• Qarrolajm

Flyttdax, var börjar man?

idag skrev vi kontrakt, på en sån toppen fin 3a på 78 kvm

KÄNNS TOPPEN!!!
    men känner mej helt kaos iskallen när jag funderar på hur jag ska börja flytta..
    hur gör ni?
    alla tips och råd i välkomna.
    vi flyttar 1 juli.
  • Svar på tråden Flyttdax, var börjar man?
  • April Mamma

RENSA Och KASTA =) Det är alltid bra att få bort saker som inte skall packas med...
    Man har alltid kastsaker. Sedan så kan man ju börja i tex klädkammaren, garderober osv. Packa ner filmer, skivor osv.
     Köket kan man ju vänta med till sist.

• Qarrolajm

Ah vi har ett källar förråd som är helt sjukt proppfullt ;) så nu får rensningen ta och sätta igång :D

Känner mej så glad.
  • Strandängen

glöm ej flytta el och hemförsäkringen, telefonen osv.
    gör adressändring.

sen som sagt, RENSA! man har alldeles för mycket skit.

lycka till med nya lägenheten!

• anitra2012

Hej,

Vi ska flytta i slutet av Juni.. och vi kommer att rensa och rensa även om vi gjorde en jätte stor rensning i somras när vi flyttade till denna lägenheten som vi nu skall sälja.
    Mitt mål är om jag lyckas är att få en låda med minnessaker från barndomen men gissa att det bli två i slutändan. :)

Packa det som inte behövs typ vinterkläder, filmer, böcker och likaså gardiner, sängkläder som inte kommer att användas.

Börjar redan nu när ni städar att att göra det noggrant så är det inte lika svårt att göra det vid den stora flyttstädningen.

Jag har gjort en lista som jag ska gå igenom innan den stora flytten, och hoppas hinner bli klar med det innan flytten. T.ex. rensa(kasta eller ge bort) i badrummet, garderoberna, köket.

Lycka till med flytten.. :)

• Qarrolajm

jaa rensa verkar vara en viktig del.

samtidigt är jag en sån där, KAN VA BRA ATT HA ! haha..
    man sparar på så mkt onödigt skit!
    men imorgon ska jag köpa svarta stora soppåsar , sen börjar de roliga ;)
  • Pimpinellan

Man får aldrig så mycket rensat och slängt av bara farten och ren nödvändighet som när man flyttar. Av den anledningen är det bra att flytta ofta för röjt blir det. {#lang_emotions_smile} Skriv listor på allt som ska gås igenom och ta en sak i taget. Bokhyllor,förråd,garderober,klädkammare m.m. Rensa,sortera,packa ner,släng,ge bort eller sälj.

• Teschty
    Qarrolajm skrev 2010-05-11 19:58:04 följande:
    jaa rensa verkar vara en viktig del. samtidigt är jag en sån där, KAN VA BRA ATT HA ! haha.. man sparar på så mkt onödigt skit! men imorgon ska jag köpa svarta stora soppåsar , sen börjar de roliga ;)
    Jag håller själv på att flytt rensa och packa.
    Mitt tips är läs: Rensa i röran med feng shui. Finns att köpa billigt på dom flesta online shoppar. Den kommer hjälpa dig jättemycket =)
    LYCKA TILL
    Alvin mammas hjärta
  • kar0liiinan

Vi har precis flyttat in i vårat första hus och jag kan bara säga rena och släng(som alla andra redan har skrivit) men det är verkligen så.. Min sambo gjorde inte det och det har jag fått ta "skiten" för nu efteråt och det är som att packa om alla hans lådor!!

Glöm inte att fixa bredban och tv i god tid innan, det tar jätte lång tid..

Grattis och lycka till

• Qarrolajm

Känner mej jätte peppad :)

Var och köpte 10 st flyttkartonger idag, så imorgon börjar jag. :)
    Känns så spännande men läskigt med förändring, undra varför det är så?
    Tänkte att jag börjar lite smått med dvd filmer, skivor, och saker som står i prydadskpåen osv... :)
  • Suck och suck

Namnmärk kartongerna så de är LÄTTA att känna igen. Sätt gärna bilder på dem (har jag gjort vid flytt) Ovärderligt när man kommer fram första kvällen och ska ha tandborsten och favoritpyjamasen samt den goa kudden och en kopp te innan man lägger sig. Jag har till och med gjort olika märken i hörnen på kartongerna. Så när de stod staplade åtta kartonger på höjd så visste jag att det var exakt den tredje uppifrån som innehöll massa pennor, samt den där sänglampan jag ville ta fram.

• Suck och suck

Förresten tänk på att inte BARA packa böcker i en och duntäcket i en annan kartong- Kan bli vråltungt för den stackarn som tar bokkartongen.

• Qarrolajm
    Suck och suck skrev 2010-05-11 23:18:50 följande:
    Förresten tänk på att inte BARA packa böcker i en och duntäcket i en annan kartong- Kan bli vråltungt för den stackarn som tar bokkartongen.
    haha, jaa och eftersom vi inte har någon hiss heller så kan de vara tänkvärt ;)
  • Pimpinellan
    Suck och suck skrev 2010-05-11 23:18:50 följande:
    Förutom att botten kan gå ur.

*vis av erfarenhet*
  • Qarrolajm
    Pimpinellan skrev 2010-05-12 14:28:21 följande:
    Förutom att botten kan gå ur. *vis av erfarenhet*
    aj aj aj , de lät inge vidare..
    idag fick jag ihop 3 st 10 liters soppsäckar och 3 kartonger!!
    whoho! de rör på sig.
    va även i nya lägenheten och tog lite mått, vilket kändes toppen, för mitt nya målade köksbord får plats!
Svar på tråden Flyttdax, var börjar man?