Flyttdax, var börjar man?
idag skrev vi kontrakt, på en sån toppen fin 3a på 78 kvm
idag skrev vi kontrakt, på en sån toppen fin 3a på 78 kvm
RENSA Och KASTA =) Det är alltid bra att få bort saker som inte skall packas med...
Man har alltid kastsaker. Sedan så kan man ju börja i tex klädkammaren, garderober osv. Packa ner filmer, skivor osv.
Köket kan man ju vänta med till sist.
Ah vi har ett källar förråd som är helt sjukt proppfullt ;) så nu får rensningen ta och sätta igång :D
glöm ej flytta el och hemförsäkringen, telefonen osv.
gör adressändring.
sen som sagt, RENSA! man har alldeles för mycket skit.
lycka till med nya lägenheten!
Hej,
Vi ska flytta i slutet av Juni.. och vi kommer att rensa och rensa även om vi gjorde en jätte stor rensning i somras när vi flyttade till denna lägenheten som vi nu skall sälja.
Mitt mål är om jag lyckas är att få en låda med minnessaker från barndomen men gissa att det bli två i slutändan. :)
Packa det som inte behövs typ vinterkläder, filmer, böcker och likaså gardiner, sängkläder som inte kommer att användas.
Börjar redan nu när ni städar att att göra det noggrant så är det inte lika svårt att göra det vid den stora flyttstädningen.
Jag har gjort en lista som jag ska gå igenom innan den stora flytten, och hoppas hinner bli klar med det innan flytten. T.ex. rensa(kasta eller ge bort) i badrummet, garderoberna, köket.
Lycka till med flytten.. :)
jaa rensa verkar vara en viktig del.
Man får aldrig så mycket rensat och slängt av bara farten och ren nödvändighet som när man flyttar. Av den anledningen är det bra att flytta ofta för röjt blir det. Skriv listor på allt som ska gås igenom och ta en sak i taget. Bokhyllor,förråd,garderober,klädkammare m.m. Rensa,sortera,packa ner,släng,ge bort eller sälj.
Vi har precis flyttat in i vårat första hus och jag kan bara säga rena och släng(som alla andra redan har skrivit) men det är verkligen så.. Min sambo gjorde inte det och det har jag fått ta "skiten" för nu efteråt och det är som att packa om alla hans lådor!!
Glöm inte att fixa bredban och tv i god tid innan, det tar jätte lång tid..
Grattis och lycka till
Känner mej jätte peppad :)
Namnmärk kartongerna så de är LÄTTA att känna igen. Sätt gärna bilder på dem (har jag gjort vid flytt) Ovärderligt när man kommer fram första kvällen och ska ha tandborsten och favoritpyjamasen samt den goa kudden och en kopp te innan man lägger sig. Jag har till och med gjort olika märken i hörnen på kartongerna. Så när de stod staplade åtta kartonger på höjd så visste jag att det var exakt den tredje uppifrån som innehöll massa pennor, samt den där sänglampan jag ville ta fram.
Förresten tänk på att inte BARA packa böcker i en och duntäcket i en annan kartong- Kan bli vråltungt för den stackarn som tar bokkartongen.