zaq1234 skrev 2014-05-14 19:40:01 följande:
Jag själv räknar dagar..ska på Ul nr 2 på måndag o borde då få veta exakt vilken dag det blir ET, är lite nervös att det inte finns flygbiljetter kvar...men framförallt nervös för hur allt ska gå...att det blir några bra embryon...och sedan frågan om ett eller två...har ju frågat 3 läkare...alla 3 rekommenderar 1, men säger sedan emot varandra i sina argument....den ena säger att om man tar 2 o den ena dör, så kan den dra med den andra, den andra säger att nej så är det inte, den ena säger att havandeskapsförgiftningsrisk ökar markant, den andra säger nej det gör det inte,
Zaq, jag förstår din oro. Och jag förstår att det är många funderingar som kommer upp inför resan. Det är många beslut att ta. Angående resan och flygbiljetter så kan du ju inte göra så mycket nu, utan bara vänta på besked om datum och det kanske är det som är det jobbigaste att man inte kan göra så mycket. Denna ständiga väntan. Men snart Zaq, snart faller allt på plats och vips så har du redan varit i Riga. Jag vet att det är många beslut att ta och hur ska man veta vad som är rätt och vad som är det bästa? Det som är bäst för dig är kanske inte alls rätt för mig. Känn efter vad du tycker känns bra, det tror jag är det rätta.
Vi velade och diskuterade länge om vi skulle sätta in ett eller två embryon. Vi frågade läkare som hjälpt oss tidigare, frågade vänner och skrev, precis som du, här på Familjeliv. Till slut bestämde vi oss för två (även om ingen tvillingvagn i hela världen skulle få plats i vår lilla hiss). Jag flög till kliniken med min killkompis i sällskap, min sambo fick inte ledigt från jobbet, så det fick bli "second best"

. När jag sedan satt med Dr Fodina och pratade ändrade jag mig till ett embryo, och 5 minuter efter det var hela processen klar. Där låg jag på en brits och fick go´-dropp (glykos) och undrade "Vad var det som hände?".
Min sambo hade sagt att om jag ville ändra från två till ett embryo så skulle jag bara göra det, vi båda var så veliga och visste inte vad vi skulle bestämma oss för. Jag ändrade till ett och det kändes bra. I efterhand tänkte jag att om vi hade satt in två och vi hade fått tvillingar, så hade vi varit tvungna att flytta.
Jag säger som Redan, "lyssna på dig själv", det är ett väldigt bra råd. Alla kommer har åsikter och råd till er, men till syvende och sist är det ändå du/ni som måste avgöra vad som känns bäst för er. Lycka till nu. Ska bli spännande att höra fortsättningen...
Snorpan, stort grattis. Vad spännande det låter, och vad kul med en pojke och en flicka

.
(Ps. Fantastiskt skönt att skriva från en dator, man kan göra så mycket mer, än när man skriver från paddan eller mobilen. Kan ju tom dela in i stycken OCH göra smileys

)!!!