• Redan47

AVA klinik i Riga

Äntligen livstecken från Riga , men så formulerade jag mig på ett vänligt men bestämt sätt och info om vår resa- behov av planering. Jag meddelat att jag inte vill göra på naturlig cykel pga för lite kunskap och ingen Info / svar från Riga, för att fatta beslut. Jag tror inte mina östrogen nivåer räcker för att bygga slemhinna innan en mens. Den har ju inte ens med tillskott 6mg, svarat super, men tillräckligt på 25dagar. Hur skulle det då gå på naturlig väg....???? Ja, detta fick jSg ju inget svar på.

Nu bestämt kör en stimulerad cykel från mens dag 2. Gör Vul o provtagning i Thailand, bokat prel datum. (PS, lättare än i Sverige stt få tid på gyn klinik. )

Ca en vecka efter hemkomst prel transfer- om min mens kommer i slutet på jan, hade ju ägglossning 13/1, kontroll m sticka bekräftade, oväntat men välkommet!

• Redan47

Får du huvudvärk dvs abstinens av artt avstå din kopp. Då tycks du/ din kropp ha ett beroende... Det är ju något att reflektera över kan jag tycka.

Blir det för mycket stress att sluta med ett beroende så är stressen skadligare/ neg påverkan än koffeinet i din morgon kopp;) och det bör du undvika i anslutning till ET och ruvning- stress alltså.

Vill du sluta - välj före ruvning.

Sim jag nämnt i andra tråden, drar jag ner på så mycket sk gifter som möjligt under behandling , pga att levern är hårt belastad ändå av hormoner o mediciner.

• Redan47

Dina; det finns hur många val som helst vad gäller mat! Kan rek en rest i "gallerian" som du bor typ "några meter" från hotellet, på nedre botten fönster m gatan, de har typ mongoliskt dvs du väljer dina råvaror, de wokar. Går in, du får meny, väljer liten el stor skål. Liten får du rum massor med mat!

Du har oxå typ italiensk pizza rest. m god pizza och à la carte oxå på ligger på Gatan mittemot H&M i galleria huset. Om du går på jag tror den heter kaleu iela från ditt hotell så har du gallerian. I galleria har du oxå ett Rimi ( typ) ett mindre Ica , där du kan köpa vatten mm. Jg köper ört te, tex kamomill, hibiskus, granat äpple, där mycket billigt!!!! Kram vad tiden ändå gått fort, snart daga för dig!

• Redan47

Dina, ät i

Lugn och ro , det räcker om du beställer en taxi Green cab, baltic taxi, billigast till kl 1230 från hotellet! Be personalen hjälpa dig. Det är inte fasta tider på kliniken så du kn komma även kvart över! Det viktiga är att göra och tänka på saker du blir glad och mår av. Det spelar stor roll för dagen! Unna dig lyx! Du kan låta väskan stå kvar på hotellet och checka ut och gå och äta fram till 1215. Kom ihåg att bara kissa lite om du behöver före ET. Förstår inte varför du ska behöva släpa väskan när det finns taxi, det är ju en struntsumma i detta sammanhang och den summan kan du spara in på något annat väl hemma igen.

Pizzan vid gaten tyckte vi funka helt okey, det är ju bara en kort flygning. Köp banan nötter som extra mellis på Ica . Det är möjligt att du kommer vara trött efter ET. Jag har varit det, mitt behov har varit att bara ta det lugnt. Sen ber du koordinatorn beställa taxi till flyget. På em kan det vara mer trafik så du kan åka skapligt dit. Kram och tänker på dig. Ser fram mot nyheter fr Riga :)

• Redan47

Dina , det finns ett fik mitt emot hotell Albert. Dit kan du ju gå 3min, lämna väskan på ava, gå tillbaka till ava och be dem best en grön taxi till flyget.

Vivela; super grattis! Vad blev ditt framgångsrecept före och efter ET denna final?

• Redan47

Jag tog akupunktur efter ET - lugna och öka blodcirkulation livmoder. Gång nr 1, det tog sig ju, men de levde bara till dag 8-12:(

En donator ger en gång.... Har jag för mig....

• Redan47

Dina om något dåligt hänt skulle du inte behöva åka till Riga alls. Positivt om de bokat en tid så att det finns god tid stt ställa dina frågor funderingar m doktorn. Ta vara på den tiden, alla frågor ha dem på en lapp;) om ruvartiden, ev blödningar, mediciner, vitaminer, osv

Ska fråga mannen vad det kostade m taxi. Det kostar en liten del , så hur liten budget du än har, räkna in din kvalité och komfort oxå!

• Redan47

Vi betalade motsv. 12 euro. Flygpl- gamla Riga hotellet, som ligger nära ditt. Vi valde bort fast pris biljett för det är dyrare.

• Redan47

Det är inte alls ovanligt att stå på trombyl genom hela graviditeten ... Från v 8 framåt är tom en rek flr att förebygga havandeskapsförgiftning . Vilket de facto är en risk för oss. Ålder och ÄD är två faktorer.

Fragmin är oxå skonsam och är ok att medicineras m under graviditet.

Prata med Mvc oxå, så får ni flera perspektiv på saken!

Kram på er alla ! Sol och värme shoot till er alla ! PS väntar mens... Kommer noh snart- ledsen ikväll ... Hormonig, tror jag.

Dina ;prova på du, men låt dig då heller nedslås om det visar negativt ... Det är tidigt, möjligtvis dag 8 beroende på vilket sort test. Kolla i tidigare i tråden , mina inlägg, jag har redovisat ganska exakta uppgifter baserat oå testinstitut i USA.

• Redan47

Li; vilken underbar känsla och upplevelse för er! Halvvägs ... Redan vad fort det gått !

Sol och värme med d vitamin , mango shake, är det här, tar massage behandling varanna dag, kanske det kan bättra på chanser nästa ET !?? Att längta efter mens på sem, helt ny företeelse... Köpt härliga byxor o tunikor, kommer passa perfekt som mamma kläder ;)

Kram på er alla!

Grattis till pluss ich ruvare!

Välkomna ni nya på tråden!

Svar på tråden AVA klinik i Riga