• Redan47

AVA klinik i Riga

Mary, ÄD är att betrakta som organdonation. Så det har en betydelse med kortisonet. Kroppen reagerar på embryot, mer än vid spontan graviditet. Utanpå det har vi vår unika uppsättning av immunsvar för dagen. Som en väninna sa till mig, "ta en riktig bläcka; det tog sig min IVF när jag var bakfull och mådde pyton vid transfer..".det kanske var så.

De små mängderna under så kort tid i livet är inte skadligt. Svenska läk mycket restriktiva med kortison, men det finns faktiskt inget bevis att det är skadligt...

• Redan47

Micro: var tydlig i kommunikation med Riga din förutsättningar och geografi. Säg att du vill göra så mycket av inledande adm och provtagning och ultraljud i Riga vid första försök.

Kontrakt för ÄD kan ni fixa via mail, och returnera. Annat vad det nu kan vara ta med vid transfer.

Har du ni svårigheter att få remisser för blodprovstagning, se till att ta alla prover vid konsultationen då. Hiv, syfilis, mfl.

Du kan även fixa och ta med dig hem alla mediciner som du kommer behöva vid det första tillfället, detta oxå om du inte har en läkare/gyn som är villig att göra det.

Behöver ni göra några spermaprov, fixa det då oxå. Vi gjorde inga sådana prover innan transfer. De kollade kvalité vid sk äggplockningsdagen, när mannen lämnade sitt bidrag. Vi var kvar i Riga dessa dagar tillsammans, reste hem dagen efter transfer.

MEN ni behöver vara tydliga med hur ni vill lägga upp besök och denna process.

Jag tog prover på AMH, fsh och ja vad det nu var för att kolla min äggstatus och östrogen halt. Dessa prover tas mensdag3. Men om man nu är säker på ÄD och inte en IVF process, så förstår jag inte varför vänta för att ta dessa prover.

Har du tidigare erfarenheter m IVF, ta med dina journaler med ev mediciner osv. Eller annan medicinsk bakgrund kopplat till immunförsvar, trombos, PCO och vad det må va, ha koll på dina uppgifter.

Kontakta mammsen2012, som håller till norröver i landet, hon kanske har tips om gyn.

Det är inte helt enkelt för oss landsortsbor. Jag fick svar från en gynläk i Linköping som sysslar med IVF. Att hon skickar inga remisser eller skriver recept till kvinnor över 43 som gör ÄD/IVF. Men så finns det de som utför det...

Lycka till. Kom ihåg att det är du som är klient. Så fråga och stå på dig, det är dig och din man som är i fokus, förutom donatorns behandlings cykel o Äggplock.

• Redan47

Beccalie tack för listan. Ja det låter ju logiskt. Om någon frågar mig så kommer jag inte rekommendera nedreglering... Fy F vad jag mådde dåligt av den nedåt spriralen. Hormonhiss. Har de donatorer på gång som i Aten så är det ju inga problem alls med synken. Vi kan ju fortf skjuta fram oss med knapra östrogen. ... Bara inte för länge

• Redan47

Avam, jag intresserad av att veta hur det kommer sig din behandlingsplan med p-piller och sedan nedreglering? Jag vet i f... Om jag tycker det är värt att bli som ett svullet psykbryt. Jag tycker det är riktigt jobbigt. Har haft en skada som gjort att jag dessutom ej kunnat träna/gå eller något. Och nedregleringen sprutan för mig var pyton. Förstår alla kvinnor som mår dåligt i menopaus, vet nu vad som väntar. Det är det enda positiva. Min man han har bara barnet i fokus, annars skulle han inte stå ut! Det åtgår mycket energi för mig att hålla mig i skinnet. Nu när jag äter 2mg östrogen / dag för att läka slemhinnan bättre efter hyston, det känns bra. Inte lika svajigt.

Swede, skit tråkigt iallafall, har din största sorg och besvikelse lagt sig ? När vill du komma igång igen? Enda trösten jag kan ge är att då var det inte ett okey emryo, inte dig det föll på. Så då vet du nu att det tar sig iallafall för din livmoder! Vad jag minns fick ni en mindre skörd, eller hur? Ta ett till nästa gång. Kram <3

• Redan47

Skapa en hemlig grupp och bjud in oss. Vi måste bli din vän först. Jag har ej öppnat någon , då intresset var svalt i höstas. Sthlm eller ej, spelar väl ingen roll?

Verkar vara någon ny modell att äta P piller före nedreglering...

Swede, dundra igång du så fort du får din mens. På fet behöver du ej synka bara ta hänsyn till din slemhinna och( fertilitetsfönstret) ! Du kan väl dra igång i maj juni så blir vi ruvare parallellt ;) kram klart du är ledsen. Jag grät ur mig vid olika tillfällen. Det behövs, är en sorg ich avsked att göra.

• Redan47

Swede: jag väntar mens ca 9maj, då börjar med östrogenet 10 dagr, mäter mig, och bokar in fet utifrån status, jag har ju ägglissning ca dag13, så i slutet på maj räknar jag med.

Du vet att det är du som bestämmer när du vill starta! Så planera din semester ,sommar och fodinas sem.

• Redan47

Fire du får räkna, du ska ha 75-100mg. Så dela på en höft, för barn albyl är faktiskt starkare. Kram jag kan skicka på pisten till dig. Inboxa din adress

• Redan47

Fire det ska stå; att om du inboxar mig kan jag skicka trombyl på posten. Med delare och albyl blir dyrare än en 100p trombyl! Och om Riga skickar recept på mail el rek brev så är det framme på nolltid. Apotek är ju öppna hela helgen.

Svar på tråden AVA klinik i Riga