AVA klinik i Riga
Zaq, ja Riga gör transfer "för sent". Därav vill de att östrogen ska förhindra ÄL , som annars blir startdatum flr transfer , plus Max 5dgr. Det vi kallar fertilitetsfönstret. De vill kontrollera fönstret helt med hormoner. Med risk att slemhinnan kan bli gammal och tom blöda ut. Har ju hänt, vet jag. Denna behandling är absolut ej naturlig cykel.
Det är när vi följer vora kroppars cykel! Alltså när kroppen ägglossar för att peta in embryon när kroppen gjort sig beredd att bli gravid. Vi utsöndrar då progestoron vilket öppnar fertilitetsfönstret. Detta sker efter ÄL och vi är ju mottagliga bara npgra dagar efter det. Men i vårt fall har ju ägget befruktas utanför så de dagarnA räknar vi till godo. Blactocyt ca5dgr kan då senast 5dhr efter ÄL göras FET. Och min slemhinna vid dag 12-14 är för tunn 5mm, på egen hAnd och min kropp har ÄL även m progynon.
Frö röd jag fick starta mitt östrogen den gången vid ÄL 6-8mg plus vaginaka sköljningar. För att vara redo dag 18. Fortsätter m östrogen ich progestoron flr att hålla kvar slemhinnan tills vi säkert vet om det tagit sig. Vi vill inte blöda ut under tiden embryon håller på att sätta sig ju. Vi har ju olika mycket hormoner i vora kroppar naturellt vilket oxå behöver tas hänsyn till. Lycka till!