• swede

AVA klinik i Riga

Zaq1234, det är mitt andra försök. Tyckte också det var konstigt att de inte frågat om vi ville sätta in ett eller två embryon.

Azurea, jag håller med Redan...jag mår fantastiskt...jag är ju gravid Ska "bara" försöka att vara det om två veckor också och gärna en hel hög med veckor till. Nu ska jag bara ha positiva tankar och njuta av tillvaron!

Dr Fodina hade tinat upp två embryon (vi hade tre i frysen) och hon tyckte att vi eventuellt skulle ta två, men vi valde att sätta in ett. Så de fryste ner det andra igen, jag visste inte att man kunde frysa ner ett redan tinat embryo, men det var tydligen inga problem. Så en till mig och två i frysen. Tiningen gick bra, insättningen likaså och sen fick jag det fantastiskt goda glykos-droppet Besöket avslutades med en varm o god lettisk choklad. Känns som jag försökte muta embryot att stanna kvar och kanske var det så också...man får ta till lite ful-knep ibland

Fick lite nya mediciner den här gången, får se om det blir bättre.

Skönt att höra att det gick bra för er också, Redan. Och starkt av er att ni orkar planera för framtiden...bra resultat av din man! Så Redan, nu är vi ruvare igen! Lycka till

• swede

Melmum; Var ni också där idag?! Då gick vi om varandra. Jag har inte tagit Zoladex, utan Estrofem och Utrogest. Vet inte riktigt vilket program jag tagit...det har sett ut så här:10 dagar Utrogest för att få en blödning, sedan ca 17 dagar med Estrofem (o Utrogest), sen transfer. Sist åt jag tabletter i 10+23 dagar, denna gång 10+17dagar. Vilket program ska du gå på??

• swede

LinaQ: Hann den inte fram !? Brukar bara ta en dag med posten, var helt säkert på att du skulle få den igår. Beklagar den inte hann fram, skönt du kunde få ett recept fr Riga iaf...men bruna flytningar låter inte kul. Jag mår bra. Ser fram emot att komma hem ikväll, ta på mig myskläder och krypa upp i soffan. Vill komma hem och gå igenom medicinerna, läsa om vad det är man ska stoppa i sig. Tog min första Fragminspruta igår. Har varit förskonad och sluppit sprutor...tills nu. Men det gick bra att ta den. Skönt! Hoppas tiden går fort till ditt VUL!

• swede
    Melmum skrev 2014-09-13 18:39:38 följande:

Japp samma dag. Vi var där från kl 11:30- ca16. Tror det ska likna långa protokollet. Först Zoladex som är ett implantat, en spruta,15/9.

Sen en spruta dagligen med Gonal-F från mensens dag 2. Ca 24/9. Jag får äggplock runt 8/10 enligt DrFodina. Dock ska de göra PGD på mina embryon, så transfer blir först en cykel senare ca 5/11. Låååååång väntan nu.

Ruvning för dig nu alltså, spännande. När är testdagen? Håller tummarna för dig!

Flyger ni eller tar ni båt? Är det ditt andra försök?

Då gick vi nog precis om varandra. Vi kom strax innan 16.00, det var vi och två utländska par där. Vid närmare eftertanke var det ju faktiskt vi som var det utländska paret, de andra kom ju från landet. Vi såg/träffade inga skandinaver på kliniken den här gången. Jag tror faktiskt att vi stängde kliniken Gick därifrån runt 17.15 (de stängde 17.00). Vi hade två nätter i Riga den här gången, tog flyget hem på lördag kväll (18.10) mot Köpenhamn. Eftersom vi bor i Skåne så är inte båt aktuellt för oss (inte än i alla fall).

Det är andra försöket vi gör i Riga, det första resulterade i MF i vecka 6.

Melmum, förstår det känns länge till november, men vips så är det dax. Ni är igång nu

PGD på embryon, är det för att kolla att det är friska embryon? Gick ert besök på kliniken bra? Bodde ni över?

www.restoransbiblioteka.lv/en

Vi var på en trevlig restaurang i en av parkerna (nära Radisson Latvia). Snygg inredning, mycket god mat och fin utsikt över parken. Prisklassen är kanske lite högre, men rekommenderas varmt, om ni inte provat den.
  • swede

Rosen76: Det verkar som att HCG-värdet är väldigt olika från person till person, det intressanta för dig är väl att värdet ökar

Har läst att i 85% av normala graviditeterna dubblas HCG efter ca 72 timmar. Finns massor med olika tabeller på nätet om du googlar. Har du testat HCG nu?

Melmum: Glömde svara, jag har testdag 25/9 och 27/9.

Svar på tråden AVA klinik i Riga