• Amberiah

AVA klinik i Riga

chikita124 skrev 2013-08-14 18:26:04 följande:
    Amberiah..härligt vet din känsla finns här om du behöver prata...

Vi var en hel vecka i Riga bodde på Island Hotell på andra sidan bron mitt emot färjan...

super bra standard o trevligt hotell..Gallerian som ligger där är toppen med....

Vi var i gamla stan och i galleriorna en hel del men om mannen din vill köpa alkohol med er

hem kan jag rekomendera spirit & wine som ligger nere vid båthamnen där färjorna går..

Toppen bra priser...kläder köpte vi på en gigantisk galleria i stan:)

Vad gäller maten tycker jag priserna varierar men maten är bra pizza bör testas den är underbar:):)

En härlig semester resa med ett stort  med hem...

Chikita124, men grattis till ert plus! :) Och tack för tipset. Vilken galleria handlade du kläder på? Vi ska till ett galleri som Veronika tipsade om. Det skulle vara billigare där. Provade skicka pm till dig, men gick inte? Det stod att det blev nå fel. Satte ni in ett eller två ägg?
  • Amberiah

Nu är jag ruvare! På två fina embryon. Det ena var 14-celligt, den andra 11-celligt. Dr var nöjd med allt. Däremot hade min slemhinna minskat. :/ förra veckan var den 9 mm, nu bara 7,1. Han sa att progesteronet är orsaken så har höjt Progynonen till fyra tabl istället för tre. Vi fick 11 ägg till frysen. Vad tror ni? Är det någonting att oroa sig över gällande slemhinnan? :/

• Amberiah

Någon som fått plus med 3 dagars embryon på fler celler än 10? Våra var 11 och 14 celliga. Har läst att det inte är bra om de delat sig så fort. Är helt nojig nu... Ruvardag 6. Fy fasen, vilken tid detta är..

• Amberiah

Vi är gravida! :) Vecka 4+5. Dag 11 efter ET var hcg 141, clearblue digital visade då gravid 2-3 veckor. Funderar på om vi kanske väntar två stycken eftersom veckoindikatorn borde visat 1-2 v sedan befruktningen? Nu håller vi tummar och tår för att 11 års längtan ska få sitt slut.

• Amberiah

Idag, v 9 (8+1), såg vi ett så fint pickande litet hjärta! Vilken overklig känsla. Efter så många års längtan. Fick nedtrappningsschema. Känns scary att sluta med medicinerna. Jag kommer att sluta helt i v 11. Det känns för tidigt, eller?

• Amberiah

Hej!

I maj kom vår fina Elton till världen. ?? Men det kommer inte att bli fler barn för oss. Vi funderar nu på vad som ska göras med våra befruktade embryon. Vi har 11 embryon i frysen som är att mkt bra kvalité. Vi funderar på att låta dem gå till embryoadoption. Är det någon som vet om man får någon ersättning för detta? Eller hur funkar det?

Vad har ni andra gjort med era "överblivna" embryon?

• Amberiah

Hej på er!

Nu är der dags för syskonförsök! :) På måndag ska jag boka tid hos läkare för att fö nödvändiga mediciner utskrivna. I augusti blir det Riga. ??

• Amberiah
    Rosen 76 skrev 2015-06-20 09:09:31 följande:

Välkommen Amberiah!

Har du embryon i frysen? Blev din första också till i Riga?

Förhoppningsvis blir det även Riga för oss i augusti även om jag tror lite senare... Här väntar jag på mensen som måste komma först... Tar hjälp av akupunktur för att få tillbaka den så får se när kroppen känner sig redo!

Denna gång gör jag faktiskt resan ensam, så blir embryoadoption. :)

Sonen Elton är gjord i Riga, yes. Lyckades på första försöket. Han är nu 1 år och 2 månader, så nu ska han minsann få sig ett syskon. :) Enligt planeringen ska två små sättas in 17/8. ????
  • Amberiah
    Livia80 skrev 2015-06-26 21:13:15 följande:

Hej alla! Är det någon i den här tråden som bor i Norrbotten o kan tipsa om gynekolog eller barnmorska som kan göra VUL? Har pratat med en privat klinik men de hade semester precis när jag skulle behöva kolla slemhinnan inför ET. Utbudet här uppe är inte så stort precis, så alla tips är välkomna <3

Jag bor i Norrbotten. :) Hade samma bekymmer som dig, ska göra VUL den 14/7, med både Hermelinen och Hassler har semester. Så jag ringde till gyn i Gve och förklarade läget. Så jag är välkommen dit istället. ????
Svar på tråden AVA klinik i Riga