• Redan47

AVA klinik i Riga

chikita124 skrev 2014-10-14 13:57:52 följande:

ÄD ökar INTE risken för cellförändringar!!! 

När precis , cellförändringar beror i flesta fall på HPV viruset. Det är oxå vanligt att cellförändring uppstår under graviditet, mindre vanligt att det åtgärdas under grav, utan väntar till efter. Beror väl sim du säger om de bedöms som grava....

Jäkligt otrevligt att få det beskedet nu ! Även om det är relativt enkelt att råda bot på, så är det ändå ett orosmoment. Det tyckte jag det var för mig, jag var inte ens gravid då. Det jag vet är att i flesta fall påverkar en "skrapning " av livmoder tappen inte en grav. Och om en konisering görs så kan man fixa till tappen så grav hålls, men förlossning kan bli tidigarelagt... Jag har tagit reda på detta för min egen del, men ska inte behöva sno om tappen.

Kram chikita skönt du mår gott av graviditet iallafall!
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-10-16 07:42:39 följande:

Mätte slemhinnan idag på dag 9. Den var 12,8 mm det var dessutom en follikel på 22 mm på vänster äggstock.. Vad betyder det?

Nu vill jag inte vänta så länge på att få åka till Riga.. Fick ju 28 som prel datum men det känns väldigt länge... Har mailat Riga precis får se vad de säger.

Att du snart ska ägglossa. Jag råder dig att göra transfer Max 4 dagar efter din ÄL . Om du ÄL cd12, fet cd 16. Det pga att ditt fertilitetsfönster är öppet då. Du har eget progestoron som bildas även om du inte påbörjat utrogest/motsvarande, som öppnar. Att vänta till den 27 är helt uppåt väggarna. Dyrt minus försök!!! Stå på dig!
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-10-16 15:40:47 följande:

Fick nu svar från Riga. Pga av stor follikel så vill de att jag avbryter progynon o tar progesteron i 10 dagar väntar på mens o kör nästa månad istället... Kändes som luften gick ur mig... Man laddar på ngt sätt rätt så mycket omedvetet... Planerar resa, ledigt från jobb och tanke på en ev graviditet inom en vecka... Etc vill nu veta varför follikel bildas?

Jag tycker Riga gör helt galet. Jag har två ggr fet på naturliga cykel. Peny tar alltid hänsyn till den ich åker på samma tåg, därför fet blir på dag 16-20. Du kan köra en fet och då blir den som på din naturliga cykel.... Det är ju så naturlig cykel görs, även m ÄD. Och med östrogen blir det sk semi naturlig.

Du kan maila rådgöra med fler kliniker... JG skulle inte avbryta behandling utan snarare göra en insättning!!

Kommer inte ihåg din andra fråga just nu. Blev så jävla förbannad av hur du blivit behandlad.
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-10-16 20:55:15 följande:

Ja det är det jag undrar varför den bildades.. Vet inte om det kan bero på att jag har korta cykler och borde tagit progynon dag 1 efter mens.. Men jag vet inte. Jag ska ju äta progesteron nu i 10 dagar... Vet du syftet med det Redan?

Syftet är att runda av din cykel, alltså låtsas det är ÄL idag typ, då det är som jag sagt tidigare då ditt normala progestoron utsöndras. Och förlänga 10dgt så det blir en normal lång cykel och blödning några dagar efter avslut m prog.

Mitt persoektiv är att du svarar mkt bra din slemhinna blir tjock o fin! Och transfer bör då följa din kropp! Kan inte bara följa sina standard behandlingar på 25dgr östrogen typ. Mitt problem är ju det omvända att min slemhinna ej blir tillräcklig när kroppen min är redo, dvs m ägglossning + max5 dg. Jag har alltid haft ÄL om jag inte nedreglerats. Så är det för en del av oss, varför det är jätte viktigt att anpassa transfer till fertilitetsfönstret, annars blir det minus!
  • Redan47

Chikita: kram ich jätte grattis till rul!!!! Och tösabiten! Vilken upplevelse svårt stt sätta mig in i den, bara att det måste va såååå mäktigt!

• Redan47

Jag tar inte heller hcg alla ggr vid självklara minus. Onödig kostnad. Tråkigt löpare att det höll sig kvar på minus. Förstår att du är besviken.

• Redan47
    TyckOmMig skrev 2014-10-20 14:51:09 följande:

Någon som tagit Diphereline injektionen istället för Procren då denna saknar svensk bruksanvisning...

Googla den och ta instruktion på engelska. Behöver du nedregleras?
  • Redan47

Tyckommig; jag förstår inte riktgt varför måste du ha ÄL för att göra ett fet? Vad jag förstår så kan det i slutet av den fertila perioden vara så att äggblåsa bildas och hormoner utsöndras även om äggblåsa är "tom". Såg gyn äggblåsor eller på VUL?

Om du har en slemhinna på 16mm så är du ju redo för transfer. ( äter du östrogen oxå?)Vilket i naturliga fall sker efter ÄL dag14, + Max 5dg. I Sverige vill minnas de gör transfer på dag 16-19.

Det ÄR enklare med FET. Då handlar det ku bara om min kropp att bli redo till ett spec datum!

Svaret på frågan om skinkan, då är det väl ett intramuskelär injektion. Ut i blodet snabbare. Procren i magen är subkutan- in i fettlager utsöndras långsammare i blodet. Exakt på dagen , näe det är ju mer hur man vill påverka cykel . Jag satte min dag 10 vill jag minnas förra gången. För jag ville ha transfer en spec vecka. Min man har satt mina sprutor (hcg) i röven, i övre kvadraten. Låt din göra detsamma. Du kan googla på youtube där finns bra instruktions videor! Sök på intramusceler injection. Prova oxå m preparatets namn.

• Redan47

Om jag hade ett labb och remiss att ta hcg blodprov flera ggr från dag 9 i framåt, gratis, så skulle jag absolut göra så, att ta flera sådana tillförlitliga framför kisssticka.

Werlabs kostar ju oxå en slant. Jag tror att helt enkelt att ge sig till tåls och avvakta till dag 12-15 ger det mest tillförlitliga svaret om jag är gravid. Det är ju ingen slump att klinikerna väljer det antalet dagar efter transfer m blactocyt som testdag. Tänker jag.

Svar på tråden AVA klinik i Riga