• Cynara

Puregon, ingen effekt?

Hej jag undrar om det finns någon annan där ute som har pco och som tar puregon.
    Jag har själv pco och har tidigare tagit pergo både enkel, dubbel och trippel kur utan minsta effekt, har nu börjat med första kuren puregon och har hållit på i hela 21 dagar och hitills ingen effekt. Jag började på 50ie och är nu uppe i 150ie per dag.

Jag börjar känna att det känns hopplöst, och skulle gärna vilja veta om det är någon annan som varit med om detta och hur gick det för er, vilken dos tog ni och hur länge innan ni fick något resultat?

Behöver lite peppning och hoppas på att det finns någon som kan ge mig lite hopp för att detta ska funka någon gång.

• Svar på tråden Puregon, ingen effekt?
  • Cynara

Ja det är just det slemhinnan har vuxit och är hela 13mm vilken han sa va jättebra det är bara äggen som inte riktigt vill sig. Jag ska tillbaka imorgon efter att ha tagit 150 i två dagat nu. Jag hoppas verkligen att det har hänt något nu. :(

Lycka till på torsdag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för dig :)

• Cynara

Tack, äntligen hade det hänt lite iallafall en på 12mm och en på 10 såg han det é ju inte så stora som man kunnat önska men jag é glad för det lilla, nu ska jag ta i två dagar till och sen avsluta denna kuren och så får vi se hur det går. :)

Håller verkligen tummarna för dig med nu i morgon hoppas att det ser jättebra ut nu. :)

Berätta gärna hur det går, det är roligt att höra från någon annan som också håller på med Puregon, hur det går och så.

Som sagt Lycka till!!!

• Cynara

Oj oj oj det va verkligen en bit att åka till sjukhuset.

Hoppas att Parisresan blir toppen och att ägglossningen väntar på sig tills du kommer hem. Hade den inte kommit innan kan den vänta ett par dagar till kan man ju tycka. :)

Själv ska jag ta äl spruta lördag och söndag så får vi se hur det går. :)

• Cynara

Ja jag hoppas det med ;) nu är det bara att vänta och se hur det går. Ska in och ta nya blodprover nästa måndag så får vi se hur det ser ut.

Lycka till på Tisdag nu, hoppas verkligen det finns ett riktigt fint ett redo. :)

• Cynara

Låter verkligen som en gyn man inte skulle vilja ha, tycker synd om dig verkligen.   :( Låter som att hon är rent otrevlig ju.

Jag kan ju iallafall säga att jag fick inte heller höja varje gång men det sa min gyn berodde på att när det är första gången men sprutor så finns risken att det plötsligt bara "exploderar" och man blir överstimulerad. Han sa även att det därför är bättre att man första gången försöker lite fler dagar men på en lägre dos och om det inte ger de resultat man vill ha så höjer man till nästa cykel.

Hoppas hoppas att det visar bättre resultat på måndag, jag vet verkligen hur hopplöst det kan kännas när det inte händer något.

Men förr eller senare måste det ju gå vägen för oss med. :)

Lycka till nu håller tummarna verkligen.

• Cynara

Nej vad tråkigt att det inte har visat något resultat :( Ja det är verkligen tur att ingen tittar konstigt när man gråter på sjukhuset för det har hänt några gånger nu. :(

Går alla på semester samtidigt? Hmmm förstår att det känns hopplöst jag vet inte om de ska stänga där jag går också, ska dit imorgon och då kanske jag med får samma kalldusch.

Hur mycket tog du nu det sista då? Låg du kvar på 75ie?

Jag ska som sagt dit imorgon och ta blodprover och prata med sköterskan så får vi se hur det går, det är svårt att vara optimistisk men man får försöka.

Hoppas nu att du kan njuta av sommaren ändå och att när det är dags att ta nya tag så tänker du, redan? är det redan dags igen?
    Hoppas verkligen också att det funkar direkt då så att det var värt väntan. :)

• Cynara

Ja det får man göra, se det positiva alltså. Hihi känns som att man inte kommer ihåg hur vin smakade nu när man hållt på ett tag. ;) Det kanske är bra med en paus ändå.

Du borde ju få börja med en högre dos nästa gång då eftersom det inte gick med 75ie plus att det är ju en väldigt låg dos, men men förstår att de vill vara försiktiga i början.

Ja jag hoppas verkligen att det kommer något positivt ut av imorgon. Men jag är inte så säker efter ikväll, fick en liten blödning nu på kvällen fast jag inte borde få min mens ännu på en vecka. Ja ja vi får väll se vad de säger om det.

• Cynara

Hmm det är en bra fråga jag höll på i 23 dagar och fick min dos 3 gånger under den tiden men jag vet inte om det är vanligt att man gör det eller ej.

Jag var och pratade med sköterskan idag och hon sa att de kör ganska hårt med mig. hmmm vet inte om det är bra eller inte. Vet ännu inte om det funkade eller ej blodprovssvaren kommer först nästa vecka.

Men jag önskar dig verkligen lycka till och hoppas att det tar sig denna cyklen. :)

• Cynara

Väntan känns så lång bara, jag vill veta nu så att man kan gå vidare sen :(

• Cynara

mmiaa: Ja det låter onekligen bekant :( Jag har funderat på det där med akupunktur och det är verkligen skönt att höra att det funkar för någon. :) Ska nog ta och kolla upp det lite närmare :)

Håller verkligen alla tummar för att det kommer att lyckas för dig :) Kanske är en paus precis vad man behöver med har ju hört om många som blivit spontangravida under sina pauser. :D

• Cynara

Jag har inte blivit gravid än :( men jag fick iallafall veta att jag denna gången hade haft ägglossning :) så det känns ändå bra på nått sätt, första ägglossningen på 1 1/2 år. :)

När jag fick min mens denna månaden så fick jag tid till gyn då de sa att jag skulle påbörja en kur till, men nu kommer något som förvirrade mig lite när jag var där så sa han att proverna hade haft så höga värden att han ville göra ett VUL på mig trotts att jag då hade min mens. Då kom den riktiga chocken han såg både på höger och väster sida äggblåsor på 21mm och sa att jag nog skulle ägglossa igen när som helst. Har aldrig hört talas om att man kan göra det så snart efter mens.
    Men så låg det till så jag fick inga sprutor nu för det skulle ju inte behövas :) utan som han sa "du får se till att ha mannen nära och höra av dig om 3 veckor igen". :D

2 månaders semester låter verkligen underbart :) själv har jag precis börjat ett nytt jobb så jag har ingen semester iår, men ska försöka få ett par dagar extra ledigt iallafall. :)

• Cynara

Ja man får absolut ha sådana dagar, själv fick jag frågan häromdagen om jag kunde vara barnvakt en dag till min kompis 3 månader gamla son. Jag kände mig förjävlig men jag sa att jag skulle fundera på det vet inte om jag orkar liksom. :( Hmmm ibland känns livet verkligen orättvist.

• Cynara

Jodå fik ägglossning tillslut men ingen graviditet denna gången, mensen kom punktligt efteråt. Nu har jag fått börja med sprutor igen fast Menopur så nu får vi se hur det går denna gången hoppas på att inte behöva ta dom så många dagar. Ska på VUL på tis.

• Cynara

Menopur é samma hormon fast till skillnad från Puregon så är det inte syntetiskt utan framställt av urin från kvinnor i klimateriet.  Ska som sagt dit imorgon oh hoppas verkligen att det visar något för om jag fattat det hela rätt så kommer dom ha semester snart. :(

• Cynara

Nope inget plus här inte :( och nu har jag precis fått veta av min läkare idag att de har ju bearbetat min kropp så hårt nu så nu behöver den en paus. Vilket innebär att jag ska käka P-piller i en månad och det är ju inte det man vill direkt. :(

Hurgår det för dig då?

• Cynara

Jag har inte testat nått av detta men kör därimot på GI just nu och det har ju likheter med LCHF, tycker att det funkar rätt bra har inget sötsug kvar och har gått ner 10kg på 2 månader. :) kanske ska testa akupunktur också :) ska genast kolla upp det :D

Svar på tråden Puregon, ingen effekt?