• Redan47

AVA klinik i Riga

jmt skrev 2014-11-22 17:52:07 följande:

Hej på er!

Det här kanske är en dum fråga, men kommer jag att ha en mens mellan sprutan och östrogentabletterna?

Ha en bra helg!

Det beror på när sprutan tas....
  • Redan47
    jmt skrev 2014-11-23 09:21:53 följande:
    Jag tog sprutan på dag 20 av cykeln innan återförandet, alltså nästan en månad innan ET.
    Ok. Jag fick en blödning inom 14dgr efter sprutan togs, när jag tog den ungefär samma som du. Vid den blödningen blir det en ny cykel och med den start av östrogen.
  • Redan47

Nu gäller det: ang din mans bidrag till embryots kvalité. Har ni kliniken gjort en spermieanalys?

Precis som callimero säger så är ju pisci ett sätt att ta den bästa ... Trodde det var standardförfarande.

Ni kan oxå göra DNA fragmentering, vilket är en analys av spermie.

Läsning men på engelska, om spermieanalys och DNA fragm.

Semen analysis - check the sperm count, motility and morphology

This is a very simple and important test and should be done early in the evaluation process. Sometimes the test should be done 2, or even 3 times to get an accurate reflection of the numbers and their variation over time.

The most important parameters in a semen analysis are:

Concentration (often called "count") - how many sperm are in each ml of semen?

Motility - what percent of them are swimming forward?

Morphology - what percent of them are normally shaped?

Cutoff values for normal vary somewhat, depending on the lab and the interpreter.

The World Health Organization's 5th edition of "normal semen analysis" values.

The genetic integrity of the spermatozoan is essential for normal embryo development. A high level of DNA fragmentation in sperm cells may represent a cause of male infertility that conventional examinations - sperm concentration, motility analysis, morphology assessment - cannot detect. Results reported in the scientific literature have shown that regardless of the assisted reproductive technology used, an elevated level of DNA fragmentation above the critical threshold will significantly compromise the possibility of a successful pregnancy.

high sperm DNA fragmentation does not appear to affect fertilisation or the first or second embryo cleavage stages

high sperm DNA fragmentation can affect embryo cleavage once the paternal genome is switched on, and subsequent blastocyst development

DNA fragmentation levels are closely correlated with IUI, IVF and ICSI miscarriage and pregnancy rates

DNA fragmentation is significantly higher in subfertile men.

men with poor semen parameters are more likely to have high DNA fragmentation

high sperm DNA fragmentation is also found in men with normal semen parameters

• Redan47

Nugällerdet: har du checkat upp hidden klamydia o ureaplasma? Du gör det enkelt och mkt säkert via serum i Aten genom att skicka mensblod (några droppar i saltlösning) per post. Kolla deras hemsida och kontakta dem så får du info. Se till att din man käkar ordentligt med folsyra och zink dagligen! Det påverkar kvalité.

• Redan47

Nugdet: skulle även ställa frågan om olika behandlingsmetoder till andra kliniker oxå. Varje misslyckande kostar ju. Du kan ju ha kraftigt immunförsvar, vilket jag vet Riga ej tar hänsyn till. Kortisondoser på 10-20 mg är vanliga o standard i Aten båda framstående klinikerna där har med detta i behandling.

Kom ihåg oxå att det finns alltid en normal reaktion att stöta bort embryot. Med ett kraftig immun har embryot inte en chans. Så det behöver inte vara spermier utan klinikens val som kan avgöra oxå....

• Redan47

Som sagt spermieanalys o DNA fragmentering.

Ursäkta, men det låter som Riga skjuter m lösa skott. Det du förmedlat är att de tror spermierna kan va fel faktorn. Samtidigt som du föreslås att medicineras m gestagenpreparat som används mest vid endometrios vad jag kan finna. Har du det?

• Redan47
    PlusPlusSkål skål och grattis!!!! ZAQ äntligen, hoppas såååå att det håller hela hcg turné också . tyckom, blir det hcg för dig också nu?söta dressar ni sytt, och med riga resan i applikationen!!!! underbart.
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-11-26 11:16:06 följande:

Tack gulliga ni för alla grattis.

Tog blodprov i morse o fick svar nu. Hcg på 1050. Ni som vet, det känns högt... ? Vad har ni andra haft?

Är så glad att det i alla fall var en hel del hcg... Som sagt 14 förra gången.

Nu nästa prov på fredag o då lär jag få vänta tills på måndag innan svar...

Det är helt perfekt värde, kram blev så glad att jag blir rörd. Du har väntat så länge på detta plus!!! Kram igen!
  • Redan47

Äntligen en ruvare till i tråden! Spännande få följa dig också Fia!

Javisst solkatta , vi är ju övertygade om att de plus som dyker upp ska smitta av sig!

Micro; hur går det i norra träsket? Vet ju hur snålt det är för dig? Några framsteg i vården om ÄD?

Jag ska leta reda på vår lista, får en känsla att det är daga att uppdatera den eller? Fia du skriver väl upp dig oxå?!

Svar på tråden AVA klinik i Riga