• Kcb

AVA klinik i Riga

Jag har en fråga till... Om det nu inte lyckas den här gången, hur snart har ni gjort FET efter ET? Jag satt och räknade efter och vill de att man gör uppehåll en cykel så blir det mitt i sommaren (=hopplöst att hitta gyn som kan kolla slemhinna..)...
    Hur ser processen ut vid FET? Nedreglerar man då också, eller gör man på annat sätt då eftersom man inte behöver synka med donatorn? Försökte söka i tråden (för jag är övertygad att det står där..) men hittade inget konkret!

Många frågor blir det.. Ledsen för det, men jag vill gärna veta vad jag kanske har framför mig om det inte skulle lyckas!

• Kcb

Grattis till enäggisarna Redan47! Så himla spännande!

Och tack för svaren! Nu slipper jag oroa mig för det.. Skrattande

• Kcb

Fick just hcg-resultaten... <2, så det blev inget den här gången....

Tog tsh, t3 och t4 bara för skojs skull, och mitt tsh har ökat till 3.5 på tre veckor.. Inte undra på att det inte går... Skulle behöva öka levaxindosen, men vet inte hur mycket jag vågar öka den till... (T3= 4.4 och t4=12)... Äter ju bara 25 mg levaxin per dag idag... Det känns som ingen läkare tar en på allvar när man ligger under 4...

• Kcb
    zaq1234 skrev 2015-05-19 20:28:56 följande:

Kcb, vad otroligt ledsamt med minus. Mitt tsh ökade också vid gång 2,tror det ökade pga av östrogenet. Hade tsh 4 och ca 2 vid transfer. Innan gång 3 såg jag till att det var nere på 1. Gick upp från 25 till 50 tog prov var tredje vecka gick upp till 75 ca 2 v innan ny FET. Min Gyn sa att Tsh på 4 kan i sig ge missfall.

Tack Zaq! Ökade du på eget bevåg, eller hjälpte någon läkare dig? Jag har god lust att öka till 50. Ska träffa husläkaren om 1,5 vecka. Det var läkaren som gjorde vår missfallsutredning som MYCKET motvilligt skrev ut levaxin... Det är svårt att komma till en läkare som tar en på allvar... Ingen föreslog att mäta tsh efter något av våra 3 missfall... Jag blir så trött! Har insett att jag har MASSOR med hypothyroidsymptom, men ingen har tagit mig på allvar än!
  • Kcb

Fick just reda på från Riga att jag måste vänta minst 2 cykler innan nästa försök! Det här kommer att ta kål på mig! Tiden rusar iväg så himla fort och jag blir tokstressad..

Nu ska jag lägga tid på att gå ner i vikt när jag ändå måste avvakta i två cykler. Då kanske mina cykler hoppar tillbaka till stabila igen och jag kan använda mig av naturlig cykel istället för artificiell...

Ni som har gjort FET, har ni gjort naturlig eller artificiell? Det IVF-FET jag har gjort har jag gjort i naturlig cykel, och det är de gångerna jag har blivit gravid.

• Kcb
    zaq1234 skrev 2015-05-20 09:20:38 följande:

Varför måste du vänta?? Först sa de det till mig, men när jag frågade varför så var det för min egen skull att det typ var psykiskt jobbigt att komma igång Eftr. Minus. Jag är helt tvärtom, ville snarare komma igång så fort som möjligt, det mådde jag bäst av. Då var det helt ok för Riga att köra i nästa cykel

Har frågat varför men har inte fått något svar än...
    Lyckades ni på en cykel som påbörjades direkt?
    Redan47 skrev 2015-05-20 10:27:57 följande:

Instämmer med zaq. När jag var klient vid ivf Riga, så sa jag bara, jag VILL starta direkt. Ingen diskussion. Min tid. Mina pengar.

Samma fråga här: Lyckades ni på en cykel direkt efter en tidigare?

Tack så jättemycket för att ni delar av er med era erfarenheter! Det är så värdefullt för mig!
  • Kcb

Jag fick svar från Rch de sa att eftersomjag hade varit nedreglerad behövde kroppen få chans att komma tillbaka i naturlig rytm... Men det var inte två cykler, det var till nästa mens (den efter den jag ska få nu). Men då hamnarvi i juli, och att hitta en gyn i juli är ju lätt...

Får se det som en fönster då jag har möjlighet att tappa lite i vikt och kanske få ordning på kroppen...

Men jag deppade ihop totalt idag... Mest för att det känns som om man blir helt tappad mellan stolar, att ingen vill ta i en med tång (om man inte betalar för allt själv förstås) eftersom vi har fått våra tre landstingsIVF, och vi har fått en missfallsutredning... Men det lämnade ju mer öppna frågor än svar, och jag vet inte vart jag ska vända mig... Infertilitet är klassat som en sjukdom, men det verkar som om det är en sjukdom ingen vill utreda längre än några rutinundersökningar...

Ledsen att jag öser min frustration över er, men jag lir så frustrerad... Vet inte vart jag ska vända mig riktigt för att få den hjälp till svar som jag faktiskt anser att jag har... Om nån har bra tips i stockholmstrakten är jag tacksam...

• Kcb

Sorry.. Menade Riga, men det blev bara första bokstaven rätt!

Tack Redan! Jag blir mer och mer övertygad om att jag måste få bukt på mitt TSH... Ska ta fram varenda studie jag kan hitta och övertala läkaren om han inte hjälper mig...

• Kcb

Är det någon som har tips på någon Gyn som skulle kunna göra kontroller av slemhinna och så under juli i stockholmsområdet. Den jag går hos har stängt hela juli, och det ställer till det så himla mycket att det skulle nästan behöva bli september för FET om jag ska göra artificiell cykel. Kanske kortare om i naturlig. Jag blir galen av all väntan och saker som semestrar kommer i vägen.. 
    Vill helst inte behöva åka till Riga för ultraljud...

• Kcb

Tack för tipset om Eva Einarsson. Jag ska kontakta henne och kollar om hon jobbar i juli, men om man kan lita på hennes onlinekalender så ser det ju bra ut!

Svar på tråden AVA klinik i Riga