• Tistel

AVA klinik i Riga

Hej tjejer,
    Tusen tack för era goa inlägg efter vårat mindre roliga besked i måndags. Det värmde oss gott i hjärtat.
    Mrs Celan, super grattis till ett underbart resultat!!!   Minst 1 tbx och ett fotbollslag med eskimåer tillönskas.

Även om vi inte fåt tillbaka ett färskt försök, så fick vi 12 fina ägg av vår ängel och 7 av dessa har enligt ava befruktats. Det är många fler än de 3 ägg på 3 IVF som vi fått...... *ler*
    Vi håller tummarna för att många av dessa kommer att bli små eskimåer till oss. Så att vi kan få tillbaka en liten en när min kropp bestämmer sig för att jobba med oss i stället för mot oss för en gg skull... Flört.

Varit i Jurmala i går. Det kan rekomenderas för ett besök. fin sandstrand för mental avkoppling.
    Iskallt med klart vatten.  Mysigt att promenera i området med alla Pippi Långstrumps hus... Glad

Till alla som väntar på ET / FET, vi hoppas att ni mår bra.
     Alla som ruvar.... vi tänker på er och håller tummarna för feta + !
    De som har motgångar... vi känner med er och hoppas att ni orkar hålla modet uppe.

Solskenskramar från Riga!!!

• Tistel

Hej alla solstrålar!

MrsCelan, vilket underbart resultat!!! 8 i frysen och 2 små knytet tillbaka. Hjärtligt grattis!!!
    Siv77 - Stort grattis till ett vackert Plus
    Det blir många små AVA bebisar i slutet av 2011, början 2012.

Alla ni som plussar, ni ger oss hopp om att även vi ska så lyckas på ett av våra 4 små eskimåer.
    Vi är överlyckliga med beskedet vi fick precis innan vi skulle åka hem igår att man skulle frysa ner 4 små eskimåer till oss. Som väntar på att min kropp ska skärpa till sig.
    Måste säga att för en gångs skull, så längtar jag efter att den oönskade mensen ska komma, så att vi kan få ett nytt datum att leva efter.

Någon som vet om det är sämre chanser till ett fint Plus om man gölr ett FET.... mot att man gör et färskt ET..?

SSoliglig kram till er alla!!

• Tistel

Hej igen!
    Tack snälla till alla er som skrev uppeppande inlägg om at eskimåer  som klara en upptidning förhoppningsvis är livsstarka. Man fylls helt enkelt av en massa nytt mod och hopp genom att hänga i denna tråd.
    Hoppas att alla ni som fått fina plus fortsätter "hänga kvar" och peppa oss som är på väg till Plus.

Var på ett 1:a UL igår med resultat på 2 mm, så idag har vi fått starta på resan mot (förhoppningsvis) FET i sommar.
    2 x Estrofem / dag + Estradot plåster från och med i kväll. Hoppas att min kropp kommer att reagera bättre på dessa hormoner än ProgynonetFlört.
    20/6 är det dags för ett uppföljande UL som ska se fin fint ut.... ( positive thinking).

Ta hand om er!
    Solskenskram från 2 på väg mot 1 eskimå.

• Tistel

Mrs Celan och von Hiram, usch vilka tråkiga nyheter!  Lider med er båda.
    Hoppas att ni återfår styrka snart att orka fortsätta med fina FET.
    Försöker tänka på alla goa i denna tråd som givit fina hopp för oss som ska göra små eskimåförsök framöver.
    Mela - Välkommen i Riga gängets bebisverkstadstråd Glad.

Vi fick påbörja Estradot & Estrofem behandling i för en vecka sedan då min slemhinna var 2mm.
    Hoppas på ett fint UL nu på måndag som kanske kan ge oss en liten resa till Riga innan sommarsemestern. Solig

Uppdaterar lite till

På gång:

Tistel - väntar på datum för FET (förhoppningsvis början på juli)
    Smugs - ET väntar på datum     ?/6
    MrsCelan FET ? 

Ruvare:

Gravid:
    Bollan FET 17/5
    Siv77 ET 23/5
    Pysseltomten, ET 28/5
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5

• Tistel

Hej MrsCelan,
    Som du vet så fick vi inget ET i Riga. så det kanske är annorlunda.... men till oss sa Jelena att vi skulle göra UL på mensdag 5. Då visade sig min slemhinna vara 2 mm och fin igen så vi fick börja med Estradot plåster och Estrofem piller ( 2x / dag) direkt samma dag.
    Ska på nytt UL nu på måndag 20/6. Hoppas att kroppen svarar bättre denna gång och att den vuxit till sig fint.
    Hoppas att du får svar från Nadia snart, så att ni kan få ett nytt mål att sträva mot.
    Kanske rentav ses där, det vore roligt! Vi håller tummarna.
    Stor kram!

Di Leva - Du och jag är miraklet här...
  • Tistel

Oj här har det hänt en hel del... får se till att läsa igen förlorad tid. Flört
    Välkommen i gänget Mela!  Siv 77... oj vilken häftig nyhet, 3 små troll!  Underbart!!

Har varit på UL 2 igår.  Min kropp envisas med att sätta sig på tvären 5,5 mm och 3 fula cystor på högersida.
    Har fått öka på dosen till 3x Estrofem / dag + 1 trombyl / dag och 1x Estradot plåster 2 gg i veckan.
    Nytt UL på måndag 27/6... håll tummarna för oss.  Längtar efter att få göra vårat först eskimåförsök (någonsin), om bara slemhinnan väcer till sig och blir mottaglig.

MrsCelan hoppas att ni har fått positiva svar från Nadia och kanske till och med kan följa med till Riga Solig.

Kram, kram

• Tistel

Hej alla sommarglada!

Vi var en bra bit på väg till Riga, ända fram tills i torsdag eftermiddags då min slemhimma bestämde sig för att börja krympa ihop igen. från 7,6 mm ner till 5,9 mm på 5 dagar i måndags. Någon som varit med om liknande?  Det är andra gången som min kropp förklarar mig "inte baby proof"  *ler*

Så vi får uppdatera listan nedan.  ( kanske possitiv sak är att vi kanske lyckas träffas i Riga till hösten Mrs Celan  Flört

På gång:
    Tistel - FET september/oktober
    MrsCelan - FET september/oktober
    LinaEm - FET prel 4 juli
    Mela - Första besök i Riga 8 juli
    Bollan-ev 3:e ÄD i höst

Ruvare:
    Smugs - ET 22/6

Gravid:

Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228

Akkie77 - Theo, född 20110622

Lycka till alla som ska ner för ÄD start ET/ FET och gravida.

Önskar alla en underbar sommar med mycket glädje!

SOmmarglad trots allt

• Tistel

Hej Mela, bra att du fick en tid hos dem.
    Hoppas att dit egen valda VUL gick bra igår.
    Vi var på ett fusk UL idag då vi var nyfikna på hur slemhinnan såg ut ostimulerad.  Den visade sig vara 5 mm 1 vk innan mens under p-piller frossande. Hoppas att den kommer att bli tjock och fin under kommande  behandling som förhoppningsvis startar i slutet på nästa vecka (35).
    Vi har aldrig kunnat göra vare sig ET eller FET, då min slemhinna gick tillbaka innan de planerade insättningarna. Kanske år tur nu.

Tänker och hoppas på fina plus till er tjejer som ska till AVA snart:

Kulan10 - planerat ET ca 25 augusti
    ahavamaria - ET ca 25 augusti
    MrsCelan - FET 13 september
    Mela - Planerad ET ca 5 september
    mimmi65 - FET ca 2 september
    Smugs - FET 6 september

En extra stor tanke och bamse kram till Smugs & MrsCelan, som började vandra på AVA stigen samtidigt som oss i AVA maj-juni gänget.

Hoppas kunna lägga till oss med ett riktigt datum snart.
    Kram!

• Tistel

Grattis alla nya ruvare!  ahavamaria till ett fantastiskt Gravid besked!
    Det är ni som får oss att hålla modet uppe.

Vi hoppas på att kunna få göra er sällskap om ca 1,5 veckor Skrattande
    Var på UL igår och som tidigare så var slemhinnan bara 6,5 mm på hormonknaprar dag 12.
    Vi är rädda för att slemhinnan åter ska krympa ihop ( historik visar på det x2 redan).  Det skulle kännas ganska tufft med att börja om ännu en gång utan ett enda ET / FET.
    Hur har det sett ut för er med slemhinnan runt dag 12?
    Jag äter 2x2 Estrofem / dag + 1 x 100 plåster Estradot 2 gg i veckan. Frågat om vi kan höja dosen, men de gör de inte. Har kört ungefär samma dos under alla 3 nystarterna. *liten suck*

Eftersom vi inte kunde få med oss ett färskt hem, hoppas vi nu på att det kan få bli en liten eskimå i september i stället.
    Har gått på 2 x akupunkturbehandlingar här i GBG och ska ha en 3:e på tisdag... hoppas att det hjälper. Onsdag 21/9 får ni gärna hålla tummarna för att vi får resa till Riga. Uppdaterar efter UL igen

Ta hand om er!  Hoppas på fina Soligplus.

Bollan... vi må starta lite efter den stora "maratonklungan"  men vi har mål i sikte...och hänger kvar eller hur.

Solskenskram!!!

• Tistel

Uppdaterar listan med att ta bort oss...
    Tyvärr har vi idag fått avbryta allt för 3:e gången. slemhinnan i livmodern hade minskat igen från 6,5 - 7 mm till endast 5,7 - 6 mm. *känns ganska tungt ikväll* men vi får försöka samla ny energi på något sätt.
    AVA vill att vi ska göra ett Hystroskopi på kliniken i Riga. Känns lite olustigt även om de är väldigt duktiga på AVA. Har lätt skräck för att behöva gå igenom det igen. (Hystoskopi gjord på SU 3/2-2011) *suck*

Önskar att vi hade fått göra åtminstone ett ET/FET.
    Vad ska man med 4 eskimåer till om man inte kan få kroppen att vilja ta emot dem.... 

Lycka till alla ni som lyckas få tillbaka små mirakel.

Kram!

På gång:
    Bollan -ET prel 7/11

Ruvare:
    Smugs - FET 6 september
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)
    MrsCelan, 38 år, 5 IVF, 2 ÄD, 2 FET - 13/9 FET

Gravida:
    ahavamaria - ET 26/8
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228
    Akkie77 - Theo, född 20110622
    Tea75-Pojke 20110720

• Tistel

oj, missade att skriva vem det var till i all hast
    Grattis till 2 små prinsessor Hinos!
    Hoppas att ni mår bra.

Kram, kramSkrattande

• Tistel

Hej alla nya och gamla bebiskämpar Glad.
    Har hållit oss i bakgrunden ett tag efter att fått avbryta behandling innan FET för 3:e gången.
    Fick tid för Hystroskopi på AVA i Riga den 3:e november, men kan inte på det datumet så vi får avvakta nästa mens i december innan undersökning av slemhinnan kan göras.
    AVA hoppas kunna finna orsaken till att min slemhinna inte vill växa.

Vi har 4 små eskimåer som väntar på oss i Riga, men som pga en ovillig slemhinna inte har kunnat sättas in ännu.
    Den växer upp till 7 mm för att sedan backa till 5-5,5 mm trots stark medicinering.
    Har lyckats få fram information från våra IVF försök här i Sverige, då slemhinnan varit: ivf 1 - 7 mm ivf 2 - 6 mm & ivf 3 - 5,7 mm vid insättning på SU.
    AVA i Riga har inte godkänt en slemhinna under 8 mm minst, så våra eskimåer bara ligger där och väntar.

Själv är jag inne på att försöka hitta en surrogatmamma som kan hjälpa oss nå vår högsta önskan.
    Men min man ligger ett par mil efter i tankarna Flörtoch vill vänta tills vi fått svart på vitt att vi aldrig kommer att kunna få tillbaka något embryo någonsin.  

Varma kramar till alla!

• Tistel

Tack alla goa underbara Glad !
    Det är stödet som vi får här på FL som gör att vi håller humöret uppe och fortsätter.

Bollan, den slemhinnan skulle jag gärna ha haft  hihihi, håller tummarna för att den är 3 skiktad och super "embryo sugen" om ca 14 dg när det är dags för ET.
    Nu är det sannerligen eran tur!!!

MrsCelan, vi fortsätter följas åt, först samtidigt i Riga och nu vidare på en annan väg Skrattande
    Jag inboxar dig den lilla information jag har hittat än så länge om surrugatmödraskap (i kväll). även om det inte är riktigt där ännu så är det bra att ha lite fakta i hand   *ler*. även om det inte är riktigt där ännu så är det bra att ha lite fakta i hand   *ler*

Fröken bus, Välkommen i hysteroskopi klubben Flört.  Jag har gjort 2 olika varianter på Sahlgrenska sjukhuset här hemma i Sverige.

Den lilla augusti 2010: Man fyllde upp livmodern med en slags vätska via en kateter och gjorde en lite utförligare vaginalt ultraljud för att se om man kunde se några avvikelser. Ungefär som ett vanligt UL vid mätning av slemhinnan.
    På mig kändes det lite grann, men känslan att behöva tömma blåsan var jobbigast   ;o)

Den större (februari 2011): Gjordes på operations sal på morgonen, smärtlindring i form av panodil typ.
    Man la infus i armen med lugnande och jag sövdes med narkos. Om jag kommer ihåg allt rätt så gick man sedan in i livmodern vaginalt med en liten kamera, så att man verkligen kunde se livmoderväggarna och slemhinna osv med blotta ögat.
    De stack sig igenom på mig så att de kunde se bryggan mellan mina livmödrar ( en vanlig och en stor som ett myom, men som sitter fast i en brygga till den vanliga) lite kul .
    Snabbt gjort, ca 4 timmar allt som allt för mig.
    Efteråt kände jag, ( obs inte alla ) ganska så stark mensvärk och det blödde lite eftersom man tagit en biopsi / cancer prov på samma gång.
    Men det gick snabbt över.

Vi väntar in nästa mens och kommer att göra ett nytt hysteroskopi fast på AVA i Riga (troligen i början på december).

Hoppas att denna info kan vara av lite nyttaSolig

Sissan, tack goa du :o)
    Man unnar ingen att gå igenom det som Elida "barn till varje pris" gått igenom. jag har följt hennes historia här på FL ett tag innan programmet, så det var roligt att se henne :o)
    Min svägerska & svåger är en av de extremt lyckligt lottade som fick 2 fina embryon på sitt första IVF.
    Första insättningen blev en liten idag 2,5 årig tjej, och andra insättningen blev en liten pojke som föddes i juni i år.  Så visst finns det de som lyckas   :o)
    Samtidigt känns det skönt att inte vara den enda som måste gå lite längre omväg för att lyckasDrömmer.

Håller tummarna och hoppas på positiva besked för oss alla.  Tappa inte hoppet, bara för att det är en uppförsbacke   *ler*
    Solskenskramar!

Svar på tråden AVA klinik i Riga