AVA klinik i Riga
Tumhållning så klart!!
Tumhållning så klart!!
Kcb: Håller tummarna för dig idag. Rapportera gärna.
Jag har nu meddelat Riga resultatet av HCg-blodprovet, (hade 220 dagen före testdag, dag 13 efter äggplock). Fick besked om att jag ska boka in UL 28 el 29 maj. Känns overkligt!
Hörde inget om tiogradig skala, men jag var på IVFRiga... Där var det cellräkning som gällde och delning vid rätt tidpunkter.
Håller tummarna så klart!
Tusen tack för alla gratulationer. Känns fortfarande helt overkligt. Kanske kan ta in det lite mer när jag ser att Hcg-nivån stiger och framförallt när man visuellt kan se på UL att den finns någon/några där inne som ser ut att växa och må bra. En milstolpe är nådd men det är fortfarande långt till målet.
Kcb, jag hade tur att läkaren på NÄL som missfallsutredde mig tog HCG på allvar och senare även endokrinologen. Eftersom jag försökte bli gravid pressade de ner värdena, annars hade de varit ok som de var. På vårdcentralen när de tagit över har de inte fattat något. Min privat GYN skriver ut recept nu som tur är, IVF läkaren tidigare. Vårdcentralen muttrar och är sura. Beklagar minus!
Jag minns inte vad IVF Riga sa om det, men jag kollar varje månad under graviditeterna jag haft och DET är vårdcentralen med på efter att jag tjatat på dem (innan tyckte de inte att det behövdes, så länge jag gick hos endokrinologen kollade de noga under grav.)
Jag fick MA på MA tills jag fick ner mitt TSH sedan fick jag behålla graviditeten direkt. Slump? Det trodde inte min GYN. Hade kanske 4,5 eller så, inte så högt, men de mätte T4 och T3 också och något av dem stack iväg. Flera år sedan så jag minns inte värdena. Är oändligt glad att min GYN hade koll, det hade inte jag.
Välkommen hit Frazze! Jag har inga mer tips på frågor, men önskar dig/ er all lycka i denna nya resa mot ÄD och bebis!
Rosen, beklagar så fruktansvärt mycket att ni skulle drabbas av vår klantiga sjukvård. Förstår om ni ältar vad ni kunde gjort annorlunda, det gör man nog alla. Men i dessa situationer tänker man ju ändå att de kan bäst och man är ju inte sitt starkaste jag när man ligger där heller! Man borde inte behöva vara utbildad själv för att klara av en sjukhusvistelse men i dag verkar det inte bättre. Så blir läkarna sur för vi läst på och har synpunkter. Undra på det! Hoppas ni snart får uppleva en fantastisk resa till bebis istället.
Och så säger jag bara- cytotec. Den ondes verktyg. Fyyy.