• Beccalie

AVA klinik i Riga

chikita124 skrev 2014-06-18 16:57:01 följande:

oh NEJ Redan beklagar verkligen oooh nu trodde jag verkligen de va sant...

Jag har varit på gyn idag mätt min slemhinna som var perfekt
    Dag 10 = Tre skiktad superb 8,8 mm
    svarar kanon på stimuleringen denna rundan med.
    Alla förutsättningar för att lyckas hittills i varjefall
    Nu blir de hormoner till fredag 27 juni då är de FET som gäller.

Ser ju jättebra ut. Lycka till!
  • Beccalie

Själv satte jag in två igår på en slemhinna som var uppmätt till 9.4-9.7 (var 10 vid första VUL). Så bättre utgångsläge denna gång än förra. :)

Hade jag en pratstund med Fodina innan transfern om vad som kan ha gått fel förra gången då allt såg rätt ut den gången.
    Tanken hon lade fram är att det kan vara den vätska hon såg förra gången i vänster äggledare, som kan vara kronisk, och som jag också har nu. Borde inte ha påverkat förra försöket, men vem vet. Hon satte in en super-duper antibiotika intravenöst som bara behövs tas en gång för att hålla nere det som kan vara autoimmunt.

Fick även högre dos av Prednisolon att använda till detta försök i 5 dgr och hon förlängde varje dag- dagarna med Fragmin i jämförelse med förra gången. Fick även lite mer vitaminer på min lista att införskaffa: Omega 3, MgB6 (Tror det är en kombinerad tablett av magnesium av B6; bör ju funka att införskaffa som separata här om inte dosen är ok i allvitaminerna jag tar.)
    Annars ska det rulla på som förra gången. 

• Beccalie

Och just det... i går morse började jag få munsår och det har fortsatt idag. Fodina tog det positivt, som någon annan har skrivit om när hon var sjuk. Så förhoppningsvis är det ett gott omen även om jag känner mig allt annat än snygg att gå till jobbet i morgon och det kliar som faaaasen. ;)

• Beccalie
    chikita124 skrev 2014-06-18 22:00:52 följande:

Frk Röd jag har ju bara ätit progynon i 10dar ännu skall börja med progresterone ikväll klister måste vi ha några dagar med:)

Har inte fått några direktiv om de i varjefall från Riga..
    De skrev att allt går enligt planen o transfer sker den 27 juni som planerat

Beccalie
    härliga värden du hade ser kanon ut ju!!
    Hoppas de funkar bra satte du in 3 dagars??
    Va de ET eller FET?
    Min slemhinna var 12mm förra transfer o de lär nog bli så nästa runda med.

Ja, den här gången var jag mer nöjd med värdena än förra. Bra att högre Progynon-dos hjälpte. :)
    Vi frös in alla som 5-dagars. Och det var den första FET. Hade tur med upptiningen så dem behövde inte ta upp mer än ett strå med 2 blaston. 6 kvar i frysen. Blaston alltså, inte strån. ;)

Vilken tur du har som har en så lättstimulerad slemhinna. :)

Jag tror Riga vill följa den normala cykeln så mycket som möjligt och att det är därför dem behåller datumet även om hinnan är "färdig". Kanske är annorlunda om man inte har haft mens på ett tag och även använder mediciner för den.

Men tar du alltså progesteron ända från idag tills den 27e? Jag brukar få börja 4 dagar innan transfer. Kanske för att hinnan är svårstimulerad och det inte ska störa för mycket. Det är intressant att behandlingar kan se så olika ut för olika människor.

Lycka till med transfern när det är dags! :) 
  • Beccalie
    Redan47 skrev 2014-06-18 18:15:50 följande:

Den troligaste förklaring på trötthet ich gravidkänsla är (tyvärr) medicinen. Våra kroppar genomgår kraftigt och på mycket kort tid en gravid omställning- vi blir kemiskt gravida. Allteftersom progestoron östrogen balanseras minskas trötthet...vi har högre nivåer av progestoron generellt än vad som finns första trimestern vid en spontan graviditet. Visst väldigt individuellt. Jag är trött, idag ixå, men genom att ta all progestoron vaginalt är jag inte i närhet av den utslagenhet trötthet jag upplevde tidigare första 3 försöken. Vi är typ 2 dagar efter mens när vi testar...så det är mycket tidigt. Vill minnas att ruvardag 5 med blactocyt ( 5dgr) motsv 4 dagar före beräknad mens.

Hormonerna påverkar livmodern vilket vi kan förnimma ibland några av oss.

Så i mitt fall är det genom att räkna på det och en dag "för tidigt" test, risken är då att det är ett falskt positivt. Idag officiell TD, är det 4. Det värdet bör ligga över 25. Sedan finns det undantag låg hormonare ....men jag väntar med avbryta någon dag till och göra ett test till, för att bli på säkra Sidan efter råd fr andra låghormonare.

Ha nu en lugn och skön ruvartid! Ser fram att höra från dig. Kram

Tackar! Ska försöka slappna av; det är mycket på jobbet nu. Tur att det är midsommar snart (men också tråkigt att man inte kan skåla i samma som dem andra i år. Grogg lät inte helt fel faktiskt. Bara att avstå. ;))

Vi får hoppas du är en låghormonare och att testet är positivt nästa gång du testar. Jag håller tummarna för fullt. :)

Kram
  • Beccalie
    chikita124 skrev 2014-06-23 20:58:34 följande:
    jag valde åka dagen innan och hem transfer dagen i stället .
    dels var planen billigare göra så o sen har jag 3h till stockholm i bilen
    och stress är verkligen onödigt...
    skall åka på torsdag o hem fredag..sover på teaterhotellet...
    bokar via booking.com bra billigt smidigt
    Riga Theater Hotel är riktigt bra och tillräckligt nära nya Ava. Har bott där båda turerna. :)
  • Beccalie
    Fru84 skrev 2014-06-23 15:27:11 följande:

Micro jag går på gamla ava. Jag mailade och sa vad jag önskade med denna donator. Så skickade hon info om 3 passande. Har aldrig fått skriva i nån lista. Vi bara Mailar. Det lutar åt 21-åringen denna gång. Unga fina ägg. :)

Vår donator är 28 och gav 19 ägg där 16 blev befruktade och alla höll sig levande till 5dgr blasto. Bara två fallerade pga av donatorn, det tredje fallerande var felaktigt befruktat. Så det finns bra donatorer även bland de som är lite äldre. Donatorn hade två (eller om det var tre? Skulle behöva kolla pappren) egna barn och det var det vi gick på. Ja, förutom utseendet då.
  • Beccalie
    Micro skrev 2014-06-23 19:58:21 följande:

Tack Snorpan. Zaq: det lät ju super att åka över dagen. Särskilt som jag inte berättat för så många. Jag bor i Norrbotten så jag räknar m minst en övernattning för sambons besök o en för mig, så blev det när jag var på första besöket. Om man sover på Rest and fly på arlanda (som vi norrlänningar nästan alltid sover på vid utlandsresor) blir inte så dyrt, är som en bättre tågkupe:) även hotell i Riga var bra å billigt. Har bokat hotel på chans för 300 kr/natt. Det svåra är ju att veta vilken dag resorna blir. Dyrare att vänta m att boka flyg. Skönt ändå att kliniken är anpassningsbar. När fick ni veta exakt datum?

Även om det kan vara skönt att vara hemma samma dag så rekommenderar jag att ta det lugnt efter ET. Det är väldigt skönt att stanna över natten och äta en lyxig frukostbuffee innan avfärd hem. Man hinner reflektera över sin nya status och stressar inte kroppen med flyg och varierande kabintryck samma dag. Extra mysigt blir det så klart om man åker med partnern och gör resan tillsammans.

Min sambo fick reda på datum att åka för ÄP en 3-5 dgr innan ÄP. Preliminärt datum stämde bra. Vid FET så blev beräknat datum samma som det datum FET senare gjordes. Detta datum fick jag reda på efter mail till Nadia om första mensdag så det datumet visste jag länge.
  • Beccalie
    Micro skrev 2014-06-23 14:11:58 följande:

Fru84: var går du? Funderar oxå på valet av donator, vi går på nya ava Riga och har fått fylla i en wishlist å så väljer de utifrån den, tror jag? Tyvärr finns inte valet att hon har barn el givit bra embryon tidigare. Någon som vet hur det fungerar på Nya ava Riga?

Nya Ava Riga har haft en databas man får tillgång till under en vecka efter att man har skrivit på kontrakt. På det sättet visste vi ungefär hur wish listen skulle se ut. Hade en 6 potentiella kandidater, angav utseende som stämde, lade till intressen och inriktning på studier. Därefter fick vi tillbaka en lista på 2 donatorer som passade mitt utseende och var klara att starta på en gång. Det gick väldigt snabbt från val av donator till ÄP och ET.
  • Beccalie
    Frk Röd skrev 2014-06-23 14:06:42 följande:

Tack alla snälla för lyckönskningar!

Är tillbaka på hotellet och ligger och vilar. I min livmoder ligger just nu 3 små blastocyter. Nu ber jag till högre makter att minst 1 vill stanna kvar och växa till sig till ett sååå efterlängtat barn. Skulle egentligen bara ha satt tillbaka 2 men eftersom bara 3 av de 6 befruktade äggen växte till sig till fina blaston så blev det transfer av alla tre. 1 var liksom ingen idé att frysa.

Min slemhinna växer verkligen som värsta ogräset. Trots att jag gick upp till 6 mg för bara en vecka sedan så var slemhinnan 15 mm idag. Blev lite orolig att den var FÖR tjock men doktorn sa att 14-15 mm är helt okej.

Lycka till!
Svar på tråden AVA klinik i Riga