• Redan47

AVA klinik i Riga

Chikiita; vad fort det gick, skönt när det rullar på. Har inte följt dig förut , vilken gång blir det för dig nu? Blev det minus direkt eller?

Mammsen ; tänkt på dig! Ja kära nån snart dags för dig oxå, så gott att höra det flyter på för dig! Jag gör ett nytt fet på fredag!

• Redan47

Ja chikita, det kändes verkligen snopet, chockerande att få plus... Och sedan minus. Jag visste chansen 60/40. Men att hamna i 40% av minus statistiken 4 ggr... Psykbryt! Har tvivlat ska ni veta. För lite kunskap, med facit, en hysto mycket tidigare. Varit värt pengar att få konstaterat tidigare mina ärrbildningar.

Rosen, finns inget facit. Hur många dagar in i menscykeln är du? Dvs antal dagar östrogen.

Enl vetenskap artikel så är en slemhinna på 8-12mm, vid transfer, en faktor med signifikans för att lyckas. Men... Sedan är det flera faktorer som ska klaffa. Sperma och ägg kvalité, embryokvslite, blactocyt, livmoder, immunförsvar, bakterier, virus .... Plus, ÄD är att likställa med organdonation, kroppen vill stöta bort embryot i normala fallet oxå...men med ÄD ännu mer. Då är både spermie och ägg främmande.

Azurea och zaq, mysigt med ruvare i tråden igen! Håller vi tummar för +++++++!

• Redan47
    Rosen 76 skrev 2014-06-02 22:38:50 följande:

Tack Redan! Har min 8:e dag idag med Progynon och första VUL på torsdag. Prel Riga 13-17 juni smile1.gif

En fråga till (sorry för alla frågor)
    Pollenmedicin typ Clarityn... Gör det något negativt med medicineringen inför ÄD??

Då är slemhinnan allt från 6mm och uppåt!

Antihistamin, det tror jag inte. Maila fråga. Vilken medicin tänkte du den skulle motverka. Sämre att låta immunförsvaret vara påtänt/taggat... Skulle jag säga. För visso är det fördel om immunförsvaret är dämpar inför transfer ich framåt, men vid allergi jobbar det för att försvara sig.
  • Redan47

Vi är vi havet , jätteskönt komma bort från Aten. Idag är det varmt, i helgen ännu varmare!

Min slemhinna efter progestoron behand 3 dgr bara 5.6...,,den va 7mm förra veckan...det känns nervöst! Peny sa att tjocklek inte var höjdare, men kvaliteen var bra...och att livmodern är fin och elastisk . Aquascan plus VUL gjordes.

Så imorgon gäller det, hur många av 3 godingar som blir med i matchen.

Jag känner mig nervös.... Även om peny menar att blactocyt fäster var dom helst....t o m. utomkveds.

• Redan47

3 blactocyt överlevde natten! Och allesamman fick hoppa in i livmodern! Idag var slemhinnan 8.6mm där embryonen placerades. Hoppas vid min Gud det räcker till allt! Tack för heja rop. Nu är det "bara" vänta 14 dagar....;))

Callimero ; hur lång tid kvar? Hur ofta får du gå på koll nu? Kram på dig ;)

Krvik: ohh vilken tråkig situation för dig att inte ha killen hos dig. Så var det med min förste... Det var svårt att fatta vad som hänt liksom, tyckte jag då. Hur ofta är ni hos varandra nu då? Kram

• Redan47
    zaq1234 skrev 2014-06-06 17:50:46 följande:

Mailade Riga idag o frågade deras syn på test dag. Nadja sa att med urin prov på dag 10 kan man inte se någonting, utan använder man sig av urinprov så är det dag 16 som gäller. Blodprov kan jag däremot ta redan på måndag om jag var ivrig sa hon.

Ja du ser! Ge dig till tåls. Men vi är väl medvetna om frustrationen när det inte visar plus..... Många av oss vet hur lätt det är att ta ut i förskott. Kram !
  • Redan47
    snorpan02 skrev 2014-06-06 19:24:18 följande:

Heja Redan vilket toppenresultat nu blir det nog trillingar ??

Jo du, då skulle du må;))
Svar på tråden AVA klinik i Riga