• Beccalie

Dem verkar ha höjt priset lite sedan förra året (priset på den andra tabben).

Överföring fet 1250 + hatching 370 = 1630 euro.

Bra du frågade, hade inte koll på det själv. 

• Beccalie

Hej igen,

Själv började jag känna mig ur-trött redan andra dagen med Progynon.
    Började med högre dos (8 mg)  än förra gången och det har nog gjort kroppen tröttare än vanligt att ställa om sig så. Även känslo-svallet började direkt. Och jag har haft konstiga drömmar. Någon annan som känner igen det från Progynon? Förra gången var det mest från utrogesten jag fick konstiga drömmar, och den är ju inte aktuell än.

(Har även börjat med en tablett Trombyl/dag för att vara på säkra sidan; något jag inte använde förra gången. Känns dumt att riskera hälsan så.)

Håller tummarna för dig, Zaq!

Det är två personer som har addat mig som vän på Facebook. Innan jag släpper in er i FB-gruppen, skulle ni kunna skicka ett privat mail till mig här så jag vet att det inte är "vem som helst" som har addat mig och inte har med gruppen att göra? Och om det är fler som vill vara med, (det hoppas jag. :) ), adda "Beccalie Daniels" som vän. Tyckte det kändes bättre att ha ett alias / dummy-konto att använda för inbjudan till gruppen och "ägare" än mitt riktiga konto (som också är medlem).

/ Marie

• Beccalie

3 personer har nu anslutit sig till gruppen (4 inkl. mig) och det finns plats för fler! :)

För att skicka mig meddelande här på Familjeliv om vem det är som har lagt till sig som vän till Beccalie-kontot, klicka på min profil-länk här bredvid detta meddelande så dyker min profil upp med en "Skicka meddelande"-knapp.

Personer som inte är från Stockholm här i gruppen är självklart också välkomna. :)

• Beccalie

Uppdaterar mig på listan.

Avvaktar och På gång

Chikita124 : ET (MA 2013), FET 25 juni
    Maryhe: 1 ICSI (MF), 2 ICSI (minus), 1 FET(minus), ÄD ET juni/juli
    WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012, nytt försök? 
    Swede: ÄD nr 1, ET 2/4, nytt försök? 
    wonders: 7st ivf 1ÄD, ÄD 2 FET 9/4 (minus), nytt försök? 
    Beccalie: 2 avbrutna IVF, ÄD 1 ET 9/4 (minus), nr 1 FET 17 juni. 
    Frk Röd: 5 IVF (varav 2 utan återföring) 1 ÄD ET 21/10 i Aten (minus), prel. 2 ÄD ET maj/juni 
    Fru84: (gravid efter 6 försök, FET 20/2-14) 

Ruvar 
    Redan47: 2 vuxna barn, (ÄD1)ET 28/10-2013, missfall mellan ruvardag 8-15, (ÄD 2) FET 10/12 , minus, (ÄD3) FET 20/2. minus. (ÄD 4 )ET 29/3 i Aten; TD 10/4 (minus), (ÄD5) FET 6/6-2014,Aten
    ahavamaria: Dotter född 20120415 (Ava). FET 5/6. 
    zaq1234: 3 IVF 1 ÄD ET 28/5,minus

Gravida 
    Azurea: (ÄD1) AvaClinic ET 30/5
    Fire07: ÄD nr 1, ET 29/4 TD 12/5  BF 14/1

snorpan02: 44 år, 2 barn, (10 IVF), ÄD1 nya AVA, ET 140127, Tvillingar BF 141014 
    Vårlängtan:14 ÄD, ET 140127, BF 141014 
    Veris14: 2 IVF, BF1410? 
    Wonderstruck: (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA ET 15/1 2014, Tvillingar BF 141002 
    Li02: (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11, BF 22/6, igångsättning 9/6 
    Lisa: (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10. BF 3/7. 
    Callimero: 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11, BF 8/7, planerat snitt 30/6 
    Hösttjej: FET 23/10, testar positivt 4/11. 
    Mammsen2012: 1:a ET blev bebis 2012. 1:a FET 21 nov -13 , BF 13/8 
    Helisa: ÄD nr 1, gamla AVA, ET 9/12, TD 18/12, VUL 9/1, BF 27/8 
    MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12. BF 28/8 tvillingar :)
    Glittra: 1 vuxet barn, 2 MF, 2 misslyckade IVF, 1 ÄD gamla AVA dotter född feb-13, 
    FET 31/1 gamla AVA BF 21/10 
    Sissan: Fet 6/9 

Fått barn
    Krvik: (Första) ET 7/10. RUL 20/1, Planerat snitt 18/6. 
    Ahm66: 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 
    1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gillt !!!) 
    RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013 
    TyckOmMig: (14 barn på naturlig väg) 2 IVF 2012, 1 ÄD på gamla Riga ET 4/6 - tvillingflickor födda 22/11-13. 
    Sissan: 3 ÄD, Flicka född 17/7-2013 
    The75: 3 barn (1bio) 8 ÄD 2 MF 2 ÄD barn -11 och -13 
    Vivela: 3 IVF (Varav 2 avbrutna), 4 ÄD Sverige, 1 ÄD Riga (gamla AVA- kliniken) Kille född 9/1 2014 
    WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012.

• Beccalie

Jätte-grattis Lisa!

Och lycka till ni som ruvar / har fått plusset verifierat!

Tråkigt för dem som har fått minus; det får vända i nästa försök. :)

Själv har jag känt mig jättetrött sista veckorna. Ska bli skönt att snart kunna gå på bygg-"semester".
    Tråkigt att än en gång missa att kunna ta blodtest efter transfer och hålla på med dessa kiss-prov dock; men så får det bli då man befinner sig i Norge då det blir dags för tester.
    Det är inte någon av er som känner till någon privat-läkare i de norrare regionerna av Norge?

• Beccalie
    zaq1234 skrev 2014-06-16 09:37:20 följande:
    Beccalie kul att du är på gång igen. Vad sa Riga till dig efter ditt minus? Var det några nya tester du skulle göra? Hur snabbt efteråt sa de att det var ok att göra FET? Du skrev att du själv valt att vänta lite till, men jag väntar ju på svar från Riga, så det vore intressant vad de sa till dig.
    Ärligt talat så har jag inte tagit upp minuset med Riga.
    Har mer gått på statistiken att om det lyckas på första försöker så är det ovanligt (om än tursamt), och mer vanligt att man lyckas efter tre försök.
    Så första försöket var mer för att se hur saker går till även om det var riktigt tråkigt att det inte funkade och att man har behövt att gå igenom så mycket mediciner för det.
    Om inget skulle fästa i morgon, då vi sätter tillbaka två, då blir jag mer fundersam (och frågvis).
    Då det gäller tester har inte något nämnts från Rigas eget håll.
    Dock tog jag både bort en cysta och gjorde en hysteroskopi förra året innan vårt första IVF-försök kunde göras, så den biten bör vara ok (om nu inte förra försöket har lämnat någon rest; men det är väl inte troligt om det var minus hela vägen. ;) )

Till mig sa dem att jag skulle ha en naturlig mens innan jag försökte igen så det har jag haft. Satte igång så fort som möjligt, så det har inte varit någon längre vila än så.
    Var lite orolig att mensen skulle flytta på sig efter att man har forcerat fram den (via medicin-uppbrott) men den kom mer puntlig än annars, konstigt nog. Så det var på't igen efter 28 dagar + 3.

Denna gången har jag använt högre dos Progynon från första dagen den tas, 8 mg, något jag själv pockade på då förra försökets första VUL resulterade i en slemhinna på 6 mm då jag tog 6 mg.
    Denna gången var den 10 mm.
    Jag har gått rätt länge med den. Hoppas det funkar ändå (trots vad vissa skriver om att den ska vara "färsk"). 
    Då slemhinnan sitter där den sitter då man blir gravid på naturlig väg och dagen för transfer är rätt i min cykel så tycker jag det bör funka. Snarare det än flytta datum till en annan dag i cykeln. Kanske funkar bra då man inte har regelbunden mens, men har man det så bör man väl använda sig av den, kan jag tycka. :)
  • Beccalie
    zaq1234 skrev 2014-06-16 22:05:16 följande:
    Lycka till i morgon Beccalie. Hur många har du i frysen o hur många tinar de upp då du sagt du vill ha 2 denna gång?

Efter att du blödigt ur slemhinnan, kom då mensen efter 28 dagar eller när dök den upp?
    Tackar!

Vi har 8 i frysen och dem är tydligen nerfrysta i strån om 2. Så förhoppningsvis så behövs bara 1 strå tas upp och eventuellt 2.

Mensen kom efter 28 dagar från första dagen då slemhinne-avstötningen från medicin-avbrottet startade. Så 28 dagar från första dag på "konstgjord" mens till första dag på naturlig mens.
    Den konstgjorda kom 1,5 dygn efter avbrott av medicin, om jag inte minns det fel.
  • Beccalie

Oj vad tråkigt Redan att det inte gick vägen ens med 3. :(
    Men kan det ha varit som så att du ändå hade något som hade fäste en tid, snarare än att det var medicinen som gjorde utslaget på urintestet?
    Det är vad jag tror om mig vid förra försöket. Kände mig gravid 5 dagar med extrem trötthet och sedan började tröttheten släppa.
    Har det fäst en gång bör det väl vara större sannolikhet att det händer igen, och förhoppningsvis att det/dem fäster ordentligt. :)

Svar på tråden AVA klinik i Riga