• Frk Röd

AVA klinik i Riga

Men va roligt MrsCecilia. Nu ska allt gå vägen!! Tar du cortison/ prednisolon?

• Frk Röd
    ahm66 skrev 2014-01-04 11:40:55 följande:
    Redan, jag självmedicinerade vid sista försök, efter att ha tjatat på Riga att jag ville ändra medicineringen. 
    Startade med Prednisolon (Kortison) mycket tidigare och mycket högre doser, pluss att jag tog penicillin från mens start. 
    Jag hade googlat world-wide och funnit ut att många kliniker kör med högre kortison doser. I tillägg är det flera som ger penicillin, för att ev. ta skadliga bakterier i livmodern. 
    Jag har hundar och en liten uppfödning, och på tikar som inte tar seg vid parning är det vanligt att man kör en penicillin-kur för att eliminera den orsaken till att det inte blir valpar. 
    Jag tjatade på Riga, att jag ville prova det, men de var inte överens med mig. 
    Då körde jag mitt eget löp. Och det enda jag berättade för Riga, var att jag börjat tidigare med Fragmin sprutorna. 
    Om du vill så kan jag skicka mitt schema till dig, bara inboxa om du vill. 
    Jag är i alla fall övertygad om att detta var med att hjälpa till att de två killarna jag nu har, finns här!!!!

De var ju de två sista äggena vi hade, och jag hade alltså provat med ägg från samma donnor 2 gånger tidigare utan resultat. 

För övrigt är det också fler som självmedicinerat med liknande, och fått graviditet efter lång tids prövning :)
    Jätteintressant läsning! Men hur fick du utskrivet penicillin om inte din läkare ordinerat det?
    Du får gärna inboxa mig ditt schema också.
  • Frk Röd

Grattis Skade!!

ahm66: Tack för all information som du har delgivit oss. Jättevärdefullt att ha i bakhuvudet när man ska försöka sy i hop sitt eget behandlingsschema. Vad jag undrar är dock hur du har fått tag på penicillin när inte din läkare i Riga ansåg att du behövde det?

• Frk Röd
    ahm66 skrev 2014-01-05 11:42:15 följande:
    Jag sa bara till min gynekolog att Riga ordinerat medicinen, så skrev de ut. Har haft 3 olika gynekologer genom alla försök, 2 på fertilitetskliniken vi gjorde IVF och en fristående gynekolog. Ingen av dessa har haft kontakt med Riga, jag har mailat alla testresultat, alla resultat från undersökningar och scannat över olika dokument. Så då var det enkelt att lägga till det jag behövde i tillägg till Progynon, Procren spruta och saker som Riga faktiskt hade ordinerat. 

Kram
    Tack.
  • Frk Röd

Ni som inte tagit prednisolon utan en högre dos av omega 3 istället, hur många gram per dag tog ni?

• Frk Röd

Tack Skade för ditt svar och lycka till med provsvaret.
    Trots att man gärna gör allt man kan för att bli gravid och få barn så vill jag ändå inte riskera att få en stroke. Just nu äter jag 2 g omega per dag så det kanske är tillräckligt.
    Min klinik har idag mailat och sagt att jag ska använda prednisolon vid min nästa behandling men börja med det först efter embryotransfer och få medicinen på kliniken. Jag vill börja med prednisolon några dagar innan transfer så jag får försöka få min svenska gynekolog att skriva ut medicinen.

• Frk Röd

Hur har ni gjort med kaffe inför ET och under ruvningstid? Om ni har avstått helt, när slutade ni då?
    Jag är ingen storkonsument av kaffe men det kan bli 3 koppar om dagen. Vid min första behandling (där jag inte blev gravid) så drack jag som vanligt fram till ET, men under ruvningstid skulle jag dra ner till max 1 kopp om dagen sa min koordinator.

• Frk Röd
    callimero skrev 2014-01-18 12:27:43 följande:
    FrkRöd - jag dricker 1 kopp på morgonen. Tror inte det har någon betydelse. Enligt BM kan man dricka 3 små koppar per dag.
    Drack du en kopp även under ruvningstid?
    Bara jag får en stark kopp kaffe på morgonen så klarar jag mig resten av dagen. Brukar få sån huvudvärk om jag inte dricker kaffe då så jag är glad om jag kan behålla morgonkoppen, utan att försämra möjligheterna till att bli gravid.
Svar på tråden AVA klinik i Riga