• wonders

AVA klinik i Riga

Underbart Rosen! Grattis till plus!

• wonders

Redan stanna du kvar här i tråden. Tycker att ju fler som kan dela sina erfarenheter desto bättre. Är väl bättre att ha de flesta samlade i samma tråd så att de som försöker att finna info om IVF och/eller ÄD/ED hittar lättare.

Jag har också gjort ett försök med IVF i Riga. Dock var mina ägg för dåliga sades det då så de fastnade inte.
    Efter ÄD-försök nr 2, tror jag det var, gjordes det en hysto på mig och se den hjälpte troligen till så att det lilla knyte jag bär i magen fastnade.

Beccalie skönt att det går åt rätt håll och ja man måste ta till bastonerna ibland för att bli tagen på allvar vilket är sorgligt.

Lina visst var det skönt att få se att något faktiskt lever där inne.

Solkattan välkommen hit och ja du bör nog tänka som så att det inte är alltid som det flyter på och där de håller tiderna även i Riga men det är ju min erfarenhet. Väl inne hos doktorn så flyter allt på som det ska men kan bli vänttetid innan det.

• wonders

Idag har vi varit på KUB och ja det gick bra. Den lilla krabaten åkte runt men ville inte riktigt fastna på rätt håll dvs så de kunde mäta vid nacken. Men med tanke på att hjärtat bultar på och att jag har sett den snuttiga lilla saken åka rundor i sitt vatten och snutta på fingrarna så verkar allt vara väl i alla fall.

• wonders

Ledsen att det blev lite för lite info. Bm kunde slutligen mäta och allt såg bra ut. Jag sa att det var ÄD och hon lade in donator ålder. Jag har Rul v.18 och sen ska jag dit v.24 tror jag att det är för extra ul för att kolla flödet på blodet.. Hade hon inte kunnat mäta hade jag fått komma dit en gång till för nytt försök.

Jag funderar på att byta till annan bm...

• wonders

Solkattan om du undrar över medicinerna som du ska ta så kommer du troligen få dem på kliniken annars finns det gott om apotek runt om.

Swede och Redan så tråkiga besked. Alltid lika nedstämmande för man sätter ju ändå upp hoppet på en piedestal varje försök. Stor kram till er och hoppas att ni snart återfår orken att kämpa och är uppe i sadeln igen för nya försök.

• wonders

Redan du verkar redan vara halvvägs på väg mot nytt försök. Vad är det ni kommer att prova som är nytt nästa gång? Hysto och sen några nya mediciner eller annat? Väldigt nyfiken.

Såg ni också på tv4 och Malou efter 10 igår då de tog upp att man om man inte vill ha barn i tidig ålder kan ta ut sina ägg och frysa dem.. För oss här inne är det ju ingen nyhet och förstår inte varför de har väntat så länge med att outa det.. Att frysa sperma, ägg eller embryo är ju ingen ny teknik.

• wonders

Ahavamaria jag finner det konstigt att denna info inte sägs redan när man är i högstadiet och lär sig om hur kroppen funkar. Nu är jag ju inte purung så då fanns det väl inte så mycket info men vart eftersom upptäckter gjorts kunde de ju ha kommit på nyheterna lika väl som all elände som finns i världen.
    Jag är för att alla alternativ är möjliggjorda för alla oavsett om man råkar vara ensamstående eller inte. I dagens samhälle finns ju alla möjliga familjesammansättningar och finner väl att om barnet är älskat och önskat vad finns det då för problem som inte går att lösa. Håller med om att ul är väldigt lugnande och då klarar man ett tag till utan att känna den lilla krumeluren en stund till.

Lina låter som om du också fått en sån BM som inte har så mycket erfarenhet om just vår sits. Jag stod på mig och sa att jag har försökt att räkna ut ska befruktningsdatum och också vilken vecka dag jag är på och kommit fram till,.. Det löste problemet. Nu när jag var på KUB så frågade den BM(spec. mvc) om det var en vanlig ivf eller om det var ÄD. Jag sa som de var ÄD och fick leta fram donatorns ålder bland mailen. Denna har stor betydelse tydligen för uträkningen. Så kolla med Riga om du inte redan har åldern.

Lycka till Zaq med maten. Hyston kommer gå galant. Självklart ska du kolla upp andra prover som kan tas.

• wonders

Löparnörden hoppas att det blir fint väder så ni kan vara ute och strosa i stan. Det finns ju så mycket att se och den gör sig bättre i solljus.

Helisa vilket underverk och som du säger hon är bara er. Hon ser ut att må bra och vara belåten i tillvaron. Förstår att du ser fram emot många långa mystimmar med henne.

• wonders

Grattis Snorpan02! vilka sötingar. Hoppas att allt är väl med er alla. Börjar längta ännu mera efter at få se den jag har i magen men det dröjer ju ett tag till förstås.Flört RUL om några veckor får duga så länge.

• wonders

Grattis Glittra till ert alldeles egna underverk! Hoppas att ni mår väl högt blodtryck till trots.

Svar på tråden AVA klinik i Riga