AVA klinik i Riga
Tack för gratulationerna. Den första vägde 1505g och andra 1790g. Tror aldrig att någon mätt dem. De har kommit ur kuvöserna och ligger tillsammans på värmebädd. Lillskruttan mår bäst och har lite glucosdropp för att hon inte äter så mycket än, men med hennes enorma aptit så försvinner det vilken dag som helst. Andra tjejen har syrgas på grimma för att hon syresätter sig inte helt hundra utan hjälp än och glucosdropp. Hoppas få bo med dem på familjerum om någon vecka, i väntan på att de växer sig tillräckligt stora för hemgång. Världens finaste är de såklart.
Jag vill absolut inte ha nån åsikt om hur många embryo man sätter tillbaka men sett till mitt fall borde jag bara tagit ett. Jag har tagit hur mycket prover och odlingar som helst de här dagarna och alla är bra. Den största orsaken till att de kom för tidigt tror man beror på att de är två. Tydligen finns det dessutom en ökad risk att det händer igen vid en ny graviditet.
Det har och är jättejobbigt att vara på neo, även om flickorna är underbara. Det känns lite som att jag får låna barnen och sen får jag gå. Så mycket obehagliga undersökningar och provtagningar som de inte förtjänar. Det gör ont i mammahjärtat när de skulle varit i magen och haft det bra istället.
Nästa gång blir det ett embryo för mig.

). Bara att vänta på VUL och mens. Denna ständiga väntan....