• snart bebis

    Clearblue graviditetstest med veckoindikator - det visar för lite antal veckor

    Jag är överlycklig över att ha "plussat" för första gången efter 4 års kämpande! Igår testade jag med ett "vanligt" test och fick då en svag plus-linje. Åkte då och köpte ett digitalt test med veckoindikator och gjorde det imorse. Jag vet att jag är i vecka 4+3 då jag gjort IVF, men fick svaret 1-2 veckor. Det borde ju ha varit 2-3 veckor. Är rädd att det är någonting fel på graviditeten. Någon som varit med om detta och som fått en normal fortsättning på graviditeten?

  • Svar på tråden Clearblue graviditetstest med veckoindikator - det visar för lite antal veckor
  • snart bebis
    Strix skrev 2011-06-03 20:24:56 följande:
    TS - hur gick det för dig? Har kikat in till dig och det verkar ha gått bra? Jag är i samma sits. Är säker på att jag idag är 4+2, 3 eller möjligtvis 4 (troligast 3) men indikatorn visar 1-2 veckor. Vid den här tiden visade den 2-3 veckor med sonen. Jag har många missfall bakom mig innan honom och den gamla oron börjar visa sig igen. Kommer du ihåg om du testade med indikator igen och i så fall när och vad visade den?
    Hej!
    Jag testade inte fler gånger utan var på ett tidigt ultraljud i v.9 där det såg ett hjärta som pickade. Stort lycka till!
  • Strix

    Tack snälla för att du svarade TS! Tyvärr är det kört för mig denna gång. Igår (4+5) visade det också 1-2 veckor och idag testade jag med ett annat graviditetstest och fick negativt. Men det kan vara bra till en annan gång att veta. Grattis igen till bebbe!

  • snart bebis
    Strix skrev 2011-06-06 10:03:50 följande:
    Tack snälla för att du svarade TS! Tyvärr är det kört för mig denna gång. Igår (4+5) visade det också 1-2 veckor och idag testade jag med ett annat graviditetstest och fick negativt. Men det kan vara bra till en annan gång att veta. Grattis igen till bebbe!
    Tråkigt att höra. Jag önskar dig lycka till med nästa försök.
  • Butikslager

    Har bara läst TS och vill påpeka att dom visar fel väldigt ofta på själva veckogrejen.
    Det beror ju på från person till person och hur mycket hcg man har i urinen just vid det tillfället.. Så det är ju olika.

  • Firefly

    Måste höra här om det är missfall jag har på G.
    Jag hade BIM lördag den 11 juni. Testa med CB den 13 och fick meeegasvagt streck.
    Testade dagen efter DVS 14 juni med apotekets egna klockan 4 på natten och fick ett svagt men ändå synbart streck där teststrecket skulle vara och testade 3½ timmar senare,alltså halv åtta på morgon med CB digital och den visade gravid 1-2 och nu idag ville jag se om det stigit nånting, idag. 8 dagar efter så visade den återigen gravid 1-2.
    Det var eftrer lunch med dricka och kaffe och jag hade inte hållit mig 4 timmar men tycker juh inte det ska spela roll just nu.
    Vad tror ni?

    Enligt FL är jag på 5+5 idag och då borde juh testet visa 3+. Eller åtminstonde 2-3 eller hur?

  • Strix

    1-2v när man är gången 5+5 är tyvärr inte något bra tecken. Men - är du helt säker på när du ägglossade? Ja, det finns vissa variationer i hcg-nivå, men har man för lågt är det ett tecken på att det inte utvecklas som det ska. Jag har hittat ett par stycken som har fått bebbe trots dåliga värden, men då har alltid hcg sedan stigit snabbt. Om du inte börjar blöda kan du be om blodprov hos läkare för att få veta. Lycka till!

  • Firefly
    Strix skrev 2011-06-22 17:05:57 följande:
    1-2v när man är gången 5+5 är tyvärr inte något bra tecken. Men - är du helt säker på när du ägglossade? Ja, det finns vissa variationer i hcg-nivå, men har man för lågt är det ett tecken på att det inte utvecklas som det ska. Jag har hittat ett par stycken som har fått bebbe trots dåliga värden, men då har alltid hcg sedan stigit snabbt. Om du inte börjar blöda kan du be om blodprov hos läkare för att få veta. Lycka till!
    Näe, inte riktigt hundra, fast mensen har varit regelbunden sedan mars med en cykel på 30 dagar. Varför skulle det diffa just denna månaden liksom.
    Gissar att det är kört för min del. Ska kontakta BM imorn och höra vad hon säger.
  • Mimmi86
    snart bebis skrev 2010-05-10 07:02:37 följande:
    Jag är överlycklig över att ha "plussat" för första gången efter 4 års kämpande! Igår testade jag med ett "vanligt" test och fick då en svag plus-linje. Åkte då och köpte ett digitalt test med veckoindikator och gjorde det imorse. Jag vet att jag är i vecka 4+3 då jag gjort IVF, men fick svaret 1-2 veckor. Det borde ju ha varit 2-3 veckor. Är rädd att det är någonting fel på graviditeten. Någon som varit med om detta och som fått en normal fortsättning på graviditeten?
    Så var det för mig med, och jag är i v29 nu :)

    Har för mig att v1-2 på digitala motsvarar v3-4 av en graviditet? Inte helt hundra, men det ska stå vad indikatorn betyder alltså gravid 1-2 eller gravid 3-4 så ska det finnas på broschyren man får med om i vilken vecka man är gravid i... så det är alltså inte graviditets vecka 1-2 som man tror då det visas.... utan du är längre gången.

    Lycka till nu!! :)
    _-*-_BF 110911<3
  • Firefly
    Mimmi86 skrev 2011-06-22 23:37:52 följande:
    Så var det för mig med, och jag är i v29 nu :)

    Har för mig att v1-2 på digitala motsvarar v3-4 av en graviditet? Inte helt hundra, men det ska stå vad indikatorn betyder alltså gravid 1-2 eller gravid 3-4 så ska det finnas på broschyren man får med om i vilken vecka man är gravid i... så det är alltså inte graviditets vecka 1-2 som man tror då det visas.... utan du är längre gången.

    Lycka till nu!! :)
    fast 4+ är juh vecka 5. då borde det juh stå 2-3. Men glad att höra en historia där allt gick väl!
Svar på tråden Clearblue graviditetstest med veckoindikator - det visar för lite antal veckor