AVA klinik i Riga
Kcb! Nu vet jag verkligen vad fragminsprutor är för något, ska själv ta dem nu tills jag vet inte när. Vilken undetbar coctail av piller man ska ta varje dag då?! Jag blev totalt knockad av utrogesten och slocknade som ett ljus på planet ifrån Riga. Hur ska detta gå med skolan om det nu tar sig? Lilla jag sitter där och snarkar på lektionerna kanske?
Vet inte om jag inbillar mig eller om jag faktiskt känner lite mol nere i magen redan! Måste vara inbillning pga ren vilja!
Ett tips när du tar sprutorna: Ta tag i skinnet och "dra" det lite åt sidan innan du sticker! Spruta in allt och vänta några sekunder, dra sedan ut halva och vänta några sekunder till innan du drar ut sprutan helt. Nu släpper du "draget" i skinnet. På det sättet lägger sig fettet (om du har något, själv har jag lite för mycket..) och skinnet som ett lock över sicket och det "rinner" inte ut något och man får inte blåmärken så lätt! Fick det tipset av en kollega som har jobbat på Strokeenheten på Karolinska (De ger sådana sprutor många gånger per dag..). Man brukar annars prata om att man får en fragminsmiley runt naveln, men jag tycket att jag har klarat mig väldigt bra från blåmärken med den här sprutmetoden! (Några får jag, men inte så mycket som jag fick innan det här tipset!)
Jag har blivit ordinerad till minst v.12, så jag har minst någon månad kvar.
Hjärtat pickade på och storleken var precis rätt. Första hindret avklarat, en liten sten har fallit från bröstet... Jätteskönt!