AVA klinik i Riga
En fråga ni säkert kan svara på, om jag gjorde ET i fredags 30/5, när kan man ta ett grav test själv då och (troligtvis) lita på resultatet?
En fråga ni säkert kan svara på, om jag gjorde ET i fredags 30/5, när kan man ta ett grav test själv då och (troligtvis) lita på resultatet?
Redan47: gamla kliniken i Riga var väldigt noga med att jag tar utrogest vaginalt, har inte hört dem ordinera det oralt någongång. Jag frågade t o m mer än en gång.
Testade mig utan större förhoppningar att det skulle ge utslag idag på dag 9. Men om jag tolkat testet korrekt så var det ett plus om än ett svaaagt litet ett. Har inte testdag förrän på tisdag men det verkar ju positivt i alla fall!
Tack allihopa! Ja zaq1234, jag satte in två och hoppas att blodproven visar en stegring och att allt verkar bra. Har blivit ganska försiktig i mina förhoppningar efter flera (egna) missfall, men det var med mina 'föråldrade' ägg.
Du är väl på dag 12? Andra härinne har ju inte plussat förrän dag 13 så jag hoppas innerligen att du får ett positivt besked på det mer känsliga blodprovet. *håller tummarna*
En annan fråga, är det några restriktioner på mat eller dryck eller tid på dygnet för blodprovet? Kan inte hitta någon info om det någonstans.
Oj vad skoj, massor av oss som är på gång!
Jag insåg att jag kanske borde skaffa mig en gyn som är mer än "ad hoc" som jag haft nu. Jag har fått slita för att få tid för VUL och skulle vilja hitta någon som jag inte behöver betala privat utan att jag nu framgent kan få via landstinget/högkostnadsskydd vad gäller mediciner, UL etc. Gärna någon som förstår sig på ÄD-patienter. Och om det skulle gå år pipan denna gång, som jag kan fortsätta gå till vid nya försök. Jag bor i Stockholm, är det någon som har någon bra att rekommendera som man kan kontakta?
Barnmorskan tänker jag nog kontakta den jag hade i samband med tidigare missfall, hon är på BB Stockholm och jag fick väldigt bra förtroende för henne (trots det man läst om BB Stockholm och Carolina Gynnings upplevelser i samband med förlossningen på Danderyd). Jag bor också väldigt nära en av mottagningarna så det är praktiskt. Jag jobbar iofs nära Mama Mia/Karlavägen, så jag tar gärna emot andra rekommendationer också.
Men som slutnot - heja heja allihopa härinne! Ni är fantastiska kämpar hela bunten och jag är så glad att jag funnit er, jag hade ärligt talat varit ganska förlorad utan er känner jag.