Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Flickanfin: nu är ju jag lite utanför ämnet IOM att jag fick ma före wilda k
Flickanfin: nu är ju jag lite utanför ämnet IOM att jag fick ma före wilda k
Kom. Iaf är jag nu gravid i v 11 och jag har berättat för några internetvänner och såna vänner som jag inte träffar så ofta men pratar desto mer med. I tisdags berättade jag för min pappa. Det blir dock officiellt på fredag om vul visar glada nyheter.
Mimmi, nu har jag några år kvar till 30 (blir 27 på torsdag tror jag att det är) men jag förstår dig så väl. När vi fick veta att min mamma hade lungcancer så ville jag åtminstone kunna ge henne rollen som mormor innan hon dog. Sen hade även min farbror frågat om barn och jag ville visa honom ring på fingret och en bebis (hade bättre kontakt med honom än min mamma).
Både min farbror och mamma hann dö innan ett positivt gravtest. Blev gravid två v efter mammas begravning (på vår förlovningsresa). Men slutade i ma! 1,5 år efter att min farbror dött och 1 år och 3 mån kom wilda. Alldeles "för sent" enligt mina förhoppningar men väldigt välkommet!
Grattis i förskott Mimmi!
Plutten: det kan tyda på infektion i brösten. För mjölken ska inte ha hunnit börja produceras på tre dagar- om du inte har en hormonrubbning vill säga. Hade så sommaren 09 och det var förklaringen jag fick.
Jag har testat plus på äl+9 men då fick man gissa sig till plus på cb och testlagret hade jag inte kollat på inom sluttiden. Fast... Äl+10 var testen negativa men sen vände det igen och w kom i höstas. :)
Miss T: beklagar kommentaren! Jag fick liknande kommentarer med wilda. Min svärfar: men vilken mage, folk på stan "är det inte dags snart" (jag var gravid i v 27 när första frågan kom), en på ica "nu har du varit gravid länge- när är det dags" svarade tre mån och jag fick kommentaren "men då måste det vara flera".
Och på vårt bröllop i v 20+2 så kom alla "men vilken fin klänning- magen syns ju inte alls"
Och en sk kompis sa när jag var i typ v 18 och hon i 35 "nu är ju du lika stor som mig".
Jag har ett förflutet med bulimi. Så jag kämpade även med att hålla viktuppgången nere. Då är det ännu roligare med såna kommentarer.
Mimmi: hoppas att du slipper tanten nu. Du borde ju verkligen blivit smittad av preggohormoner nu IOM att du träffa mct i veckan som var!
Mct: det är bra att du övar inför förlossningen! Det var först när jag stod så och hyperventilerade med sprutande tårar de kom på att det var dags att undersöka mig när w var på väg ut. :)
Jag vill också veta! ;) Mimmi hur går det?
^ÅÅÅH GRATTIS Mimmi! Och stort lycka till! Nu ska det gå vägen!
Together90: läste precis om din cysta. Jag hade som mct sa en cysta på vänster äggstock och den var på 4 cm i diameter och den var lite för stor enligt överläkaren. Men hon var inte orolig alls då det bildas cystor vid äl (var så hon förklarade) men fick komma tillbaka tre v senare för att se att den minskat.
Som min överläkare sade så IOM min cysta kunde hon med 100% säkerhet säga att ägget kom från vänster sida.
Det kan ju vara så att du är tidigt gravid (IOM dina tester) För cystan producerar ju gravhormoner. Tar du bort en cysta i tidig grav så får du missfall .
När jag gjorde mitt andra vul så hade cystan minskat till 18 mm. :)
När jag nu ändå skrivit här kan jag ju kommentera lite mer!
Havsklippan: jag beklagar sååå ditt mf/x. Det är så orättvist det som händer er! Var det inte nog med er Wilma? Ta hand om er, tänker på er!
Ensötcitron: beklagar ditt ma! Hade själv ett i v 12 för två år sen och skulle precis som du väntat en majbebis. Slutade med skrapning och det var det absolut bästa för efter det kunde jag börja bearbeta. Hade först fått cytotec men typ inget kom ut. Iaf började vi försöka igen direkt och ett år senare (101010) fick vi vår underbara dotter. Ta hand om er!
Together: jag har alltid räknat med äl då jag får negativt på testen eftersom när det är positivt test så har man äl inom 12-48 Tim.
Det jag menar är att har jag haft positivt test kommer jag ha äl om 12-48 tim. Och när jag sedan får negativt test (typ dagen efter positivt) så räknar jag den dagen som äl eftersom det är först när ägget släpper man har äl, inte när testet är som starkast.
Det är väl bra att veta om man vill veta när man har äl? Hur äl-testen funkar och så.
Plutten: emmaljunga har stora och rymliga vagnar!
Emmaljunga city cross
Emmaljunga duo mondial
Emmaljunga duo classic
Emmaljunga duo edge
Hade själv en edge till w men den sålde vi nu när vi ska köpa syskonvagn... För 14800 kr!
Jowian: nej vi sålde inte vagnen för så mycket. :) vi ska köpa en syskonvagn för den summan. Fick 5500 kr för vår emmaljunga. :)
Jowian: vi kommer köpa en bugaboo donkey! Mycket pengar men får bita i det sura äpplet eftersom den precis kommit ut på marknaden.
Together: jag har också fått mindre mens efter de två skrapningarna jag gjort. Mycket mindre.