• callimero

AVA klinik i Riga

Vad bra att du fick NOTCH ändå lisa, bättre med extrakoll för säkerhets skull. Skönt att allt rullar på som det ska.

Ja man blir alldeles kollrig av oro Li, så när det väl buffas vill man så gärna ha lite reprisbuffar direkt, som kvitto på att man inte inbillade sig den där första. Drömmer Jag känner också mer på sidorna än mitt på där det är extra vadderat med både moderkaka och extra magtjockt. Fråga om NOTCH du med, bra att se att flödena är som de ska.

Tar så gärna alla krämpor, bara allt är som det ska med bebis.

Hoppas det går fint med dina eskimåer wonders.

• callimero

Max 2 helst lägre Snorpan, så se till att få bukt med det. Tror inte bråk eller humör påverkar graviditetschansen. Mitt var inte att leka med under ruvningen, men det gick ju bra ändå. Har gjort så många ivf med samma utgång, med allt från total harmoni och semester till stress och jobbresor. Samma visa varje gång ändå. Tycker inte man ska pressa sig att må på ett speciellt sätt under ruvning utan bara tillåta sig att vara människa. Sen är det såklart skönt om man undgår att vara ett argt hormontroll. :)

• callimero

Tror också alla förstår hur innerligt tacksam man är som äntligen lyckats bli gravid trots ventilering av krämpor. Min halsbränna gör att jag snart sitter och sover. Var hos BM idag och bebis har finurligt nog placerat sitt huvud precis under gallan. Den kan gärna få bjussa på lite buff med huvudet också så jag slipper oros ihjäl mig när det är så stilla därinne.

• callimero
    Helisa skrev 2014-04-09 16:38:44 följande:
    Härligt Sissan! Mitt BF är 27/8. Och ditt?
    På min födelsedag! Glad
  • callimero

Usch så ledsamt att det inte fungerade denna gång Redan. Tycker det låter bra med planer på hysteroskopi. Jag gjorde en, helt vanlig iof utan implantationssnitt, i augusti innan vår ÄD. De såg bla att min livmoder var svagt hjärtformad, något ingen sett under alla 13 ivf. Så det tog Fodina särskild hänsyn till vid placeringen av blaston vid ET. Det är många som lyckats efter detta i Aten vet jag. Kram till dig!

• callimero
    Frk Röd skrev 2014-04-12 11:26:21 följande:
    Vart gjorde du hysteroskopi Callemero?
    Är det helt nödvändigt med narkos vid hysteroskopi?
    På Sophiahemmet, min gyn ordnade med remiss. De använder narkos, tyckte det verkade läskigt men det var det inte. Bara underligt att vakna upp i en annan säng, men tydligen går man dit för egen maskin.
  • callimero

Det kostar inget om du har remiss. Jag hade vid flera ivf-försök världens kramper i livmodern några dagar efter ET + ibland efter sex så angav det som orsak. Ville veta hur det egentligen stod till därinne. De ser verkligen inte allt vid vanliga VUL vilket alla ivf-kliniker hävdade.

• callimero
    zaq1234 skrev 2014-04-12 12:29:44 följande:
    Tycker det lät lite läskigt med multiresistenta bakterier? De kollar alltså inte sånt på donatorerna?
    Har någon hört ngn som fått det i samband med ava kliniken?
    Tror mer det är en standardtest för alla som fått någon slags vård i utlandet. Inte hört om någon som drabbats.
  • callimero

Jag gjorde alla VUL hos samma gyn här i Stockholm som hjälpt mig vid ivf i Danmark och Falun. Kostar 1.500:- per gång vilket är dyrt men då ingår alla recept och remisser till hcg, progesteron och andra tänkbara blodprover. Sen har jag tyckt det är värt det då de har lång erfarenhet av både ivf och äd. Någon gång har de varit på semester och då har jag kört en chansning och bokat tid hos gyn hos Cityakuten för "problem med cysta" eller dyl. Inte poppis sen när jag presenterat vad jag vill ha hjälp med men nöden har ingen lag. Tycker det är så tråkigt att man förutom att ha bekostat många dyra privata ivf dessutom står utanför den landstingsfinansierade vården. Vi har ju betalat skatt i alla år som alla andra. Får glädjas åt att allt är gratis nu när vi äntligen blivit gravida.

Svar på tråden AVA klinik i Riga