• Äldre 18 May 14:00
    7120 visningar
    26 svar
    26
    7120

    Vi som ruvar

    Stjäl idén från IVF, känns som vi som håller på med ÄD skulle behöva en egen tråd där man kan stöta & blöta tankar, funderingar och symptom!
    Hur mår ni och på vilken ruvardag är ni ? Symptom? Hur många embryon sattes in? Kvalitet & hur många celler & hur många dagar odlade? När har ni testdag?
  • Svar på tråden Vi som ruvar
  • Äldre 18 May 14:12
    #1
    Ruvar
    Tazty 38 år, 1:a ÄD 12/5. 2 4-celliga silverembryon sattes in, Testdag 28/5. 

    Är nu på ruvardag 6.
    Hade efter start med vaggisar molvärk, och ilningar i omväxlande höger och vänster äggstock och lite ömma bröst. Men nu inget mer än ett svagt illamående som kommer & går.
  • Äldre 18 May 16:37
    #2
    Ruvar
    Tazty 38 år, 1:a ÄD 12/5. 2 4-celliga silverembryon sattes in, Testdag 28/5.
    Inkan 40 år,2:a AD 14/5 1 st 4 cellig enda överlevande ägget.. Testdag 25/5

    Har förhoppningsvis börjat få positiva biverkningar, är allmänt yr som jag var vid förra graviditeten, börjar må lite illa och har rejält ömmande bröst.
    Jag vet dock att biverkningar från progynon och crinonen kan vara något liknande men hoppas att det är riktiga symptomer. 
    I Malmö tar man blodprov redan på dag 12 (dom räknar tydligen et dag som dag 1)
    så det blir inte så jätte lång väntan, tack och lov..
  • aneleh­001
    Äldre 19 May 09:02
    #3
    Ruvar
    Tazty 38 år, 1:a ÄD 12/5. 2 4-celliga silverembryon sattes in, Testdag 28/5.
    Inkan 40 år,2:a AD 14/5 1 st 4 cellig enda överlevande ägget.. Testdag 25/5
    Aneleh001 40 år, 1:a ÄD 12/5. 1st 5-cellig embryo , enda ägget... Test dag 28/5.

    Har inte haft några symtom{#lang_emotions_frown} tycker jag. Inga ömma bröst. kanske liiite stickningar ocj lite mensvärk men inte mycket. misspeppar lite nu. Tror inte men hoppas, hoppas.
  • Äldre 19 May 09:03
    #4

    Vad skönt att väntan ej blir så lång! Tror det är enda kliniken jag hört om som tar blodprov, låter ju toppenbra!

    Dina symptom låter lovande! Jag är mer eller mindre symptomfri :-O
    Jag kommer nog tjuvtesta tidigare än TD men är inte så hoppfull, tyvärr.

    Inkan: Har du barn sen tidigare?

  • aneleh­001
    Äldre 19 May 09:15
    #5

    Tazty: Det var någon som skrev  om att embryo med ojämna celler har sämre chans. vet du något om det? det känns som att hoppet rinner bort.
    Har du något i frysen?

    Hur snart kan man testa tro? jag vet knappt om jag vill se ett minus till på någon sticka. fy vad trött jag är på att vara hormonstinn och helt veck i huvudet. Jag kan inte tänka på något annat känns det som än att tänka på om jag har symtom eller inte.
    ursäkta om jag låter grinig...

  • Äldre 19 May 09:35
    #6

    Hej igen,
    Kul att vi nu är 3 som ruvar.
    Jag har gjort 3 ivf utan någon befruktning, mitt första äggdonationsförsök gjorde vi i Riga på EGV blev då gravid men fick tyvärr misfall sent v 11. 
    Jag har bara ruvat en gång tidigare så jag vet ju som sagt inte om det kan vara biverkningar eller grav symtomer..?
    Mådde "sämre" i går em, yr plus illamående på kvällen. Det verkar väldigt positivt. 
    Kramar Inkan

  • Äldre 19 May 14:13
    #7

    Inkan: Vad hemsk med ett missfall när man äntligen lyckats! Det verkar som om progyonet (?) kan ge i stort sett samma symptom som grav, MEN efter att ha läst i andra trådar, så tycker jag dina symptom låter MYCKET positiva!

    Aneleh001: Välkmmen till tråden! Ja, det är lätt att misströsta i samband med dessa behandlingar. Jag går också och analyserar mina symptom (eller bristen på symptom) hela tiden. Vi har inga i frysen. Vi fick 5 ägg och 3 blev befruktade, 2 till mig och det tredje var ej tillräckligt bra att frysa.

    Vet faktiskt inte om det är sämre med ojämt antal celler? Jag har på ivf fått tillbaks 2-dagars odlade som var 5- och 6-celligt, men då av dålig kval.
    Vid denna insättning (min första ÄD) sa läkaren att 4-celliga var det man ville ha.  
    Sa de inget om kvaliten för övrigt?

    Hm, nu spekulkerar jag bara, vet inte alls, men efter att ha läst om flera som fått 3 dagars tillbaks som varit 8-celliga, så är det kanske så att man vill att embryot ska dela sig i jämn takt och dubblera sig vid varje delning? Dvs 2 celler efter 1 dag, 4 celler efter 2 dagar, 8 celler efter 3 dagar osv? 

  • Äldre 19 May 14:25
    #8

    Förresten: Skrev visst för tidigt att jag ej hade symptom. Idag, ruvardag 7 molvärk i tjejmagen. Mensvärk eller vad?

  • aneleh­001
    Äldre 20 May 10:35
    #9

    Hallå. Känner mig lite mer positiv idag. Mår illa{#lang_emotions_wink}, kostig man är som tycker det är bra. kanske bara biverkningar men ändå. Drar i sidan nere vid tjejmagem också.

    Tazty: jag hade lite som mensvärk också i förrgår, vi är ju på samma dag så det kanske är positivt. Vi hoppas det!
    Om mitt embryo sa de bara tt det var ett bra och att de var nöjda så jag tänkte inte mer på det då. Var så nervös, då jag inte kunnat få ET tidigare på flera IVF pga dåliga ägg.

  • Äldre 20 May 12:25
    #10

    Skönt att du mår bättre! Å grattis till illamående hi hi
    Ja, vi får försöka hoppas så gott det går!

    Jag har faktiskt mått lite bättre också de senaste dagarna, inte så ledsen osv längre. Däremot så har jag svårt att tro på att detta ska gå vägen...även om hoppet såklart finns.

    Min mensvärk upphörde i gårkväll/natt. Nu känner jag bara svaga 'ilningar' om jag känner efter.

Svar på tråden Vi som ruvar