• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

Sunlight skrev 2015-11-01 09:34:58 följande:

Tyck om mig. Vilken dos tog du av antibiotika? 100 mg morgon och kväll?

Mamma
    Stämmer med dosen första ET tog jag Flagyl andra FET tog jag Doxyferm.
    Lycka till med syskonförsök när ungefär blir det?
  • TyckOmMig
    RobSab skrev 2015-11-05 07:44:40 följande:

Jag är gravid!!!

Efter 9 ivf + 6 återföranden utan + så känns det här helt overkligt!

Stort grattis underbart!
  • TyckOmMig

Ni som går på gamla AVA har Veronika koordinatorn bytt mailadress?Försökt nå henne ett par gånger förra veckan ännu inte fått svar?Hon brukar nämligen alltid svara snabbt...

• TyckOmMig

Tack för svar vänner-visade sig att mina mail hamnat i deras skräppost vilket aldrig hänt tidigare alltid också fått snabbt svar på mina mail.Är så förtjust i varma goa Veronika och hon ger alltid fina ord på vägen och även Dr Lauktins och embryologen Grunskis är så proffsiga.Nu är jag lugn efter svar på mina funderingar för tillfället hos dom till det kanske blir fler syskonförsök.

• TyckOmMig
    Sunlight skrev 2015-11-12 06:56:46 följande:

Tyck om mig. Hur många dagar fick din man hjälpa till att bära flickorna efter ET 2. Hur mycket bar du dagarna och veckan efter ET eller bar du inte alls veckorna efter när du blev gravid med tvillingpojkarna?

Mamma
    Jag bar inte alls-delegerade ut den biten undvek så mycket det bara gick!
  • TyckOmMig
    weeme skrev 2015-11-19 00:31:09 följande:

Hej medsystrar, ni missade väl inte att det var Lettlands nationaldag i gårSolig

Nej det missade vi inte!
    Vårt senaste besök vid FET den 17/11 2014 köpte vi små lettiska flaggor som vi hade i tvillingflickornas 1 års tårta den 22/11!
    I år blir det fyrdubbelt upp då det blir mkt firande den 22/11 i år flickorna fyller 2 år och smågossarna döps samma dag så dags ta fram dom igen!
  • TyckOmMig
    Kurrea skrev 2015-11-19 07:44:13 följande:

Hejsan, 

Är ny här i tråden och är precis i början av vår äggdonationsresa hos AVA Clinic i Riga. Eller en bit på vägen har vi kommit, har precis tagit Procrensprutan så nu väntar jag på att mensen ska komma. Har barn sedan tidigare och inga egentliga "fel" utan det är min ålder som gjort att vi valt vägen via IVF och nu äggdonation. Har under senaste året blivit spontant gravid en gång vilket slutade i missfall v. 7-8. Sedan ett IVF-försök utan graviditet. Därefter frysåterföring som ledde till graviditet men missfall i v. 7-8 igen. Eftersom jag blir gravid men det förmodligen är åldern på mina ägg som gör risken för missfall så stor har vi valt att istället fortsätta med äggdonation. Planen är att ägget från donatorn ska sättas in 14 december om allt löper på som det ska. 

Någon som vet om kliniken ligger långt från Riga city? Tips på bra hotell?

Stort lycka till till er alla som kämpar och berätta gärna mer om hur det går för er!

Kram

Välkommen!
    Ungefär liknande historia har jag bakom mig och har numera helt ofattbart 2 tvillingpar först 2 flickor sedan 2 pojkar!
    Är donatorerna och kliniken oändligt tacksam.
  • TyckOmMig
    weeme skrev 2015-11-19 11:06:31 följande:
    Så gulligt! Jag visste inte om det, men vi råkade gifta oss i går. Såg det efteråt att det var Lettlands nationaldag.
    Nämen vad underbart grattis till er som nygifta nu då.
  • TyckOmMig
    Frk Röd skrev 2015-12-23 19:40:58 följande:

Ni som fött äggdonationsbarn, vaginalt eller med snitt, är det nåt som skiljer en sån förlossning mot en där egna ägg använts? Har det behövts göras extra kontroller eller tagits några speciella prover på bebisen direkt efter födseln bara för att det är ÄD? Sammanfattningsvis, har det varit en stor "grej" för personalen vid förlossningen att det är ett äggdonationsbarn eller har inte det påpekats över huvet taget?

Ingen skillnad alls åtminstone inte med min erfarenhet av det många egna barn två ED graviditeter med tvillingar bägge gångerna sista paret föddes med kejsarsnitt!
Svar på tråden AVA klinik i Riga