• Redan47

AVA klinik i Riga

Zaq, ja Riga gör transfer "för sent". Därav vill de att östrogen ska förhindra ÄL , som annars blir startdatum flr transfer , plus Max 5dgr. Det vi kallar fertilitetsfönstret. De vill kontrollera fönstret helt med hormoner. Med risk att slemhinnan kan bli gammal och tom blöda ut. Har ju hänt, vet jag. Denna behandling är absolut ej naturlig cykel.

Det är när vi följer vora kroppars cykel! Alltså när kroppen ägglossar för att peta in embryon när kroppen gjort sig beredd att bli gravid. Vi utsöndrar då progestoron vilket öppnar fertilitetsfönstret. Detta sker efter ÄL och vi är ju mottagliga bara npgra dagar efter det. Men i vårt fall har ju ägget befruktas utanför så de dagarnA räknar vi till godo. Blactocyt ca5dgr kan då senast 5dhr efter ÄL göras FET. Och min slemhinna vid dag 12-14 är för tunn 5mm, på egen hAnd och min kropp har ÄL även m progynon.

Frö röd jag fick starta mitt östrogen den gången vid ÄL 6-8mg plus vaginaka sköljningar. För att vara redo dag 18. Fortsätter m östrogen ich progestoron flr att hålla kvar slemhinnan tills vi säkert vet om det tagit sig. Vi vill inte blöda ut under tiden embryon håller på att sätta sig ju. Vi har ju olika mycket hormoner i vora kroppar naturellt vilket oxå behöver tas hänsyn till. Lycka till!

• Redan47

Godnatt i tråden! Eller god morgon!

Lycka till alla aktiva och läsare var än ni är i processen! Kul att flera gör sällskap in i ruvning oxå! Många julklappar blir det, eller hur!

Annaba, du gav mig en skön känsla i magen av dina hoppfulla nyheter. Du måste gott igenom ett h-vete, och nu denna Go, inspirerande. Tack och all kärlek till dig nu i din läkeprocess!

• Redan47

Zaq swede frugan! Äntligen får vi följa er igen! Grattis till denna tid. Nu hoppas vi på plus!++++++++++++.

• Redan47
    Fru84 skrev 2014-11-14 21:55:24 följande:

Hur många hela dagar innan transfer börjar ni med progesteronet?

4
  • Redan47
    Solkattan skrev 2014-11-19 11:38:04 följande:

Wonders: pregnylen ska man blanda själv. Pulver o vätska. Bryta av nån glasampull osv. Dra upp vätskan o blanda med pulvret. Hittade nån amerikansk instruktionsvideo på youtube. Får kör den på repeat o försök härma... :)

Pregnyl sätter du i övre kvadranten röven. Muskulär. Min man sätter de sprutor på mig, enklare effektivare på alla sätt. Du suger upp vätskan ur ampullen, och sprutar den i pulverampull. Sedan suger du upp vätskan, klar att injeceras!
  • Redan47
    Solkattan skrev 2014-11-20 09:50:49 följande:

Redan47: pregnylen var en liten pärs !

Lyckades knäcka ampullerna för högt upp så när jag skulle suga ut den färdigblandade vätskan så blev en del kvar. Spetsen nådde inte ner i botten :(.

Testade imorse med billigatesters stickor. På en HCG Sticka syntes faktiskt två streck. Och äl stickan visade två fina streck. ( antar att den reagerade på HCG:et och gav därav utslag). Så jag tolkade det som det enda lyckats ?

Färdigblandade sprutor som fragmin känns just nu lätta som plätt att ta ! :)

Haha... Jo jag glömde säga att tekniken att öppna ampuller: var bestämd håll nära markeringen ich knäck utan tvekan. Jag har missat två ggr och skurit mig alt fått glas i lösningen. Sedan är det svårt att få ut det sista med den "korta" nålen, du får liksom se till att hålla nål hålet parallell m glaset och suga med en handen samtidigt som den andra håller ampullen. Jag skaffade längre nål på kliniken som jag använder vid det första momentet, sedan byter jag nål till den som ska injiceras! Trixigt ich kreativitet. Visst är det så, fragmin sprutor mfl är Pis of kaka!

Lycka till med din behandling nu!!!
  • Redan47
    mekberg skrev 2014-11-20 11:54:15 följande:

Någon av er som varit i Riga senaste året för att försöka få första genom ÄD (vi har gjort 4 misslyckade försök, funderar nu smått på ett till)? Finns ju AVA Clinic och IVF Riga (fd AVA Riga). Andra var det någon som varnade för...

De flesta i tråden representer ava clinic eller nya ava Riga som idag heter ivf Riga. Tråden heter ju ava Riga. Personligen vet jag inga andra alt i Lettland. Beroende på din bakgrund till barnlöshet skulle jag välja klinik. Okomplicerad bakgrund Riga utmärkt val. Immunprobl Aten dr d lifeclinic spec. Moderna kliniker, förmodligen högre standard än i Sverige... Ivf Riga har ryska ägare.

Jag började i Riga är nu i Aten serum.
  • Redan47

Solkatta: mitt råd... Mer reflektion än råd. När jag gjort FET (i Aten) så görs de så nära i sk naturlig cykel. Dvs ÄLdag plus Max 5dgr. Då följer man kroppens egna hormonnivåer som oxå finns i bakgrunden, framför allt är det progestorone som är styrande. Det hormonet är det som öppnar fertilitetsfönstret. Och det höjs efter ÄL (äggplock). En blactocyt är ju redo för att fästa så den kan då sättas närmare dag 18-20. Så har jag startat ta progestoron 4dgr före transfer. En 3dagars sätts då in gärna 3dgr efter ÄL.

Men, är kroppen nedreglerad... Kan fet ske senare i din sk cykel. Jag har hört att man på sv kliniker tex Huddinge sätter dag16-20 vid ÄD tex. Viktigt är ju att din slemhinna är tillräcklig ich treskiktad. Det är ju en förutsättning att din kropp är redo. Embryo är ju fryst och kan vänta, tar några minuter att tina bara. Du är ju ansvarig för din kropp om du väljer ta andra mediciner kan jag inte tänka mig hindrar... Hindras rökare oxå???lycka till det ordnar sig!

• Redan47

Solkatta: dag 20 är inte för tidigt. Låter utmärkt. Jag vill tillägga att jag knaprat östrogen hela cykel typ...eller en vecka innan. För att få slemhinnan att bli tillräckligt tjock. Sedan 4 hela dagar före transfer, tex senast start med progestoron 600mg på tisdag morgon. Transfer på lördag fm. Progestoron liksom bäddar slemhinnan. Bli mottagligare.

Men detta sker ju oxå naturligt efter äl denna process. Såvida du har de nivåerna naturligt. Kan ej vilka.

Blactocyt har det alltid varit i mina fall. De fäster inom 1-2dagar.

Är den slemhinna färdig nu? Hur är tjocklek typ idag ? Om den inte är färdig, vänta med progestoron till dagen innan, om du nu kör i din egen cykel. Så slemhinnan får den max tid hon behöver. Vid start av progestoron avstannar själva tjocklek utvecklingen till att ändra konsisten, liksom...

Du kan inte göra mer än du gör idag, kom ihåg att andas och koppla av, det är minst lika viktigt som pusslande m medikamenter :). Följ dr D anvisning, ät folsyra minst 400mg vilket de flesta multivitaminer har.

Håller tummar! Och mer därtill!!!! Kram

• Redan47

Solkatta klart vi hjälps åt med det vi kan bistå med! Spännande! Är IL klart oxå, ska du ta det igen då vi transfer ?

Svar på tråden AVA klinik i Riga