AVA klinik i Riga
Men va roligt MrsCecilia. Nu ska allt gå vägen!! Tar du cortison/ prednisolon?
Men va roligt MrsCecilia. Nu ska allt gå vägen!! Tar du cortison/ prednisolon?
Dina: Prednisolonen är "kortisonen"..
Grattis Skade!!
ahm66: Tack för all information som du har delgivit oss. Jättevärdefullt att ha i bakhuvudet när man ska försöka sy i hop sitt eget behandlingsschema. Vad jag undrar är dock hur du har fått tag på penicillin när inte din läkare i Riga ansåg att du behövde det?
Ni som inte tagit prednisolon utan en högre dos av omega 3 istället, hur många gram per dag tog ni?
Tack Skade för ditt svar och lycka till med provsvaret.
Trots att man gärna gör allt man kan för att bli gravid och få barn så vill jag ändå inte riskera att få en stroke. Just nu äter jag 2 g omega per dag så det kanske är tillräckligt.
Min klinik har idag mailat och sagt att jag ska använda prednisolon vid min nästa behandling men börja med det först efter embryotransfer och få medicinen på kliniken. Jag vill börja med prednisolon några dagar innan transfer så jag får försöka få min svenska gynekolog att skriva ut medicinen.
Nu är det nära Dina. Lycka till!
Hur har ni gjort med kaffe inför ET och under ruvningstid? Om ni har avstått helt, när slutade ni då?
Jag är ingen storkonsument av kaffe men det kan bli 3 koppar om dagen. Vid min första behandling (där jag inte blev gravid) så drack jag som vanligt fram till ET, men under ruvningstid skulle jag dra ner till max 1 kopp om dagen sa min koordinator.