• azurea

AVA klinik i Riga

En fråga ni säkert kan svara på, om jag gjorde ET i fredags 30/5, när kan man ta ett grav test själv då och (troligtvis) lita på resultatet?

• azurea
    Redan47 skrev 2014-06-05 14:04:53 följande:
    Vi är vi havet , jätteskönt komma bort från Aten. Idag är det varmt, i helgen ännu varmare!

Min slemhinna efter progestoron behand 3 dgr bara 5.6...,,den va 7mm förra veckan...det känns nervöst! Peny sa att tjocklek inte var höjdare, men kvaliteen var bra...och att livmodern är fin och elastisk . Aquascan plus VUL gjordes.
    Så imorgon gäller det, hur många av 3 godingar som blir med i matchen.
    Jag känner mig nervös.... Även om peny menar att blactocyt fäster var dom helst....t o m. utomkveds.
    Redan47, jag håller alla tummarna för dig i morgon! Tårna också Foten i munnen
  • azurea

Redan47: gamla kliniken i Riga var väldigt noga med att jag tar utrogest vaginalt, har inte hört dem ordinera det oralt någongång. Jag frågade t o m mer än en gång.

• azurea

Testade mig utan större förhoppningar att det skulle ge utslag idag på dag 9. Men om jag tolkat testet korrekt så var det ett plus om än ett svaaagt litet ett. Har inte testdag förrän på tisdag men det verkar ju positivt i alla fall!

• azurea

Tack allihopa! Ja zaq1234, jag satte in två och hoppas att blodproven visar en stegring och att allt verkar bra. Har blivit ganska försiktig i mina förhoppningar efter flera (egna) missfall, men det var med mina 'föråldrade' ägg.

Du är väl på dag 12? Andra härinne har ju inte plussat förrän dag 13 så jag hoppas innerligen att du får ett positivt besked på det mer känsliga blodprovet. *håller tummarna*

• azurea

En annan fråga, är det några restriktioner på mat eller dryck eller tid på dygnet för blodprovet? Kan inte hitta någon info om det någonstans.

• azurea

Oj vad skoj, massor av oss som är på gång!

Jag insåg att jag kanske borde skaffa mig en gyn som är mer än "ad hoc" som jag haft nu. Jag har fått slita för att få tid för VUL och skulle vilja hitta någon som jag inte behöver betala privat utan att jag nu framgent kan få via landstinget/högkostnadsskydd vad gäller mediciner, UL etc. Gärna någon som förstår sig på ÄD-patienter. Och om det skulle gå år pipan denna gång, som jag kan fortsätta gå till vid nya försök. Jag bor i Stockholm, är det någon som har någon bra att rekommendera som man kan kontakta?

Barnmorskan tänker jag nog kontakta den jag hade i samband med tidigare missfall, hon är på BB Stockholm och jag fick väldigt bra förtroende för henne (trots det man läst om BB Stockholm och Carolina Gynnings upplevelser i samband med förlossningen på Danderyd). Jag bor också väldigt nära en av mottagningarna så det är praktiskt. Jag jobbar iofs nära Mama Mia/Karlavägen, så jag tar gärna emot andra rekommendationer också.

Men som slutnot - heja heja allihopa härinne! Ni är fantastiska kämpar hela bunten och jag är så glad att jag funnit er, jag hade ärligt talat varit ganska förlorad utan er känner jag.

• azurea
    Redan47 skrev 2014-06-10 19:52:30 följande:
    Azurea: skulle inte du ta blodprov på hcg idag???
    Övrigt dina frågor... Som gravid skrivs du snart in på Mvc, då är du inkluderad ich får de undersökningar som ingår! Ett hjärtljud VUL som du förmodligen får ta "privat".
    Jajamensan, var iväg idag och väntar på besked! Antar att det inte kommer förrän i morgon (beställde via werlabs)? Levereras det via epost eller SMS? Sedan har jag en ny sväng på torsdag.

Ok, så hjärtljuds-VUL är det som man tar ca 2-3 veckor efter första blodproven för att kolla att allting verkar i ordning än så länge? Behöver man tala om att man gjort ÄD (är det relevant?) när man gör VUL? För andra gången jag var gravid var jag rätt nojjig gällande tillväxten, då jag fick ett MA med första, och bokade ett eget UL via Ultragyn vid Odenplan i Stockholm och skulle få betala 350 kr alt frikort.

Denna gång vägrade de dock hjälpa mig när jag förklarade mitt ärende (dvs VUL innan ET), men om man låter bli att tala om varför och bara begär ett UL för att man vill "vara säker", då kanske man kan få hjälp utan krångel kanske.
  • azurea
    villsågärna38 skrev 2014-06-10 13:19:48 följande:

Tror du ska ta Carolina Gynning med en nya salt smile5.gif Jag och även flera av mina vänner har fött på BB Stockholm på Danderyd och är jättenöjda. Tyckte de var helt fantastiska där och även bara hört gott om deras mvc. Nån här tidigare som tipsade om Rosenlunds sjukhus ang gyn. Jag vet en som blivit nekad att gå på högkostnad men hon var över 40. Vet inte hur gammal du är - kan ju vara värt att testa iaf. Kram
    Jag är 43, men man kan ju alltid testa. Tack!
Svar på tråden AVA klinik i Riga