Inlägg från: Anonym (Letar nytt jobb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Letar nytt jobb)

    Vantrivs på jobbet, hur ska jag hantera detta?

    Jag vantrivs på jobbet. Jag är överkvalificerad, underbetald och trivs inte med mina kollegor. Det här går såklart ut över resten av livet och min underbara sambo, eftersom jag från och till mår rätt dåligt över situationen. Jag vet att jag kommer hitta ett nytt jobb nån gång, men jag försöker hitta på sätt att hantera det här fram tills dess. 


    Jag har funderat på att säga upp mig, men det är inget bra läge just nu om det vore så att jag inte fick nytt jobb på ett tag. Och då skulle jag ju "hoppa på vad som helst" bara för att få en inkomst - och det är inte vad jag är ute efter..
    Någon som har tips eller erfarenheter?
  • Svar på tråden Vantrivs på jobbet, hur ska jag hantera detta?
  • Anonym (Letar nytt jobb)

    Tog examen förra året och är inte jättesugen på att börja plugga igen. Letar ihjäl mig efter jobb, men det gör inte mycket för mitt välmående desvärre.

  • Anonym (Letar nytt jobb)

    Ja, precis! Man tappar arbetslusten, vilket gör att man inte presterar så bra som man skulle kunna. Det i sin tur ger dåligt samvete och självförtroende.. Allt annat i mitt liv är bra, väldigt bra till och med. Jag borde liksom skutta runt på små rosa moln, men det här problemet överskuggar allt annat. Jag har alltid varit en överpresterare, "tjejen som det skulle gå bra för" osv.. Och det kommer det göra, men just nu känns det..långt borta.

  • Anonym (Letar nytt jobb)

    Jag hade ett välbetalt jobb tidigare, som jag sa upp mig från pga att en kollega systematiskt försökte trycka ned mig i stövelskaften. Jag klev ut i arbetslösheten, hittade detta jobb efter 6 veckor och blev överlycklig. Det lät så bra! Men det visade sig vara luftslott, lögner och överdrifter.. Jag har hamnat på ett riktigt oseriöst företag med hög personalomsättning och låg moral. När ska det bli min tur att hitta ett helt ok jobb med både ok lön, trevliga kollegor och arbetsuppgifter som jag trivs med? Jag har blivit erbjuden ett antal jobb som jag tackat nej till som inte har levt upp till de krav jag har eftersom jag är så rädd att vara med om samma sak igen.

  • Anonym (Letar nytt jobb)
    Anonym (ARG) skrev 2010-05-18 13:31:47 följande:
    Jag är väl kärringen mot strömmen jag... SLUTA klaga och var glad att ni har ett jobb, man mår värre av att vara a-lös, JAG LOVAR! Sök nytt jobb om ni misstrivs så hemskt....!
    Jag vet precis hur det är att vara arbetslös. Inte kul alls. Men jag har inte spenderat fyra år på universitetet för att bara nöja mig med att ha ett jobb. Jag har pluggat för att jag ska kunna få ett jobb som jag trivs med och som betalar bra. Det finns alltid dom som har det värre, oavsett vad ens problem är, men det vore fruktansvärt oproduktivt att tänka att "jag ska nöja mig, andra har det värre". Jag är egentligen inte ute efter att klaga, jag vill få stöd, tips och ideer. 
  • Anonym (Letar nytt jobb)

    Jag vet precis vad du menar. Hälsan går först! Det blir dessutom väldigt svårt att hitta ett nytt jobb att trivas med om man mår skit. 

Svar på tråden Vantrivs på jobbet, hur ska jag hantera detta?