• Mjaaw

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Med två små skrev 2010-11-29 22:19:28 följande:

Hallå och grattis Atti, hoppas det går vägen, och Mjaaw, håller tummarna för att det blir ett plus i morgon!

Jag är fortfarande gravid och gick in i vecka 6 i dag, så jag lägger till mig i listan under gravid!

Hej gumman , jo visst hoppas vi på ett pluss!!!!! håll tummarna för mig!

Jag vet faktist inte om jag har grattat dig innan , men annars säger jag GRATTTTTTTTTTIS!!!!Hjärta
  • Mjaaw
    Pancakes skrev 2010-11-30 11:24:35 följande:
    Atti, jag tycker inte det ser svagare ut! GRATTIS!

Mjaaw, har du provat att testa? Jag tycker det låter lovande...
    sugarrush skrev 2010-11-30 14:32:11 följande:
    Förresten Atti, dina tester ser ju starkare ut! Grattis!

Hur går det för Mjaaw??? Testat idag?
    Idag när jag vakna tänkte jag gå ut o köpa ett grav-test , o sen tänkte jag att jag kunde vänta ett par timmar och se ifall det skulle bli så att jag får mens, för att affären till grav-test ligger i andra sidan jordklotet haha. Men icke mens ,så jag gick hela vägen och köpte o for tillbaka , precis när jag har liksom testat o väntar på svaret så får jag MENS! hahahahahah alltså det är inget roligt men jag skrattar åt min otur som jag haft hela livet.. Och såklart var det ett blankt negativt grav-test..
  • Mjaaw

min mens är ju så oregelbunden , ifall jag nångång skulle bli gravid , när ska jag då testa!? på tanke på att den är oregelbunden..

• Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-11-30 15:03:53 följande:
    Fasen vad synd Mjaaw! jag vet hur tråkigt det känns.
    Blä och fy för mens, min håller på att avta men jag HATAR verkligen mens!!!!
    Vi kanske ska vi gå ut i skogen och dricka bloody mary på en lingontuva?
    Åååh jag önskar :o !
    Jag tål inte skitmens, den e skit skit skit.
    E fortfarande irriterad över det som hänt, jag fick lite rosa men sen inget mer , men jag vet om att det är mensen som kommer, så man satsar väl nån annan gång..
    Vad sägs som att gå ut på någon krog o supa ihjäl oss.. bättre än så blire inte !
    (haha jag dricker inte)
  • Mjaaw
    pixerpie skrev 2010-11-30 20:13:17 följande:
    Mjaaw... Jo, det är ju lite skumt... men ibland har jag tagit test bara för att få mensen att komma igång!! Men finns det inte äl-test du kan ta? Så får du lite bättre koll på när och om äl är?! ( fast vi/ jag ska inte lura ner dig i test-träsket!)
    Det finns inga äl-test här i Syrien :(
    Jag blir ju hysterisk, här finns ingenting , tillomed graviditetstesten vågar jag inte ens lita på!
    Sist jag blev gravid (missfallets graviditet) så gjorde jag ett grav test 2 VECKOR efter BIM och icke , där vart det minus, och jag fick ändå ingen mens, väntade utan tålamod en vecka till (vecka 7 då) då jag gick till läkarn, och jo visst vart jag gravid!.. men jag hann inte njuta så mycket över graviditeten heller :( Men jag fick missfall väldigt sent också.. han gå väldigt långt.

När har ni BIM tjejer ?
  • Mjaaw

Ja tjejer, det är ju hur tråkigt som helst , men jag har fortfarande ett jäkla ryggbesvär , så det gör inte hela grejjen bättre.
    Men nu mår jag lite bättre , ni är så gosiga tjejer ni, det är jättekuk att prata med tjejer som vart i samma/är i samma situation , och visst blir man glad över när ni plussar , så kan vi andra fortsätta försöka :D

Tänkte fråga hur länge ni har försökt ???

• Mjaaw

Hahahha oj oj oj där skrevs det fel , det ska stå jätteKUL och inte jättekuk hahaha så typiskt att bokstäverna ligger precis bredvid varandra {#emotions_dlg.djavulsk}

• Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-11-30 21:55:55 följande:
    Haha, när min kompis skickade ut inbjudningar till sin dotters barnkalas för ett tag sedan mailade en killes pappa och tackade ja till kalasinbjudningen. Då skrev min kompis (som var lite stressad) "VAD KUK!" och så tryckte hon på "send". Shit vad jag skrattade när hon berättade det!
    Hahaha , där fick jag mig ett gott skratt!{#emotions_dlg.djavulsk}
    sugarrush skrev 2010-11-30 21:57:49 följande:
    Vi har försökt sedan i april. Inte så länge, men vi har ändå hunnit med tre missfall! Galet va! Inga problem att bli gravida alltså, men de vill liksom flytta ut igen så fort de flyttat in. Nu ska det bli ändring på det!

Själv då? Har ni försökt länge?
    Men gummsan lilla har du redan fått 3 missfall på den lilla tiden?Förvånad (lilla tiden för att få missfall , men ingen liten tid för att vänta en graviditet)
    Min mamma berättade (som är uska) att det är bättre att ta det lite lungt med kroppen när man fått så många missfall så det inte blir en ''vana'' för kroppen att köra ut det lilla fostret. (det är inget mamma har pluggat utan att hon hört från andra uskor)

Jag har försökt sedan Juli förra året faktist , jag blev gravid på en gång, men följdes utav ett missfall väldigt sent, runt vecka 23 faktist, fick föda ut Elina, men hon vart redan död i magen :(..
    Så jag har försökt nu i 1 år o 5 månader blir det.. (inte kul alls att få vänta så länge)
  • Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-12-01 10:26:35 följande:
    Oj, vad hemskt. Stackars dig som fick ett så sent missfall!
    Hittade de orsaken till att hon dog, finns det något man kan göra för att undvika det nästa gång? Usch, det måste ha varit fruktansvärt att gå igenom... *krama om*
    Förstår att det måste kännas jättelänge att vänta.. har ni sökt någon hjälp?

Visst är det jobbigt men man tar nya tag, det var jättejobbigt första tiden och jag trodde verkligen inte jag skulle överleva det. Jag blev väldigt febrig när jag var gravid , hade 41-42 grader i kroppen under en vecka och den värmen klarade hon inte av. Jag gick igenom en blindtarmsoperation under graviditeten och blev infekterad och det var en av orsakerna tyvärr:(  (läkarn här i Syrien hade GLÖMT att sprita grejjerna han använde under operation, jag gick igenom en massa faktist då jag stanna i sjukhus en månad här i syrien och jag blev också infekterad (i urinblåsan) av deras toaletter som var fulla av bakterier (sjukaste tiden i mitt liv faktist) och ungefär en månad senare kom mamma från Syrien och hämtade ner mig till Sverige och där stannade jag i sjukhus ytterligare en vecka i Akademiska sjukhuset. Och dom berättade redan tidigt att mitt lilla liv (Elina) inte skulle klara av medicinerna heller:(.

Ja en lite hemsk händelse, men jag mår mycket bättre nu, tack gumman *kram*

Jo, nu har vi sökt hjälp hos en doktor och han kollar just nu min ägglossning dom här 2 månaderna<3 tack för frågan gumman{#emotions_dlg.flower}
    MCT79 skrev 2010-12-01 09:18:58 följande:
    Vi har försökt precis över 1 år nu... hade ett utomkvedshavandeskap i januari i år... sen två mf i v. 5  augusti och september.

SUCKS! Men för varje månad det skiter sig kommer vi närmare att lyckas...
    Men gumman lilla :( Jag förstår att det är jobbigt, men vi klarar av det , visst är vi starka :D
    Har du tagit någon hjälp ? Håller tummarna för en decembergraviditet!!

STOORA grattis JaniaHjärta
  • Mjaaw
    Mjaaw skrev 2010-12-01 17:10:16 följande:
     och ungefär en månad senare kom mamma från Syrien och hämtade ner mig till Sverige och där stannade jag i
    Nu skrev jag lite fel där , mamma kom ifrån SVERIGE och tog med mig ner till Sverige igen. Sådär!
    MCT79 skrev 2010-12-01 18:38:06 följande:
    Usch vad hemskt Mjaaw... kan inte föreställa mig hur det skulle vara.. :((  Självklart går ju ditt liv i första hand men i ett annat land kanske man hade kunnat klara båda era liv! (lite brasklapp dock, jag vet inte hur bra sjukvården är i syrien?)
    Min historia är ju ingenting mot ditt!!  Men absolut, vi kommer klara detta tillsammans!
    Sjukvården tycker jag (enligt mig) här i Syrien är bokstavligen SKIT. Oj ursäkta ordet.
    Jo hade jag vart i Sverige hade både jag och min lilla tös klarat oss. Det är något garanterat!
    När jag var i Syrien så blev jag bara sämre och sämre med tiden.
    Jag gick en gång med min man och klagade till doktorn att jag hade väldigt ont så sa han att jag bara
    sökte uppmärksamhet och började skratta.
    Så icke sa nicke.. fast det finns väldigt bra doktorer här i Syrien, men dom är sällsynta..(jag går just nu hos en rätt duktig)

Ärsh då gumman , historia spelar ju ingen roll , bara vi klarar av det tjejer! Duktiga kan vi vara Glad

KRAM!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3