Grattis Lina! Det ser ut som att det är mycket man missar när man inte läser tråden på en dag..

Underbart med 6,5 Redan då blir det ju en bra födelsedagspresent får vi ju hoppas men 9månader efter förstås.
    Förstår att du saknar honom. Det är lite väl ensamt att åka själv även om det funkar lika bra i slutänden.. Och det är ju så mycket billigare för som du säger att det är ju inte en nöjestripp även om man försöker att få till den där lite lyxigare känslan. Kram

Själv har jag troligen lite hormonpåslag eller svaj i alla fall. Har varit en riktigt grinig person de senaste dagarna. Dock kan de bero på att jag håller på med nedtrappningen och att jag inte har fått sova tillräckligt de sista nätterna. Är det någon annan som har det lite si och så med sömnen. Jag har ibland väldigt mycket energi och ork att vara uppe hela dagen medan andra dagar mår jag bara helt skit(inte illa längre) och vill bara sova, vilket jag oftast också gör. Igår var jag trött redan på morgonen innan jag ens kommit till jobbet.
    Sambon verkar inte riktigt förstå att man kan vara grinig och att jag inte direkt kan påverka det utan det bara kommer grodor hela tiden.. Är ju normalt sett en glad och positiv person så detta är verkligen dr Hyde.

• wonders

Kan tillägga att fragmin om man har ett ställe där man har injicerat tidigare några gånger är svårt att komma igenom de lager som finns men känns mindre. Skulle man få slut på maghud att sticka i kan man också med fördel ta i lårens ovansida rätt så högt upp och diagonalt så man inte kommer ner i muskeln, om man inte vill lämna över sprutan till sambon och han ger i skinkan. Dettar har jag dock inte provat och kommer nog inte heller att göra..

• wonders

Grattis Lina till så bra värden!

Helisa vad mysigt att du snart får träffa krabaten.

Zaq det lät ju bra att du kollade just det värdet.

CHikita jag fick också info om att jag kommer att bli igångsatt tidigare för även ivf som jag har sagt att det är sån riskgraviditet att de inte vill att man går över tiden utan tom ibland sätter igång en tidigare. Dock så är jag ju lite efter din titt för ska på KUB den 22:a och då får jag väl utlåtande om hur det ser ut framöver.
    Idag ska jag till läkaren och se vad som sägs om mitt blod och graviditeten.. Har inte haft några svampproblem men har haft sådana tidigare innan grav och det jag ser som problemet är att jag har ätit för mycket socker vilket svampen verkar vara väldigt förtjust i och växer av.
    Ljummen citron var något nytt det kanske man ska testa vid behov. Dock är äcv inte något jag är så sugen på att prova igen. Men om problem uppkommer kanske jag tar en funderare igen..

• wonders

Lina känner igen din rädsla för att nämna ÄD och jag sa ivf när jag bokade och har hållit fast vi detta när jag sen har träffat läkare och BM.. Vet att ÄD är en riskgraviditet men det borde ju även IVF vara så känner inte att det borde göra någon skillnad.. Dessutom var min fundering ifrån att ni som har varit öppna med att ni gjort ÄD vid VUL-bokning och fått lite olika bemötande så ville inte bli betraktad som typ freak.. Mjuk BH är underbart när det gör som mest ont. Skrattande

Sen har jag hört att om man säger att man gjort ÄD så beräknas bla KUB på donatorns ålder vilket kan bli missvisande..? 
    Just nu rinner tiden på och det är snart dags för detta. Det ska ju tas ett blodprov i samband med detta och min fundering är om man ska ta blodprovet före eller om man kan gå upp till provtagningen efter ultraljudet..? Remiss har jag och där fanns det gott om restriktioner typ att man ska vara kissnödig. Tar de kissprov då också eller? Hänger inte riktigt med. Känns som att det är rätt så mycket nytt som man ska ha koll på. Var ju hos läkare igår och hon sa att jag ska komma in efter RUL och göra ytterligare ett UL för att kolla blodflödet genom moderkaka och bebis. Min lilla krumelur. Det är mycket check men känns väldigt skönt att de kollar och har mig under uppsikt.

• wonders

Välkommen Nugällerde.

Det jag saknar på listan är väl flytt av Lina till gravid och Nugällerde in som ruvare. Någon iakttagelse jag har missat? Dock har jag inte möjlighet att ändra på nuvarande uppkoppling dessvärre.

• wonders

Zaq förstår att du är orolig för att göra en hysto men när jag gjorde min så blev jag sövd och de gick in och sen vaknade jag. De kollade inget innan jag sov. Dessutom tyckte jag inte att det gjorde mer ont än vid mens när jag vaknade. Misstänker att det är olika upplevelser för olika människor men jag fick en känsla av att vara ren på insidan. Knäppt men så kändes det.

• wonders

Börjar du bli lite förväntansfull inför morgondagen Redan?

Nugällerdet hoppas att du fick svar från Werlabs. Inte testat dem.

Zaq fråga på tills du känner att du fått svar på dina frågor. Det är det de är till för där.

Chikita hur långt före mig är du, Går in i v.12 imorgon? Har ni gjort KUB eller ni struntade i det?

• wonders

Välkommen Betula.

Nugällerdet 73 det är oerhört tärande att inte lyckas men det är bara bryta ihop, samla ihop sig igen och på't. Inget annat som ger framgång tyvärr. För att säga ett gammalt uttryck skam den som ger sig. Jag vet vad jag talar om.. Lyckades ju först på mitt 10:e försök så har varit med ett tag i denna svängen. Det är inte resan som räknas utan målet. Jag är envis av naturen och jag hoppas att du också har lätt för att repa dig och samla krafter.

Chikita visst är det den 22:a jag ska iväg på KUB. Ska bli kul att få se den lilla krumeluren igen. Hoppas att den växt som den ska. Magen har ju växt lite iaf. Har ju dragningar i min mages nedre del så vågar inte göra några större utsvävningar i form av träning som jag utövade innan grav.

Är så imponerad av alla här inne att vi finner styrkan att kämpa på när det är som motigast. Stor kram till er.

• wonders

Tackar så mycket Chikita ja jag kan knappt bärga mig förrän jag kan få se den igen.. Förra gången var det ju en räka på bilden så jag kommer nog också känna en viss lättnad när jag har sett att det ser ut som det ska. Att den är livlig gör inget. Dock har jag inget känt inifrån ännu men det kommer nog det också så småningom..

Redan återigen grattis och hoppas att allt går planenligt imorgon.

Svar på tråden AVA klinik i Riga