• Frk Röd

AVA klinik i Riga

Betula74 skrev 2014-10-18 22:54:28 följande:

Satte in 2 Blastocyster fredagen 10 oktober. Tjuvtestade idag m rfsls teststicka o det är ett svagt rött tydligt linje. Wow bara att hoppas på det bästa - fullständigt overkligt. Till skillnad fr tidigare gånger då jag mått fruktansvärt dåligt av hormonerna så är jag bara trött o kissnödig. Hoppas blastisen stannar.

Grattis! Det är klart den ska stanna!
  • Frk Röd

Har ni åkt Air Baltic när ni flugit över till Riga och känt er trygga med det? Jag är lite flygrädd och blir än mer rädd om det är ett mindre propellerplan.

• Frk Röd
    Nugällerdet73 skrev 2014-10-25 13:59:05 följande:

Ja, nu är jag en ruvare! smile1.gif

Var i Riga igår och satte in två stycken frysta ägg! Eller ja, upptinade ägg!! smile1.gif

Känner mig dock ganska modfälld! Det här är det 6 försöket och ingen vet varför det inte fungerar! Alla mina värden är tiptop och äggen är super tiptop!

Dr. Fodina sa att hon var helt förtvivlad och då var jag på väg att börja lipa! Kändes som att jag inte var helt själv med att vara förtvivlad och det var skönt!

Antagligen är min livmoder värsta Draken! smile4.gif Den vägrar ta emot något den inte känner igen! Vilket skit, först har jag slut på ägg och sedan en drake till livmoder!

Angående resa dit så åkte jag båt den här gången! Jag är flygrädd och blir så stressad när jag ska flyga så jag vill hellre åka båt! Men jösses vad det gungade på natten hem! Jag min klant sov middag också mellan 18-21 så gissa vem som inte kunde somna på hela natten! Aldrig mer en sådan tupplur! smile1.gif

Har du gjort någon immunutredning så du vet att det inte är immunförsvaret som ställer till det?
  • Frk Röd
    Nugällerdet73 skrev 2014-10-25 19:33:54 följande:

Frk Röd, jag har läst lite om det, fast inte jättemycket.

Jag har inte kollat upp mig själv men det som slår mig när jag surfar runt på nätet är att alla som haft immunologiska sjukdomar äter samma mediciner som jag gör nu. Så jag förstår inte vad som skulle göra skillnad för mig.

Däremot så har jag inför det här fet ätit både doxyferm och fenyl penicillin så jag har ju laborerat med mitt immunförsvar redan.

Dr. Fodina sa till mig att om det inte funkar nu så ska jag äta en ny medicin i 6 månader som ska ge min livmoder en käftsmäll! smile1.gif

Vi har tre ägg kvar i frysen men då måste vi vänta till nästa sommar.

Ok.

Har du tagit IL-dropp också?

Vet du vad det var för medicin som skulle ge din livmoder en "käftsmäll"?
  • Frk Röd
    Nugällerdet73 skrev 2014-11-03 10:28:17 följande:

Jaha, testade idag på ruvardag 11 och det blev ett fett jävla minus. Så det lär inte ha tagit sig den här gången heller!

Jag ska äta medicinerna till dag 14 och testa igen men det är kört, det är jag helt säker på! Så knäckande!

Känner mig väldig ensam och misslyckad just nu! :Särskilt som att många i den här tråden verkar lyckas!

Du är inte ensam!! Jag har sammanlagt fått insatt 6 ägg från ung donator och haft en slemhinna som enligt läkare sett ut som ett skolboksexempel, men jag har ändå aldrig någonsin sett tillstymmelse till plus. Detta gör mig ibland så förtvivlad och ledsen, det känns som jag är den enda I världen som inte får barn. "Alla" verkar kunna bli gravida oavsett ålder och lämplighet.

Att inte lyckas få det där så efterlängtade barnet tär på en, både i själ, hjärta och plånbok. Det är ju inte så att man bara har misslyckanden av ÄD behandlingar bakom sig, före det ligger flera års IVF-försök med egna ägg. Jag blir förtvivlad när jag tänker på alla års kämpande och farande kors och tvärs och utpungandet av pengar och ändå sitter jag här fortfarande och är barnlös.
  • Frk Röd
    wonders skrev 2014-11-05 08:48:03 följande:

nugällerdet jag vet hur det känns att vara där du är just nu. Hade det inte tagit nu på 10e försöket hade jag funderingar på att ge upp. Det är jobbigt att repa mod och ork till varje försök. Här kommer en styrkekram och lite bebis baciller kanske du kan få från någon liten i din närhet som du kan gnugga som lyckoamulett. Så länge man inte har egna måste man ju få snusa på de som finns i närheten.

Micro skönt att höra att även du som var så petit har lagt på dig. Själv känner jag mig stor men beroende på kläder så syns det inte så mycket mer än att bysten har blivit gigantisk och den var allt annat än liten tidigare. Hoppas att den inte växer så mycket mer för börjar få dåligt med bh:ar igen och jag har köpt de största på Change. I-landsproblem jag vet men jag känner att det är onödigt att köpa mer än nödvändigt.

Zaq skönt att se att det verkar lysande förutsättningar för dig och att du är på g igen.

Har du gjort 10 försök med äggdonation? Gjorde du några förändringar i behandlingarna mellan dina försök och framförallt inför det sista försöket som du tror kan ha bidragit till att du då lyckades?
  • Frk Röd

Ni som gjort behandling i naturlig cykel hur (ungefär) har ert behandlingsschema sett ut?

• Frk Röd
    Redan47 skrev 2014-11-09 09:06:13 följande:
    Samma här. Blir jätte trött. Upp o ner i ork o humör. Ledsen glad.

Naturlig cykel, jag har gjort det, så när som att lite östrogen tillsatts för att försöka hjälpa slemhinnan. Och sedan hålla slemhinnan m östrogen o progestoronet. Har ni en slemhinnan som är 8mm plus vid ÄL inga problem att köra naturlig cykel. Viktigt att hålla reda på ÄL stt FeT blir inom 5 dgr efter den.

Chikita; jag ... Jag har haft min blödning, går in i min naturella cykel och ska göra VUL vid ÄL. Om 1,5v typ. Generellt är jag trött och låg. Går 2dgr/v på massage för att bli bättre i rygg o kropp som jag misshandlat längre tid. Livet gör sig påmint, strul i fam leden, som det är, mitt i det njuter jag av livet oxå.

Mår du bra fortfarande? Vecka? Kram
    Hur hög dos av prognyon har det varit? 2mg, 4mg? Vilken cykeldag började du? Efter transfer fortsätter man med samma prognyondos då?
  • Frk Röd

ahavamaria: vad kostar embryodonation på IVF Riga? Hur många embryon får man sätta in?

• Frk Röd
    ahavamaria skrev 2014-11-22 22:51:31 följande:

frk röd
    jag har gjort behandling på ava clinic och det kostar där idag 6820Euro. Alltså enda skillnaden är att jag inte hade med mej nån "egen" karl som lämnade sin sperma. Det kunde väl sättas in både en o två embryon om jag så ville. Den kvinnan som är upphov till "mina" ägg gav mej totalt 7 st och de befruktades med donerad sperma. Det hela gör att jag som ensamstående kan skaffa barn och även par där bägge är infertila. På många kliniker utomlands kan du även adoptera embryon styckvis, dvs du köper bara ett embryo som är över från andra par. Jag skrev på ett papper där jag donerade eventuellt överblivna embryon till kliniken när jag startade behandlingen 2012 på ava clinic. Om de vill bedriva forskning eller sälja dem vidare e alltså upp till dem. Nu blev det inga över, men ändå...
    Eftersom donatorerna är anonyma på kliniken så blev det en önskan för mej att få två barn som är genetiskt besläktade med varandra, då jag hade om möjligheten hade funnits hade valt att donatorerna ej var anonyma. Barnet kanske i framtiden inte tycker att det är så viktig att ha någon genetisk härkomst, men om så är fallet finns det åtminstone ett syskon. Så tänkte jag...

Tack för utförligt svar. Jag trodde att du hade gjort embryoadoption där embryona redan vara "klara". På Serum i Aten där jag ska göra min nästa behandling så har de embryoadoption men där har inte embryona blivit över från andra pars behandlingar utan Serum har själva "gjort" embryona av kvinnliga och manliga donatorer på kliniken.
Svar på tråden AVA klinik i Riga