• Redan47

AVA klinik i Riga

Progynon och estrofem är samma sak!

Minska dosen lite så du säkert äter varje dag. Halveringstiden ca 11h. På progestoron. Din kropp har börjat producera eget!!!! Kom ihåg det!!! Du äter extra för säkerheten! Så minska för att dryga ut. De skickar medicin även om du ej betalar fakturan. Lugnt! Egen erfarenhet.

• Redan47

Efter mina minus tre på nya Riga. Utan förändringar i protokoll, vände jag mig på inrådan till serum i Aten. Vid kontakt m peny där, skickade jag mensblod för analys av ureaplasma och hidden clamydia. Pris 170euro. Ingen infektion. Inför ET - med med antibiotika eliminera infektioner och herpes, doxycyclin och valtrex. Dämpa immun, fragmin o 10mg prednisolon fr start. Trombyl och folsyra. Mannens spermier dna fragm. Ville prova en transfer innan göra en hysto där, blev minus. Gjorde en hyst - visade ärrbildningar. Svar på slemhinnans svaga utveckling. Rengjordes, men dessa vet man kommer tillbaka.... Min svaghet är att min slemhinna inte svarar på östrogen , vilket många ggr är en konsekvens av ärren. Basala skiktet "dött". Denna gång med två östrogen sköljning vaginalt, har den bitvis utv till 8.4mm och 7.1mm. Bästa hittills. Och det klassas ff som tunt. Men okey att göra transfer på. Nu vet vi iallafall svaga punkten. Så resultat på denna fet.... Återstår.

Min rek efter många försök. Driv förändringar, utred för att eliminera hinder, det är dyra försök att köra standard när det upprepat blir minus.

• Redan47

Zaq: följande har jag hittat: Kosttillskott som innehåller en hög halt av kalcium kan störa upptaget och det bör gå 2-4 timmar innan du tar Levaxin. ( därför rek jag intag av kalcium tabl på kvällen)

Mjölkprodukter innehåller en betydligt lägre halt av kalcium och påverkar inte upptaget om man bara dricker ett glas mjölk eller motsvarande mängd (enligt tillverkaren av Levaxin).

Jag tycker du får välja vad som är viktigt i ditt liv, frukostvanor, ÄD, gravidmöjlighet osv. Ibland behöver vi kompromissa för att något annat alternativ ger något annat vi vill...!

• Redan47
    LinaQ skrev 2014-09-12 16:21:55 följande:

Jag fick sluta med Fragmin p g a mina blödningar. Är lite orolig nu för blodpropp förstås, och tänkte testa barnalbyl, nu är jag helt novis på värktabletter och vet inte ens om det finns i Sverige! Vad kan jag ta istället för Fragminet?

Du kan köpa barnalbyl minor på tex apotea.se. Dela tablett så det blir 75-100mg.

Öka omega 3 markant.

Nu är ju dessa nämda prep oxå förtunnande.

Sätt det i relation till ditt behov. Vad visar dina blodprover på aptt ? Koaguleringsprover. Jag tänker att de är ditt facit.
  • Redan47
    azurea skrev 2014-09-12 17:39:47 följande:

Redan och swede, hur har det gått idag för er? Hur mår ni?

Jag mår perfekt! Jag är ju gravid! Ska bara kolla det igen om 14dgr igen ;)

Vi hade ju två embryon i ett strå, vi beställde ut dem och de är på plats!

I Aten, måste man vara fys personligen på kliniken 1timme innan transfer- de tinar inget före. Jag hoppas innerligt att Riga mfl följer den säkerhetsföreskriften oxå. Det innebär... Händer det oss något oförutsett på vägen, förstörs ju inte våra ägodelar, dyrbara sådana. Upptining tog tex idag ca 15min. Vet för jag satt mitt emot när peny beställde ut dem, och plötsligt ett samtal, nu är de redo ! Kom! Vi tog konsultation om framtiden redan nu när vi bägge var på plats. Mannen lämnade sperma bidrag som räckte för två strån dvs två befruktningar! Han har fått bättre utdelning detta år. Det gjorde mig glad! Jag inbillar mig att det är för att han äter 1000mg folsyra ich 30mg zink /dag, utöver mivitotal plus.

Swede, nu sa' en lugn och lycklig ruvartid, 2v går fort!

Anaba , tack för att du kompletterade levaxin frågan!!!

Ta era tsh värden och det faktum att de höga doser östrogen vi intar, påverkar hela hormonsystemet! Osv... Kroppen är ett system.

Trevlig helg alla! Kramm
  • Redan47
    LinaQ skrev 2014-09-13 09:56:03 följande:
    Jag vet, men jag blir så rädd för blodproppar..
    Ta din oro till VC el gynläk och ta blodprover så får du veta exakt om du behöver profylax. De verkar inte lita på Riga, Ich det är ju så att har du blödningar idag som har svårt att "läka" koagulera, så bör du följa rådet. Det innebär inte att förtunnande kan sättas in igen, när blödning är återställd.

Jag går på förtunnande dels för cirkulationen ich dels immundämpande. Kommer även trots att mina värden inte är akuta att behöva blodförtunnande genom en graviditet. Jag tar dessa prover på eget initiativ regel bundet. Säkerhetsåtgärd. Jag har uppehåll från förtunnande några dagar nu pga blödningsrisk vid ett annat ingrepp som ska göras. Så här håller det oå. Det måste hela tiden övervägas risker med nyttan.

Se till att medverka till att stoppa blödningen för att inte riskera din nuvarande graviditet! Och vila!!!! Dvs sänk pulsen, och håll dig horisontellt ofta. Vad gör du om du skurit dig i fingret? håller blödningen högre än hjärtat, tar det lugnt!
  • Redan47
    Rosen 76 skrev 2014-09-13 14:58:43 följande:

Zaq123, jag ska iväg på tjänsteresa mån/tis och hinner inte ta blodprov tyvärr så därav blir det onsdag.

Gud, har det betydelse??

Nej rosen det har ingen som helst betydelse! Stegringen har denna takt en tid framöver, typ veckor. Och det är eg bara den som är intressant för att förutspå embryots kvalité. Jag tar mina prover när det passar mig i livet och tider ! Dag13-15 ja någon dag sätts... Aten 12-14. Det varierar.

Oh vad spännande ändå att få ta ett hcg ich veta at du är gravid.
  • Redan47
    Rosen 76 skrev 2014-09-14 13:57:19 följande:

Vad är ett bra hcg värde vid dag 18?

Allt över 25.... Grovt sett, det är ju vad de flesta stickor har som gränsvärde.

Det är stegringen som är det intressanta värdet. Det berättar att embryon delar sig ich utvecklas friskt.

En spontan graviditet kanske vi tar Stickan på BM +1 till +7dgr.

Ruvardag 9 motsvarar ca mensdag1.

Ruvardag 12 motsv Bm +4

Ruvardag 18 motsv bm + 10

Att testa sin graviditet med en försenad mens på 10 dagar.... Är ju inget märkvärdigt sent, tycker jag. Det är vi som testar tidigt. Det är därför det faktiskt kan vara så att ett minus dag 12 blir ett plus dag 18. Just därför det är högst individuellt när hcg börjar ta fart och vid vilken dag det ger utslag efter mens.

Vill du veta att du fortf är gravid... Kissa på sticka då och då. Under 25, blir ju minus. Så länge du har plus, ja då är du ju gravid!!!

Det är väl mest bra att veta om du ska fortsätta medicinera eller avbryta. Och det kan du ju bestämma själv! Du är ju Chef över dig själv.

Werlabs finns lite var stans i landet... Kanske det finns ett samarbetslabb, i närheten av ditt arbete. Så får du svar via mail senare. 1-2dgr.

Återigen grattis !
Svar på tråden AVA klinik i Riga