• wonders

AVA klinik i Riga

Låter som en bra kickstart jag och lilla knickersen i magen håller tummarna TT det fortsätter i den takten.

Varit på notch idag och allt såg bra ut. Var så nervös innan att allt efteråt varit lite som en dimma. Idag kunde det till 95% konstateras att det är en tjej där inne som är vig och ligger typ dubbelvikt. Detta stoppar dock inte henne från att slå från insidan så jag vet att hon fortfarande lever????

• wonders

Hej zaq jag skrev till Riga efter mitt vul och fick ett schema för nedtrappning. Var medicinfri runt v12. Allt kommer vara omtumlande men underbart vid vul. Så skön känsla att få se att det tickar ett litet hjärta där inne. Det är då man verkligen tar till sig att man är gravid.

• wonders

Redan underbart framsteg både för dig och för de som kommer efter att det har gett så bra resultat. Underbara nyheter! Tag det lugnt och ät lite goa praliner och annat julgott. I måtta men ändå

Zaq visst är det härligt att se att det verkligen existerar något där inne. Som man har gått och undrat och funderat över detta. Men oj du får genomgå fler kontroller. Måste vara något nytt de har kommit fram till. Men desto fler gånger att få se den lilla krabatens framsteg.

Här sitter jag och det sparkar och far. I natt fick jag inte sova men vad gör det. Hon lever och jag mår bra. Dock skulle det ju vara skönt med lite sömn.. Tyckte ju att jag bara sov i början men tyvärr går det ju inte att lagra. I övrigt känns allt bra och inga komplikationer ännu.

• wonders

Zaq idag mår jag bra. Bara börjar känna mig som en sköldpadda på rygg när jag ska upp från soffan men det är ju ingen biggy jämfört med illamåendet. Mådde illa fram till någonstans v16 men många snacks i form av spec knäckebröd i små bitar, salta kex och drack grönt The och vatten gärna smaksatt.

Även nötter i små doser funkade. Det gäller bara att inta i små doser och inte för mycket dvs ät långsamt. Lycka till. ????

• wonders

Grattis till dina underverk Azurea. Skönt att de och du mår bra trots omständigheterna. Är själv oroligt att min mage ska komma ut för tidigt men än har jag ingen befogenhet att tro detta egentligen. Är väl någon form av förberedelse på vad komma skall. Grattis igen till dina underverk. Berätta gärna storlek och vikt om du orkar och vill.

• wonders

Hua då Chikita. Här var jag hos BM i tisdags v.30 och hon konstaterade att min mage är rätt så spänd och frågade om det varit så mycket sista tiden varpå jag svarar ja för ja den har känts lite stressad. men efter att jag har stressat ner på kvällarna och sagt ifrån på jobbet om att inte behöva ha hand om alla kunder som trillar in så har magen återfått lite av sin mjukhet och jag känner också av lillan mer än under senaste tiden. Jag fasar för att jag ska behöva åka på något akut uttag för vill ju att hon ska ligga kvar så länge det är möjligt. Skönt iaf att det löste sig för dig och att du fick din "mage" under kontroll.

• wonders

Hejsan alla tappra kämpare. Chikita känns som att du är tuff som vågar utan bedövning men förstår din anledning. Tråkigt att ens behöva ta sådana beslut mitt under pågående underverk. Hoppas att du utöver detta inte har några ytterligare saker som grumlar bägaren. Känns som om det räcker för en stund.

Själv ska jag göra tillväxt och check av moderkakan på torsdag i v32+1. Just nu är jag ambivalent vad gäller vilken födslomodell jag vill genomgå. Finns ju för och nackdelar med båda.. Så på ena sidan hoppas jag på att min kropp tar beslutet åt mig. Fegt jag vet men är rejält nervös över denna del av graviditeten..

• wonders

Tja jag var inte tvungen att vänta. Vår lilla tjej kom en månad för tidigt. Den25:e feb gick vattnet men värkar uteblev. Jag fick dock ligga kvar på Sös i en vecka innan hon bajsade i badvattnet. Då satte de igång mig men efter ett dygn utan framgång, var bara öppen ca2 cm så fick jag ut henne via KS. Oavsett detta dygn och påföljande komplikationer med livmoderinfektion och urinvägsinfektion så skulle jag kunna göra om det igen. Det jag kan säga är att kampen hit var väl värt det.

Grattis till alla som plussat under min frånvaro och kämpa på alla som ligger i startgroparna.

• wonders

Frk röd jag har fött via snitt och inga extra kontroller på bebisen bara för det var ÄD.

Svar på tråden AVA klinik i Riga