• Redan47

AVA klinik i Riga

Jag har varit klient på sk nya kliniken som idag heter ivf Riga. Tre återföringar har jag gjort där.

• Redan47
    Missne skrev 2015-01-12 22:09:23 följande:

Tack för era svar och ert välkomnande till tråden.

Hur är det,får man göra en provstimulering av livmoderslemhinnan innan man kör igång eller kör man bara på utan att veta hur man reagerar? Känns ju lite osäkert om man aldrig har stimulerat slemhinnan tidigare.Skrev och frågade om det bland alla mina andra frågor men ingen av klinikerna svarade på just den frågan.

Du kör igång! Inget att vänta på. Du kommer göra VUL och kontrollera slemhinnan under stimulering för att se att den svarar och ev förändring av östrogendos innan transfer.

Möjligt oxå att de skriver ut procren eller liknande för att nedreglera dig, ta bort dina äggstockars egen produktion av hormoner och ägg. Därefter start av östrogen.

Lycka till!

Azurea: grattis! ;) så glad allt är väl med er! Kram
  • Redan47
    Jennie69 skrev 2015-01-13 21:28:51 följande:

Nya tag nu. Har fått ny tidplan. Men usch, ska det ta 8 veckor till nästa insättning!? Är lite otålig och känner att tiden bara rinner iväg.

Jennie: 8veckor!!! Vad håller du på med? Vad är argumentet att vänta och vad väntar du på?

Jag har idag bokat flyg, planerar transfer den 22/1. Ang immun werlab, du kan ta FBstatus. För att se värden på alla blodkropparna. Det är en. Även kolla TSH paketet, viktig även vid ÄD.

Andra immunologiska tester behöver du remiss fr läkare, de har inte werl på meny.
  • Redan47
    LinaQ skrev 2015-01-15 14:04:02 följande:

Tyckommig: Jag fick inte mäta i mitt landsting, Södermanland, men det kan ha att göra med att jag är över 40. De nämnde något om nya regler när jag försökte boka.

Jag har samma uppgift som linaQ kopplat till åldern. Östergötland. Privat går bra.
  • Redan47

Zaq, du är inskriven nu på mvc, du kan släppa Riga. Det väljer du själv. Om du är någon testkanin att rapportera att fostret överlevt vecka för vecka så får väl de stå för kostnaden flr vad det kostar.

• Redan47

Zaq, då är det blodprov på progestoron du ska ta. Det säger exakt vad som finns i blodet! Utifrån det dra ner. Du kan läsa själv och se när moderkaka tagit över själv. Och vad hela friden skulle din inte gå på egen maskin??? Allt över 400mg är säkerhets, så det kan du dra ner till hur som.

På serum får vi ett dokument med datum för hur och när medicin ska fasas ur. V12 är progestoron borta.

Behöver du utrogestbollar? Jag har.

• Redan47
    zaq1234 skrev 2015-01-17 11:42:29 följande:

Tack Redan, jag har en massa utrogest kvar. Bra av Serum att ge en plan, det har jag saknat hela tiden, det borde ju inte vara så svårt att visa en standard plan, sen kan det så klart skilja.

Vilken vecka är du nu?

Att ordinera utifrån ett UL verkar iallfall konstigt om det gäller progestoron nivåer. Det finns tydliga ref värden för dessa genom en graviditet. Utifrån dessa prover sätta till eller dra ner. Men det är ixå min kritik till Riga ivf, att de inte kommunicerar med tydlighet det ger ett oproffs intryck och skapar otrygghet hos den det berör. Jag har ju fått erfara det med konsekvens deras slapphet och okunskap inom flera områden. De må ha fräscha lokaler och nya maskiner. Men kunskapsutvecklingen hänger de inte med vad gäller immun, mediciner, komplikationer livmoder. Så, nej, mitt fulla förtroende har de inte. Men nedtrappningstakt och tid har jag fått. Det är ju utifrån dessa som jag sett till att ha medicin hemma för en hel behandling.
  • Redan47

Vad roligt att ni redan ändå är igenom sorgen och tar nya tag! Klart det tar sig! Nu vet du ju att du kan bli gravid. Kram Skade allra varmaste.

• Redan47
    zaq1234 skrev 2015-01-18 11:42:15 följande:

Nu är det snart dags för dig Redan, önskar dig så mycket Lycka Till denna vecka!! När åker du ner? Hur har slemhinnan svarat denna gång?

Åker på onsdag. Transfer torsdag. Ett VUL cykeldag 8 ,,5-6mm. Det är okey. Bör räcka till torsdag. Men nervös är jag hur den ser ut nu..., börjat m utrogest idag.
  • Redan47
    chikita124 skrev 2015-01-18 16:10:48 följande:
    den hinner bli starkare skall du se..
    är de ny donator denna rundan? skall de va blasto återföring?
    nu redan är de banne mig dags för ettt fett + :)
    3 eskimå Blactocyter har vi kvar... De ligger i samma strå, två ska till mig på torsdag. Fet.
Svar på tråden AVA klinik i Riga