• Redan47

AVA klinik i Riga

Fia strunt i det nu! Du fick god utdelning något som annars kan va kritiskt spec om det blir minus, gör en omstart.... Du fick bar utveckling på dem som klarade sig till att gå vidare till frys. Njut av att äntligen va ruvare- lägg energi på framtiden nu.

• Redan47
    zaq1234 skrev 2014-12-01 12:37:57 följande:

Vad ska progesteronvärdet ligga på vid prov resp två för att det ska vara bra?

Jag tror ref värde är 25-60. Det står väl på provsvaret, ref värden.
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-12-01 18:21:00 följande:

Nu en annan fråga.ni som tar TSH prov. Jag har bara hört att man inte ska ta levaxin på morgonen innan man tar prov, men denna gång kör jag på werlabs o ska ta i morgon, där står det att man ska fasta 8h innan? Har ni gjort det?

I Riga tar de ju TSH vid transfer o då har man ju ofta ätit innan....

På werlabs är det TSH, T4 o T3 kan det vara några av de andra som man ska fasta...

Redan du som kan så mycket, vet du?

Zaq, ja jag fastar, enligt instruktion. Vilket innebär helt enkelt att jag tagit mina prov på morgon före frukost, lätt som en plätt;) Plus att låta bli medicin provdagen. Inte bara werlabs instruktion, även labb i Nacka o Motala samma.

125 blir bra. Så fortsätt med samma dos! Snart producerar du eget. När jag mumsade utrogest oralt hade jag över 300 och mådde därefter!
  • Redan47
    Cice skrev 2014-12-01 23:35:33 följande:

Hej alla kämpare !!!

En stor kram  till er. Lycka till var än  ni  i behandling.

Cice

Hej på dig! Long. time, hur är det hur mår du???
  • Redan47

Chikita o cice mfl: jag fick mens idag, härligt riklig! Det känns första gången i mitt liv glad för en riklig blödning...! Det skulle kunna innebära att en läkning skett. Efter kontakt m peny så blir det resa till Aten 7-8/11 över runt 10 dagar. Vill ha koll på ägglossning i detalj och slemhinnans utveckling utan östrogen. Kommer alltså ej äta östrogen denna gång, startar imorgon med ett piller i 5dgr som ska försöka "lura" att stimulera äggstockar att producera östrogen så det kommer från kroppen själv och hoppas det ger utdelning. För som många av er kommer ihåg så svarar ju inte jag/min kropp på östrogen. Slemhinna samma storlek utan hormoner som med. Receptorer verkar inte vilja ta emot ett dugg.

Så ligger det till just nu. Känner mig peppad.

• Redan47

Tyckommig : det är bra att vi får del i hur din läkare resonerar! Precis som du säger, viktigt att komma ihåg att östrogen o hcg höjer.

• Redan47
    zaq1234 skrev 2014-12-08 10:21:16 följande:

Sitter o ser över medicin förrådet. I vilken vecka är man fri från progestern?

Vilka mediciner måste man ta hela graviditeten? Kan tänka mig levaxin o vitaminer?

Mellan vecka 12-16. Beror nog på om du haft blödningar och så. Dubkan säkert trappa ner, men stå kvar på en lägre dos. Lite olika och individuellt, känn efter vad du behöver. Viktigt dock att inte överdosera progestoron.... Vi tar ju redan nu mycket, mycket mer än svensk ivf tex.

Folsyra omega tre skulle jag äta hela grav. Beroende på hur du mår även tillskott på ett b vitamin kombi, magnesium. Kroppen din behöver extra, bebis får sitt vilket som. Men Omega 3 bidrar till bebis oxå från 2 trimestern framförallt då hjärna utveckla mer....

Vad roligt du är ju gravid! När VUL att titta in?
  • Redan47

Transfer senast måndag! Slemhinnan har rekord resultat idag redan dag9 , 7.9mm. ÄL idag. Väntar på progestoron blodprov svar. Det avgör när jag startar med utrigest och när transfer exakt blir. 5 embryo blev det! Känns så bra!

• Redan47
    Frk Röd skrev 2014-12-10 20:49:05 följande:
    Åh va bra att du fått din slemhinna att växa till sig så bra. Hur många embryon sätter du in denna gången?
    Ny lag Max två. Hade ändå bara tagit två. Forskning jag läst visar att två ger bättre resultat än tre. Ich att två ger bättre än ett.

Vi fick fem embryo som gick till frysen. Vi gör ett FET, så tar av dessa fem. Fokus på min cykel, o ÄL, ej anpassa till donator. Det ska räcka till plus och syskon om två år som peny utryckte det idag!

Ja det känns så glädjande som ett plus faktiskt. Liksom första fasen. För o inte slemhinnN svarat- ingen transfer.... !
Svar på tråden AVA klinik i Riga