• susye

    Fibromyalgi del 13

    Ny tråd då den andra stänger om ett par dagar

  • Svar på tråden Fibromyalgi del 13
  • Black roses

    Å då blev jag försten att skriva en rad...

    Kraam!!


    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • Black roses

    Ja ist för att maila runt o ha mig, skriver jag denna vägen ist...
    Väl mött imorgon tjejjer!!!
    Kraam


    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • Milkina cerka

    Åh, jag som knappt ville titta .. trodde att återbuden börjat droppa in..


    (¯`°?.¸ ♥ Kristen, konservativ, hemmamamma som älskar att vara maka o. mor ♥¸.?°´¯)
  • Milkina cerka
    SMARAGD skrev 2010-05-19 21:08:49 följande:
    Skall bli trevligt! Utanför eller?
    Tycker jag, är väl lättast för oss att hitta varandra om vi gör så .
    (¯`°?.¸ ♥ Kristen, konservativ, hemmamamma som älskar att vara maka o. mor ♥¸.?°´¯)
  • Black roses

    Skrattar... Ja det var väl 10, så inte jag missar tiden??? O rådhuskonditoriet??
    Ja vi kan väl mötas utanför om det nu inte regnar, för då är det väl bara dumt att stå ute??

    Kraam


    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • Milkina cerka

    Vill inte ha regn, men vi sa kl.10 ja.


    (¯`°?.¸ ♥ Kristen, konservativ, hemmamamma som älskar att vara maka o. mor ♥¸.?°´¯)
  • Black roses
    Milkina cerka skrev 2010-05-19 21:50:19 följande:
    Vill inte ha regn, men vi sa kl.10 ja.
    Nej det vill inte jag heller ha, men det är ju min vanliga tur..
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • Black roses

    Vad skönt att vi fick så fint väder.. jag hade trevligt, och hoppas att ni hade det med.. Värre var det sen, för när vi åkte hem, hamnade vi i ett åskoväder som befann sig rakt över vårt hem.. Nu har det gett sig av, men jag känner mig som ett *bbbiiiiiiiippp* äpplamos... Helt slut fn, och har sovit bort några timmar här på em, men det är "typiskt mig" vid åska... Troligen är jag människa imorgon igen...
    Ha det gott tjejjer...

    Kraam{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_coffee}{#lang_emotions_kiss}


    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • Milkina cerka

    Usch, åska är inget kul, tycker det är otäckt, o. så ska man vara lugn o. inte visa vad man känner för barnen..
    Gick o köpte avslutningskläder åt båda de små, Lillan ska ha(m. vit el. blommig tröja över o. leggings vid behov): http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=7702628&styleid=2414404&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365

    Antingen finns inte den skjorta m. slips som sonen ska ha till sina mörkblå byxor el. så är jag för korkad för att hitta den.. välj själva .

    Ont i fötterna fick jag som straff för handlandet o. ngt annat var väl inte att räkna med, men skönt att ha det gjort.

    Kan bara instämma, tyckte också att det var trevligt, o. utan regn dessutom {#lang_emotions_sunny}...


    (¯`°?.¸ ♥ Kristen, konservativ, hemmamamma som älskar att vara maka o. mor ♥¸.?°´¯)
  • SMARAGD

    Japp. Trevligt! Inget regn. Bara en bränd smaragd. Jisses, illräd om nacken när jag kom hem. Iof inte hemma sen förrän efter 16 typ... Så.. jahapp.. varmt o svider:P

    Ha det bäst! Nu vankas kvällsmat innan nattis för lillen

  • Black roses

    Hörrni tjejjer!! Jag kollade just nyheterna på 4an, och fick svaret på varför polisen var så pigga på att åka omkring i stan... Det var ett misslyckat rånförsök på Pagoldhs ur, och de letade 3 gärningsmän...{#lang_emotions_surprised}

    Kraam


    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • Black roses
    SMARAGD skrev 2010-05-20 18:32:50 följande:
    Japp. Trevligt! Inget regn. Bara en bränd smaragd. Jisses, illräd om nacken när jag kom hem. Iof inte hemma sen förrän efter 16 typ... Så.. jahapp.. varmt o svider:P Ha det bäst! Nu vankas kvällsmat innan nattis för lillen
    Usch då gumman... Jag hoppas att du har något att smörja in med, för det kan göra ack så ont sådant däringa..

    Kraam
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • SMARAGD
    Black roses skrev 2010-05-20 22:19:05 följande:
    Hörrni tjejjer!! Jag kollade just nyheterna på 4an, och fick svaret på varför polisen var så pigga på att åka omkring i stan... Det var ett misslyckat rånförsök på Pagoldhs ur, och de letade 3 gärningsmän... Kraam
    Black roses skrev 2010-05-20 22:20:20 följande:
    Usch då gumman... Jag hoppas att du har något att smörja in med, för det kan göra ack så ont sådant däringa.. Kraam
    Oj då... att folk aldrig kan ge faen:/

    mm ja jo det har jag nog... Menidag känns det ganska ok, men skall jag ut blir det hög solfaktorskydd på:P

    Däringa hihihihihihi ;)
  • susye
    Mamasnest skrev 2010-09-23 21:52:24 följande:
    Lever den här tråden? Min läkare tror att jag har Fibomyalgi och jag känner mig förvirrad. Vore skönt att prata med fler i samma situation.
    just nu är det rätt dött här men jag kan prata med dig om du vill
  • Mammatilltretroll
    Mamasnest skrev 2010-09-23 21:52:24 följande:
    Lever den här tråden? Min läkare tror att jag har Fibomyalgi och jag känner mig förvirrad. Vore skönt att prata med fler i samma situation.
    Jag undrar samma sak :)

    Lever tråden?

    Jag skulle vilja höra vad ni som har fibrodiagnoser har för symptom om ni orkar skriva en liten lista ;)
    Jag är själv under medicinsk utredning sedan 7 månader tillbaka med många olika symptom men läkarna hittar inget fel trots många blodprover och undersökningar..
    Fibro nämnde senaste läkaren, men jag har lite svårt att vilja lita på den diagnosen.. Jag tänker att det är en lätt diagnos att säga för de behöver ju inte ha några missvisande prover eller så utan bara ställa diagnosen kliniskt.. Så jag är nervös att de missar något annat allvarligt egentligen...
    Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Black roses
    Mammatilltretroll skrev 2011-02-19 23:37:30 följande:
    Jag undrar samma sak :)

    Lever tråden?

    Jag skulle vilja höra vad ni som har fibrodiagnoser har för symptom om ni orkar skriva en liten lista ;)
    Jag är själv under medicinsk utredning sedan 7 månader tillbaka med många olika symptom men läkarna hittar inget fel trots många blodprover och undersökningar..
    Fibro nämnde senaste läkaren, men jag har lite svårt att vilja lita på den diagnosen.. Jag tänker att det är en lätt diagnos att säga för de behöver ju inte ha några missvisande prover eller så utan bara ställa diagnosen kliniskt.. Så jag är nervös att de missar något annat allvarligt egentligen...
    Hej Clara, tråden är väl rätt så död, men kan hända att fler kikar in här nu när de ser att det skrivs i den..

    Det där med att bara säga att du har fibro, ja iofs kan det stämma om de kört alla tester de har tillgängliga, men har de gjort triggertest på dig??? Triggertest är det enda testet som finns i dagsläget för att fastställa en fibro..
    Jag har den diagnosen, och som de flesta här inne påverkas ju mina problem av sjukdom, stress, väder osv osv..
    Detta med att inte vilja tro på sin diagnos, det är väl du inte ensam om att vara, men samtidigt skriver du att du genom gått ett antal tester, så då är ju verkligen minimerad för att det skulle vara ngt annat..

    Jag har en annorlunda fibro, för jag har all min värk lokerad till lederna, och har haft denna problematik sen jag var 14, jag gick utan hjälp från sjukvården, för det hette att jag var för ung för att ha ont, fram tills jag blev förbannad 35 år gammal och skrev en egen remiss till reumatologen, så jag äntligen kom från de läkare som vägrade göra ngt.. På reumatologen ställdes diagnosen fibromyalgi, detta genom bla ett x antal tester, röntgen och till slut triggertestet..
    Alla som skriver här inne, har på många sätt liknande symtom och problematik, men samtidigt är det ju väldigt olika hur mottaglig man är, och för vad..
    Som jag nämt, har jag min värk lokerad i lederna, höfter, knän, vrister är väl jobbigast, för det kvittar vad man gör, eller inte gör, när det gör ont.. Jag är ute och går mycket, bara för att hålla mig rörlig... Dock kan jag erkänna att det funkade inte när vi bodde i sverige, för då tog jag mig inte ens ut...
    Jag har även problem med migränanfall, diskar i ryggen som enligt en läkare ska finnas bråck i, men han vägrade skicka mig på röntgen för det..*suck* Han ansåg att det var bättre att inte veta att det var diskbråck, för vetskapen skulle göra mig sjukare än nödvändigt... (JA jag har haft tvättäkta idioter som läkare,förlåt att jag säger det men...)
    Jag har att fingrarna nu har kroknat, speciellt min hö hands pekfinger, den förlorade jag förmågan att böja i vintras, och jag skulle varit på röntgen för det, men sket i det för jag hade fullt upp med en flytt..
    FROMRIN
Svar på tråden Fibromyalgi del 13