• Ichi

Puregon, ingen effekt?

Hej!

Jag är på mi nförsta omgång med puregon och är uppe i 50 iu + 2 knäpp lite osäker på dos. Han ville vi skulle försiktigt fram... När jag var där i måndags hade slemhinnan vuxit 2 mm så den var uppe i 6,9mm han sa att d var godkänt och trodde det var ett ägg på g, men inte. Ska tillbaka på torsdag så hoppas på bättre lycka då. Än så länge har jag bara tagit dem i 2v.

Har inte slemhinnan vuxit heller? Hoppas verkligen att du får bra resultat snart!

(Kanske inte var så mycket hopp men jag är iaf i samma situation ;))

• Ichi

Jag håller alla tummar och tår för dig imorrn! Slemhinnan måste ju betyda ngnting {#lang_emotions_wink}
    Skriv gärna och berätta...

• Ichi

Härligt då är det på gång =)
    Jag håller tummarna för att det kanske blir ngt...
    Vi får se vad de säger imorrn. Jag har haft en lite blödning nu. Inte så mkt men lite vet inte vad det betyder.

Hör av mig imorrn ;)

• Ichi

Det var tyvärr ingenting på G =( Slemhinnan hade inte vuxit ngt sen senast så nu ökar vi till 75 iu. Det positiva är att jag åker till Paris imorrn så det passar sig inte med äl nu iaf {#lang_emotions_wink} Ska tillbaka på tisdag igen... Tur att det är så roligt att åka bil... Sjukhuset ligger verkligen åt fel håll... 5 mil enkel hemifrån o 10 mil enkel från jobbet.

Hoppas verkligen du får äl nu =) och att det lyckas!

• Ichi

Hoppas det fungerade med äl sprutan och att ni träffade rätt =)

Jag har haft en underbar helg i Paris. Nu är det dags för nya tag och ska in på kontroll på tisdag igen... Hoppas på ett ägg då ;)

• Ichi

Var inne idag men inget resultat. Hade en ny gyn som inte pratade allt för mycket hon gjorde undersökningen och sen tyckte hon inte vi skulle höja riktigt än eftersom jag höjde i torsdags. Så jag är kvar på 75 till på måndag då jag ska in igen. *suck* Slemhinnan hade snarare krymt än växt =( Har haft lite blödningar så det beros väl på det. Konstigt att jag inte fick höja ett snäpp iaf...

Hoppas verkligen att det går vägen för dig nu! Jag håller alla tummar och tår!

• Ichi

Hur har det gått för dig?

Jag blir galen på allt. Ska iväg imorrn igen. Vi får väl se vilken läkare det blir den här ggn.
    Hoppas på positiva besked även om jag väntar mig negativa =(

En fråga... Igår gjorde d jätte ont när jag stack in nålen. Tyvärr sa reflexen åt mig att dra ur {#lang_emotions_tongue_out}så jag var tvungen att tsicka igen... den ggn hade jag lite mer behärskning så lyckades få in den... självklart tog vätskan slut så jag var tvungen att sticka mig en gång till. Det gjorde lika ont då. Kollade lite idag och jag har lite blåmärken... funderade på om d var därför det gjorde ont. Vad tror du?

Hur stort område kan man sticka på? Böev lite fundersam... Jag kanske kan utöka ;)

• Ichi

Det hade inte hänt ngt. Så nu avslutade vi kuren... De går på semester och sen är de tillbaka den 23/8. Snacka om att jag bröt hop. Tur att man kan gråta på ett sjukhus utan att folk tittar konstigt.

Men men nu skulle jag äta primolut och sen vänta till i slutet på aug då jag skulle äta primolut igen sen sätter vi igång igen... Nu känns allt verkligen hopplöst!

Hoppas att det går bättre för dig!

• Ichi

Ja det är konstigt att alla går på semester samtidigt. Jag sltade på 75 iu. Ökade ju inte sist och slutade idag.

Jag kan ju iaf dricka vin hela sommaren ;) Måste se det positiva med det hela...

Hoppas verkligen att du får positiva resultat imorrn. Förstår att det är svårt att vara optimistisk. Håller alla tummar och tår!

• Ichi

Hoppas att du har fått positiva resultat!
    Hur många omgångar har du försökt?
    De sa aldrig vad jag ska börja på för dos nästa gång men borde väl få börja på 75 eftersom det inte gav ngn effekt.

Hoppas att du inte får dricka vin i sommar ;)

• Ichi

Jag har inte fått ngn äl av pergo har ätit både dubbel och trippel. Jag tror att jag ökade dag 12 men bara ett snäpp... Ökade 3 ggr slutade på 75 och på typ dag 27 eller ngt så avslutade vi för att sedan börja om igen i höst har inte fått ngra resultat än.

Om du har fått äl kan det ju vara så att de vill vara försiktiga. Bättre det än att bli överstimulerad.

Håller tummarna för att det gått bra Cynara.

• Ichi

Cynara: Hur har det gått?

Jag har äntligen gått på semester och ska vara ledig i 2 mån. Ska bli sååå skönt. Även om det hade varit passande att göra alla undersökningar nu när man är ledig... men men varför ska sjukvården fungera optimalt?

Hoppas verkligen att det fungerat eller att du får köra en omgång till!

• Ichi

Spännande! Hoppas verkligen att det kan bli ngt nu då =)

Idag har jag haft en riktigt dålig dag. Jag har sett gravidmagar överallt! Höll nästa på att börja gråta på ikea barnavdelning. Hmmmm inge vidare men men man får väl ha såna dagar ibland.

Håller tummarna för dig nu! Kör hårt!

• Ichi

Hur går det? Fått ngn äl?
    Hoppas det går bra! Jag håller alla tummar och tår!

• Ichi

Trist att det inte fungerade... Men kul att det faktiskt blev äl =)
    Menopur är det ett annat hormon? Hoppas att det går bättre!
    Skönt att de inte har semester än...
    Håller mina tummar och tår!

• Ichi

Jaha där ser man... Då håller jag tummen extra mycket för imorrn så att du inte får njuta av ngt vin i sommar Flört

• Ichi
    Cynara skrev 2010-08-04 22:12:06 följande:
    Nope inget plus här inte :( och nu har jag precis fått veta av min läkare idag att de har ju bearbetat min kropp så hårt nu så nu behöver den en paus. Vilket innebär att jag ska käka P-piller i en månad och det är ju inte det man vill direkt. :(

Hurgår det för dig då?
    Trist... Hoppas att pausen ger effekt. Räckte det inte med semester...

Här händer ingenting heller. Har ju inte tagit ngra hormoner alls sedan början av juni. De är tillbaka från semestern den 23/8 och de sa väl att jag skulle höra av mig första mensdagen för att få en tid. Jag börjar nytt jobb på onsdag så känner att det är lite känsligt att åka ifrån så mkt. Det positiva är att det är närmare borde bara ta 1h allt som allt om jg åker från jobbet. Lite skillnad från innan då det tog 1h enkel resa.

Nu under sommaren hart jag haft lite småblödningar vilket iofs kan vara lite bra eftersom jg inte haft ngn egen mens alls tidigare. Vi får väl se men hösten är lång så nog ska vi lyckas tillslut =)
    Kinne79 skrev 2010-08-05 15:30:28 följande:
    Jag knaprade pergotime 3 enkla, 1 dubbel och 1 trippel utan tillstymmelse till ägg.

Fick sedan börja med Puregon och först när jag var uppe i 175 dök det upp ett ägg, tror det var på dag 24 och fick då ta ägglossningsprutan och hade tur och det tog sig på första puregonförsöket.

Önskar er lycka till! Och hoppas på att era läkare vågar öka dosen lite till nästa gång.
    Kul att höra att det fungerar =) Jag hann ju bar upp till 75iu innan semestern så jag har en bit kvar. Hoppas att de ökar lite snabbare i höst men vi får väl se...
  • Ichi

Hur går det???
    Jag är på G igen och har tagit mina sista primoluttabletter så nu väntar jag på mensen... Sen är det dags att börja med sprutor igen. Hoppas det atr sig den här ggn! 

• Ichi
    mmiaa skrev 2010-08-30 00:01:37 följande:
    Håller tummarna :)
    Tack! Börjar med sprutorna imorrn sen är det vul på tisdag.
Svar på tråden Puregon, ingen effekt?