• weeme

AVA klinik i Riga

Katt12 skrev 2015-03-03 06:01:22 följande:

Hej weeme, vilken klinik ska du gå på?

Grattis, skade! På vilket sätt mår du inte bra?

Jag ska gå på nya "AVA" eftersom det var dem vi tog kontakt med för "länge" sedan, orkade inte starta om liksom, annars hade jag nog valt något annat för jag får uppfattningen när jag läser här att de är lite överbelastade.

Grattis Skade, underbart att få se det lilla pickandet!!

Jag försöker lugna min sambo med att han slipper generna från min knäppa familj när han nojar, haha. Vi får väl hoppas att det blir bebis först och främst!

• weeme

Katt12, det känns svindlande att möjligheten finns! Sorgen över att inte få ett eget genetiskt enkelt att göra själv barn har funnits i över två år vid det här laget, men längtan efter bebis finns så starkt att vi bara måste försöka den här vägen. Ekonomiskt, det får bara lösa sig på något sätt. Bara tanken på att dottern skulle kunna få ett syskon och vi en bebis är drivkraft för nästan vad som helst..

Hur känns det själv?

• weeme
    Fru84 skrev 2015-03-03 21:04:46 följande:

Redan- ja jag pratade med spec gyn på ks om den oron men hon sa att det inte ska ge några komplikationer för att moderkakan satt fast och behövde opereras bort. Men jag känner att jag gärna vill göra det innan vi kör igen. Det skulle ta massor av månader sa hon men fick direkt papper att fylla i inför op :)

Min kaka satt också fast och var svår att få bort, jag har oroat mig för det också! Har varit gravid en gång sedan dess (MA) och alla gyn som varit inne och kollat säer att det ser bra ut men men..
  • weeme
    Redan47 skrev 2015-03-03 22:55:10 följande:
    Nyfiken,hur de varit inne i "kollat" utan kamera? Och passerat cervix...?

Det ser fint ut, har jag hört... Ända tills hysteroskopi utfördes...fullt med ärrbildningar hade jag!
    Hmmm inte säker! Därför känner jag mig osäker på att det är fullständigt kollat så att säga. Jag har ju blivit gravid efter. Äggledarna är spolade och Ok. Hysteroskopi kan jag inte tänka mig att jag fått!!
  • weeme
    Azalea skrev 2015-03-03 21:51:47 följande:

Fru84 jag gjorde hysto i Riga, var helt sövd kände ingenting. Dr Fodina tog bort polyper och rensade upp. Skönt att bli sövd tyckte jag. Fast sen behövde jag vara hemma och ta det lugnt dagen efter, en liten blödning också.

Nu på ruvardag 8 tycker jag mig se ett svagt streck om jag väntar ett tag. I så fall är det mitt första någonsin! Hoppas hoppas..

Svagt streck, tumhållning!!!
  • weeme
    Redan47 skrev 2015-03-04 09:49:36 följande:
    Dr har skurit rent två ggr. Ärr- de kan komma allt ifrån infektion till gamla sår. Även skrapning. Beror ju på vem som gör den. Infektionsrisk så fort du passerar cervix barriären. Förlossningen var inte okomplic. Och mkt blodig.

Az: spännande det verkar lovande!
    Huuu nu undrar jag hur jag ser ut innuti.. Två skrapningar och ett titthål (tog bort cysta) med infektion efteråt samt en bortoperation av moderkaka inkl. blodförlust..
  • weeme

Fråga igen.. Ska ta pocrensprutan och frågade kliniken var och hur. I magen, men här verkar det som om ni tar i skinkan?! Magen är jag van vid sedan IVF och ovitrelle.

• weeme
    Redan47 skrev 2015-03-04 15:07:00 följande:
    I magfläsket! 5cm fr navel, dra ut fett mellan tumme o pek m vänster, stick m höger. Om du har procren den är tunn, bara sticka.
    Bra, som jag är van vid... Så sa kliniken, men det verkar som vissa tar i rumpan så jag blir förvirrad (men gör som kliniken sa). Du är guld värd redan!!
  • weeme

En till fråga! Vid ÄD i Sverige verkar man ha rätt till sjuklön, har man det även utomlands? Kan så klart fråga FK men börjar hos proffsen här... Fast det borde ju vara arbetsgivaren som betalar när det inte är frågan om mer än två veckor!

En fråga till.. Hur gör ni på jobbet, berättar ni? Vad säger ni i så fall?

Svar på tråden AVA klinik i Riga