• Redan47

AVA klinik i Riga

Jag får ut mina recept fr serum Aten på apotek cura . Jag ser till att mitt personnummer adress står. Samt att preparatet står rätt m dos och frp. Kolla fass.

Får det mail i pdf format.

Ang Norden stämmer ej. Ta med info fr Läkemedelsverket. Googla på EU recept.

• Redan47
    Jennie69 skrev 2014-12-17 14:56:07 följande:

Läkarens namn framgår tydligt samt adress MEN inget telefonnr till kliniken finns med. Kan det bli problem då tro?

Det finns anvisningar för vad som ska finnas på ett Sk EU recept. Följ dessa. Ja Telnummer ett av det. Apoteket ska ku kunna kontakta läkaren vid frågor...
  • Redan47

Helisa, så fint! Ja ett års sedan.. Vi gjorde ju transfer samtidigt då du o jag! Vad stor hon har blivit tiden går fort! Njut av denna bebis tid!

Precis som du belyser - planera era medicininköp! Jag tex, har alltid med mig full medicin för 8-12v förbrukning efter en transfer! Jag har ju best det ska gå, så minus eller ej så kommer medicinen att användas. Vis mina minus så inneburit att jag alltid haft medicin att starta med oxå. Snåla inte, det är inte medicin som är den stora kostnaden här... Men den stora stressen när det inte klaffar.

• Redan47

Jag tror gyn fråga är personligt beslut , om jag ber att få mätt slemhinna o kontrollera follikel så är ju det jag betalar för. Ang mediciner- då de inte är behandlande läkare - no medicin, helt riktigt. Om din gyn jobbar för landstinget.

Jag har även från Riga tagit all medicin i handbagage. Sprutor har ingen betydelse. Jag har bett dem om medicinskt certifikat till flygplatsen. Aldrig visat det.

Då har du koll på recept biten oxå! När åker du?

Jag är på ruvardag 4.

• Redan47

Det blir blodprov den 29/12 tänkte jag. Eftersom det är helger hoppas då få ett svar före nyår ich ta nummer två.... ;)

Svar på tråden AVA klinik i Riga